Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Ik stel al een tijd vast,als ik de Betrouwbaarheidsgeschiedenis open dat een groot aantal Updates steeds mislukken. Al deze updates beginnen met het nummer '9'.
Ik krijg bij nazicht de volgende foutcodes: 0x80073D0A en 0x80070422.
Toch zegt Windows Update dat alles in orde is en mijn Updates Up-to-Date zijn...
Uiteraard heb ik uitvoerig gezocht op Google wat er aan te doen is en het 't een en 't ander ook geprobeerd.
Wat soms terugkomt in de voorgestelde oplossingen is om de Windows Defender Firewall in te schakelen, maar dat is aan geen kanten mogelijk.
Zelfs met mijn Virusscanner verwijderd, blijft het zo. Ik dacht namelijk dat mijn Emsisoft dat veroorzaakte maar dat is dus niet zo.
Bij de services zijn de instellingen 'grijs'; dus kan ik het zelfs niet geforceerd instellen.

De volgende afbeeldingen verduidelijken misschien wat er gebeurd:

DefenderFirewall2.jpg DefenderFirewall.jpg UpdatesMislukt.jpg Uptodate.jpg

Hopelijk kan er mij iemand uit de brand helpen, tenzij dat alles 'normaal' is.

WW
 
Ondanks "Group Policy completed successfully"nog altijd geen mogelijkheid om via RUN > gpedit.msc verder te geraken krijg ik nog steeds "kan niet vinden".
 
heb jij je systeem al eens herstart ....niet dat dit noodzakelijk was maar het zou zowaar wel het verschil kunnen zijn dat deze na een systeem herstart wel te gebruiken is ...
 
zag je deze regel vermeld staan If this method does not work for you, we have a new method to easily enable group policy in Windows 10 Home Edition zo ja heb je deze methode dan ook geprobeerd met de GPEdit enabler for Windows 10 home...
 
Heb ik gedaan. Op het einde ook geslaagd gelezen, maar toch niets. Nop... Raar is dat op een nieuwe PC. [Voor de rest gaat alles super. Opstarten op minder dan 20 sec. Beeldkwaliteit norm goed in 4K op 24"].
 
raar dat je te zien krijgt dat het geslaagd is maar als je dan ga kijken in de system32 map dat deze daar niet aanwezig blijkt te zijn .
of je de licentie van de vorige kunt gebruiken om van de home naar de pro te gaan is afhankelijk of deze oude pc een merk pc was ..
indien die dus geen merk pc was dan zou het mogelijk zijn ... de licentie is niet gebonden aan een bit versie .
 
Het was wel een ACER. Dus een merk PC. Ik vind nergens een kostprijs voor het updaten van Home naar Pro. Wèl voor een complete Pro met prijzen van € 20 tot € 256...
Dat zou ik graag eerst doen i.p.v. te sukkelen en te rommelen in het register van een nieuwe PC:

P1270042.jpg
 
met zo een aangekochte licentie kun je kiezen voor een verse installatie of een upgrade werd me destijds meegedeeld door g2play waar ik me 3jaar geleden een Windows 8.1 licentie heb aangekocht ....onderwijl is deze Win8.1 geupgraded naar de Win10 pro
*vertrouw je het echter niet dan zou je vermits het ingeven van de key vermeld op deze site ook kunnen upgraden naar de pro maar dan dien je daarna wel nog de pro te activeren met een geldige licentie .
**je kan dan zo een goedkope aangekochte gebruiken ...
 
de Windows10 pro die op de hdd aanwezig is werd met zo een aangekochte verkregen nadat dus de upgrade gedaan werd van W8.1 naar de Win10pro en deze is dus ook digitaal geactiveerd geworden ...en is nog steeds goed.
met de generieke Key bedoel je dus deze die vernoemd werd op de site ...wel daar durf ik eerlijk gezegd geen datum op plakken ...hier kon ik deze vorig jaar in de maand November nog gebruiken om een home te upgraden naar de pro ...de eigenaar van de betreffende laptop diende dan een licentie aan te kopen om deze te activeren ...dit deed zij dan ook via g2play en ze draait nu een Win10 pro
 
Oké. Ik bekijk dat even. Hoe en waar ik een legitieme Pro kan kopen. Als ik het goed begrijp bestaat een zuivere Home naar Pro niet en moet men dus een complete Pro-licentie gebruiken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan