Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Ik stel al een tijd vast,als ik de Betrouwbaarheidsgeschiedenis open dat een groot aantal Updates steeds mislukken. Al deze updates beginnen met het nummer '9'.
Ik krijg bij nazicht de volgende foutcodes: 0x80073D0A en 0x80070422.
Toch zegt Windows Update dat alles in orde is en mijn Updates Up-to-Date zijn...
Uiteraard heb ik uitvoerig gezocht op Google wat er aan te doen is en het 't een en 't ander ook geprobeerd.
Wat soms terugkomt in de voorgestelde oplossingen is om de Windows Defender Firewall in te schakelen, maar dat is aan geen kanten mogelijk.
Zelfs met mijn Virusscanner verwijderd, blijft het zo. Ik dacht namelijk dat mijn Emsisoft dat veroorzaakte maar dat is dus niet zo.
Bij de services zijn de instellingen 'grijs'; dus kan ik het zelfs niet geforceerd instellen.

De volgende afbeeldingen verduidelijken misschien wat er gebeurd:

DefenderFirewall2.jpg DefenderFirewall.jpg UpdatesMislukt.jpg Uptodate.jpg

Hopelijk kan er mij iemand uit de brand helpen, tenzij dat alles 'normaal' is.

WW
 
@Q.,
Ik ben er aan begonnen om te pogen de Firewall in gang te zetten. Je bericht 9 'svchost.exe' deed helemaal niets. Je bericht 10 'gpedit': nadat ik de twee eerste op 'ingeschakeld' had gezet, dan kreeg ik bij de volgende deze mogelijkheid niet, tenzij ik meldingen aan de lijst zou toevoegen... Hier ben ik er dus verder afgebleven.
Ik zit zo wel een beetje in een impasse.
 
In de nasleep van dit ogenschijnlijk 'klein' probleem stelde ik zopas vast dat ik in de MS-store niet geraak en dat een aantal app's in mijn startlijst grijs staan en niet meer kunnen gebruikt worden. Enkele hiervan zijn: Rekenmachine, Alarm- en klok, Camera, Mail, OneCalender, OneNote en nog vijf andere. Laten dat nu juist deze zijn waarvoor er Updates (met cijfer 9 beginnen) steeds mislukken..!
...en dat allemaal op mijn nieuwe machine...
 
ga voor de korte pijn nu de upgrade Windows 10 pro geslaagd is ga je via de instellingen >bijwerken en beveiliging >je pc opnieuw instellen ...de eerder gemaakte image's verwijder je best nu want gebruik je deze dan verkrijg je wederom de home versie ...denk niet dat dat de bedoeling is .
éénmaal de huidige Windows 10 pro vernieuwd is en up2date is met de programma's welke wenst te gebruiken maak je een nieuwe image (backup) aan .
*heb het vermoeden dat er systeembestanden beschadigd waren in de home versie en dat het weer fout loopt bij u kan daarmee te maken hebben daarom dat ik je aanbeveelt om de pc nu te vernieuwen ...wees gerust je verkrijgt de pro
 
Dat heb ik al eens overwogen.
Maar: dan ben ik wel al mijn programma's kwijt...
Waar ik nu ben heb ik al mijn paswoorden niet bij, o.a. van Emsisoft, Office en nog meer.
 
Oké. Ik ga voor de (niet zo) korte pijn.
Eerst zoek ik al mijn toegangssleutels en paswoorden op van mijn belangrijkste programma's.
Toch ook wat werk. Pffff.
Je hoort nog van me.

WW
 
Hahahaha;
Is zover. Alles prima. Behalve: mijn programma's her-installeren. Maar ik heb gelukkig Lastpass die mijn wachtwoorden onthoud, want dat zijn er nogal wat.

Ik dacht slim te zijn en heb eerst dit geprobeerd: How to Reinstall Windows 10 Without Losing Data - YouTube - maar de installatie bleef te lang op 0%.
Niettemin moet je dat eens bekijken, want had het gelukt, dan waren al mijn programma's gebleven.
Ik heb dan maar de Clean Install gedaan met behoud van bestanden.

Als dat een middel is om jong te blijven, dan is het wel gelukt...

►Defender is dik in orde. Nu doe ik een tijdje verder zonder Emsisoft, maar toch zal ik het verder blijven gebruiken. Al negen jaar ben ik er tevreden mee en heb nooit een erge vorm van Malware meegemaakt.
 
Voor wie het interessert: mijn mailtjes van en naar Emsisoft (Anti-Malware)

Voor wie het interessert: mijn mailtjes van en naar Emsisoft (Anti-Malware)

Hoe ik tenslotte het advies van Qt om voor de korte pijn te gaan, heb opgevolgd, ligt er ook aan dat ik mijn Emsisoft toch zo graag terug wou installeren. Al negen jaar heeft deze Ant-Malware scanner me behoed van erge troep in mijn systeem.
Ik wou ook weten of de veronderstelling van iemand op een MS-support-website dat het aan Emsisoft-niet-compatibel-met-Defender-Firewall zou liggen, betrouwbaar was. Volgens de Emsisoft Support helper is daar niets van aan en na mijn herinstallatie van Windows 10 Pro heeft hij nog gelijk gekregen ook!

Sorry, het is in het Engels en onze site moet wel in het Nederlands blijven, maar om de authenticiteit te bewaren is het zeker raadzaam de originele teksten te behouden. Wie wat Engels leest zal het zeker interesseren wat die kerel heeft gezegd, vooral in zijn laatste bericht spreek hij over een soort Malware waarvoor deze updates misschien wel moesten dienen. (Hoewel zeer tevreden, is het niet mijn bedoeling Emsisoft te promoten Laat dat duidelijk zijn).

Hier is het dan (mijn vraag eerst en zijn antwoorden volgen):

******
Dear,
I am a long-time user of your Anti-Malware program.
Recently I bought a new computer with Windows 10 upgraded to Pro. 64-bit.
As it seems, your program stopped the Defender Firewall, which may be required. However, some Microsoft updates are not coming through with a disabled Defender. That is what I found out by checking on the internet where some users complained about having the same issue.
In order to allow this updates to be accepted, I deleted your program and are working with no other anti-malware but the Windows Defender.
I do not like this situation as I have been using Emsisoft since eight or more years with very good protection as I never experienced any severe Malware. I did use from time to time Malwarebytes as an off-line means to double check my system.
Can you please look into this? Maybe some other users have the same problem?
Thanks beforehand for any help you may provide.
Kindest regards,
Walter
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hello Walter, and thank you for contacting Emsisoft Support.

When Emsisoft Anti-Malware or any other antivirus/antispyware capable product is installed, Windows Defender is supposed to disable itself, only coming back on if you manually start it, or if our program is shut off for some reason, like it does for a few seconds when it performs a program update.

Windows Firewall does not get turned off. Both Windows Defender and Windows Firewall are managed by Windows Defender Security Center, which is separate from Windows Defender. Windows Defender Security Center is by default aware of Emsisoft Anti-Malware, and will warn you when its protection is off or out of date.

There is no Defender Firewall though, so please look to make sure we're talking about the same products. The exact name really matters, especially with Microsoft changing the names of things on us. We don't disable the firewall at any rate, and in fact would prefer for the Windows Firewall to be on unless you've replaced it with a good quality third party firewall.

I think what you might be talking about is something slightly different, related to a Windows update specifically for the Spectre/Meltdown patch. If for some reason our program wasn't updating properly on your computer, it would have failed to create the registry key that Windows Update requires to know that all antivirus on the computer is compatible with their patch. We've been compatible for a very long time; it's only this confirmation entry that we had to add, and we did, some two days or so after Microsoft told us it would be necessary.

Does any of this sound familiar to you? If something like this happens in the future, please get hold of us prior to uninstalling anything, with either screenshots or concise error messages so we can try to figure out what's happening in your specific case. It can very much help us to help you, and also avert situations before they become widespread if it happens to be something on our side.

Best regards,

David Biggar
Support Manager

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

David,
Thank you for your prompt and complete answer.
As I understood from your explanation, there had to be something else wrong that caused this updates to fail – and not the combination of your product with the Windows Firewall not working properly. I assumed this after I had read some comments somewhere on the internet.
Therefore I felt confident enough to do something drastic: I did reinstall Windows Clean and downloaded and reinstalled Emsisoft also. Of course it took some time to re-activate all my other programs as well. But: it was worth it because all is working well now, whatever the reason for this problem may have been..!
Sorry for bothering you with a problem that, in fact, had nothing to do with your product in combination with Windows defender.
Anyway, without your reply I would not have had the confidence to solve the problem the way I did.
Thanks again and best regards,
Walter

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Walter,

Drastic perhaps, but it's nice to use a clean, fresh installation sometimes. I have a feeling the updates may have been waiting on that Spectre/Meltdown patch registry tweak that should have already been there, but it's hard to say for sure.

Either way, I'm glad it's all working. Let me know if I can help again!

Best regards,

David Biggar
Support Manager
--
Emsisoft Ltd - Emsisoft | Award-Winning Anti-Malware & Anti-Virus Software

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan