standby in xp werk niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
bij 1)video controller.
2)vidio controller vga- compatibel.
3)audio apperaat op de bus voor high definition audio
 
ja maar krijg een venster dat ik de laatste update (de nieuwere versie) heb, van hetgeen ik tejuist wou installeren.
 
Ga naar start/instellingen/configuratiescherm
Energiebeheer
Geavanceerd
Selecteer onder 'bij drukken op de aan/uitknop' dit:
in standby zetten.
Je kan ook een shortcut plaatsen op je bureaublad om in standby te gaan maar dat moet ik opzoeken.
 
Gevonden voor XP.
Rechtsklik ergens op je bureaublad en kies nieuw - shortcut
Vul in het opkomend venster dit in:
%windir%\System32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState

XP vanaf SP2 denk ik kan ook in hybernate gaan.
Dan is de opdracht dit:
%windir%\System32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState Hibernate
 
shortcut niet gevonden of beter gezegd dat staat er niet bij? ben ook eens gaan kijken bij energiebeheer geanvanceerd maar nergens zie ik iets staan dat je kan veranderen naar standbay
 
Laatst bewerkt:
Bepalen of een computer slaap- en stand-byfuncties ondersteunt

1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ powercfg.cpl en klik op OK.
2. Controleer of het dialoogvenster Eigenschappen voor Energiebeheer een tabblad Slaapstand bevat. Als dat het geval is, opent u het tabblad Slaapstand, selecteert u Slaapstand inschakelen en klikt u op Toepassen.
3. In de sectie Energieknoppen controleert u of de opties Standby en Slaapstand worden weergegeven in het vervolgkeuzemenu op het tabblad Geavanceerd .

Opmerking Als het tabblad Slaapstand bestaat en u schakelt het selectievakje Slaapstand inschakelen op het tabblad Slaapstand uit, dan wordt de optie Slaapstand niet weergegeven in het vervolgkeuzemenu op het tabblad Geavanceerd.

Als zowel de optie Standby als de optie Slaapstand ontbreken in het vervolgkeuzemenu, ondersteunt de computer deze functies niet of zijn de energiebeheerfuncties in het BIOS uitgeschakeld. Voor meer informatie over de BIOS-instellingen neemt u contact op met de fabrikant van het systeem.


Bepalen of een computer gebruikmaakt van ACPI-functies
De slaap- en stand-bystand vereisen een BIOS-systeem dat ACPI of de vroegere Advanced Power Management -specificatie (APM) ondersteunt. Raadpleeg de systeemdocumentatie of ga naar de website van de fabrikant voor meer informatie over het vaststellen van de compatibiliteit en de update-status van de firmware. Hierdoor kunt u problemen voorkomen. Bijgewerkte firmware is met name belangrijk wanneer u de ACPI-functionaliteit gebruikt.

Voer de volgende stappen uit om na te gaan of een computer gebruikmaakt van ACPI-functies:

1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ devmgmt.msc en klik op OK.
2. In het venster Apparaatbeheer vouwt u Computer uit en controleert u of de optie Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC wordt weergegeven. Als dat het geval is, maakt de computer gebruik van de ACPI-functionaliteit.
 
Laatst bewerkt:
okee uitgevoerd maar geen resultaat in energiebeheer nergens een standbay te vinden.er staat bij apperaatbeheer wel het volgende acpi multiprocessor-pc
 
heb eens gegoogeld en daar zag ik toch een ander venster van energiebeheer dan bij mij hier althans. daar stond inderdaad slaapstand inschakellen wat bij mij niet mogelijk is? ik denk dat het zinloos is om nog verder blijven te proberen? groetjes
 
k heb geprobeerd via map met de linken die je doorgaf niets dan heb ik geprobeerd met een snelkoppeling en ook die 2 linken gedaan reageert niet bij map vertelde me wel dat die // niet mogen bijstaan
 
Het werkt zelfs in windows 7 goed.
Waarschijnlijk heb je het niet goed uitgevoerd ofwel is er iets grondig mis.
Eens stap voor stap.
1 rechtsklik op een lege plaats van het bureaublad en ga via nieuw naar snelkoppeling
n het scherm dat je krijgt voer je deze opdracht in en druk op volgende.
%windir%\System32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState
Nun in het nieuw scherm geef je een naam op (bvb slaap)
Het resultaat is een snelkoppeling die 'slaap' heet.
Dubbelklik hierop en de pc slaapt.
Als dit niet werkt is je systeem beschadigd.
Al de andere oplossingen zullen niet werken.
 

Bijlagen

  • suspend.JPG
    suspend.JPG
    39.1 KB · Weergaven: 79
  • slaap.JPG
    slaap.JPG
    30.5 KB · Weergaven: 73
  • resultaat.JPG
    resultaat.JPG
    10.6 KB · Weergaven: 72
Laatst bewerkt:
ik heb juist uitgevoerd wat je schreef maar niets reageert. dus zoals je zegt zal er iets schelen aan mijn systeem. maar toch allemaal bedankt voor de medewerking ik ga er niets aan veranderen omdat mijn pc goed werkt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan