Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Ik stel al een tijd vast,als ik de Betrouwbaarheidsgeschiedenis open dat een groot aantal Updates steeds mislukken. Al deze updates beginnen met het nummer '9'.
Ik krijg bij nazicht de volgende foutcodes: 0x80073D0A en 0x80070422.
Toch zegt Windows Update dat alles in orde is en mijn Updates Up-to-Date zijn...
Uiteraard heb ik uitvoerig gezocht op Google wat er aan te doen is en het 't een en 't ander ook geprobeerd.
Wat soms terugkomt in de voorgestelde oplossingen is om de Windows Defender Firewall in te schakelen, maar dat is aan geen kanten mogelijk.
Zelfs met mijn Virusscanner verwijderd, blijft het zo. Ik dacht namelijk dat mijn Emsisoft dat veroorzaakte maar dat is dus niet zo.
Bij de services zijn de instellingen 'grijs'; dus kan ik het zelfs niet geforceerd instellen.

De volgende afbeeldingen verduidelijken misschien wat er gebeurd:

DefenderFirewall2.jpg DefenderFirewall.jpg UpdatesMislukt.jpg Uptodate.jpg

Hopelijk kan er mij iemand uit de brand helpen, tenzij dat alles 'normaal' is.

WW
 
Q.,

Is besteld via eBay. Ook betaald. Wat de taal betreft staat er op: multi-langues. Hopelijk sturen ze nu de Key via mail, hoewel op de bevestiging staat dat ze het opsturen naar mijn huis-adres. Dat zal wel standaard zijn.
Wel een beetje vreemd dat er een paar dagen over gaan. Wat is jouw ervaring wat dat betreft?
 
van hem heb ik zelf nooit iets besteld ...dus ik kan geen mening geven ..jij zocht een upgrade licentie en daar heb ik u naar gelinkt .
denk wel dat je de mail binnen de 2 dagen binnen krijgt ..zo niet kun je eens een mail sturen .
 
bedoel je nu met de duimop dat je de licentie nu per mail ontvangen heb ...indien zo heb je nu 48 uren de tijd om deze te gebruiken ter activatie van de upgrade Windows 10 pro
 
succes ermee.... mocht je hinder onder vinden met het ingeven van de licentie dien jij hem te mailen ...normaal gezien onder vind je er geen problemen mee maar het kan soms eens voorkomen .
 
TOCH GELUKT! De foutcodes geGoogled en ergens las ik om de Anti-Virus-scanner uit te schakelen. Emsisoft uitgeschakeld, herstart en Upgrade naar Pro gelukt. Joepie!
 
je zie ...je dient het niet te snel op te geven ...fijn dat het je gelukt is ..wellicht is deze nu ook geactiveerd met een digitale licentie .
*kun je dat eens bevestigen !
**is nu ook het probleem met je firewall verholpen !
 
Merci!
Hoe check ik dat best of er een digitale licentie is? Kan je dat hierop zien?:

Systeem-OS.jpg

Ik kan nu ook eens zien om het firewall-probleem te verhelpen door je aanbevelingen uit te testen.
Eerst nog wat werken met de Pro-versie...
 
indien je via instellingen >bijwerken en beveiliging >activering aanklikt zou je normaal gezien dan ook "digitale licentie " vermeld moeten zien ...wellicht is dit ook zo.
 
juist dat bedoelde ik ..
*je heb nu wel een Retail licentie ...deze heb ik hier ook en je beschikt dus over 1001 activatie's
start maar eens de opdrachtprompt(administrator) en geef de opdracht slmgr.vbs -dlv en klik daarna op enter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan