Opgelost Steeds een update melding van MS Office 2013 en die heb ik helemaal niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Motortje

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Ik krijg al een hele tijd een update melding op de laptop Windows 10 bij de Instellingen: Bijwerken en Beveiliging :
Update voor Microsoft Office 2013 (KB3039720). Hij blijft maar komen en mislukt iedere keer (zie bestand), maar dat is ook logisch want Microsoft Office 2013 staat helemaal niet geïnstalleerd!
Ik gebruik Office 2010 en heb Office 2013 nooit op de laptop gebruikt! Het is erg hinderlijk want zodra de update weer eens een poging waagt, start de pc automatisch opnieuw op om bij te werken,
zelfs als ik er nog op bezig ben. Dan wordt alles zomaar afgebroken om opnieuw op te starten en bij te werken, en zie ik weer update mislukt Office 2013.
Wat is hier aan de hand en kan ik die update melding op een of andere manier wegkrijgen?
Alvast bedankt.Screen Shot 03-21-20 Office 2013 melding.jpgScreen Shot 03-21-20 Office 2013 melding.jpg
 
het enige wat ik kan meedelen is dat de ondersteuning Office 2010 al een tijdje terug stop gezet werd en dat mogelijk nu deze Automatisch enkel de update's binnen gaat halen voor de Office 2013 welke nu op dit moment de laagste Office is..
voor 30€ heb je al de mogelijkheid om van de Office 2010 over te gaan naar de Office 2019 pro (eenmalige activering en de code is ook maar éénmalig te gebruiken ) !
*de office 2016 pro kun je daar ook aankopen voor een 18€
 
Hallo,

Ik krijg al een hele tijd een update melding op de laptop Windows 10 bij de Instellingen: Bijwerken en Beveiliging :
Update voor Microsoft Office 2013 (KB3039720). Hij blijft maar komen en mislukt iedere keer (zie bestand), maar dat is ook logisch want Microsoft Office 2013 staat helemaal niet geïnstalleerd!
Ik gebruik Office 2010 en heb Office 2013 nooit op de laptop gebruikt!

Misschien heeft er op die laptop ooit een proefversie van MSOffice 2013 gestaan en is die niet volledig verwijderd.
 
Aangezien je toch geen versie gebruikt van Office die ondersteund wordt anno 2020 kan je best elke updating van MS stopzetten :
Ga naar :

1584882669054.png
en dan krijg je :

1584882682091.png

Bij mij staat dit op, ik gebruik recentere versie van Office - zet het bij jou af !
 
Kunnen bepaalde componenten zijn van een Office 2013. Ik denk bijvoorbeeld aan ee viewer voor bepaalde office bestanden. Die Office 2013 moet daarom niet (helemaal) geinstalleerd staan. Een enkele component die niet veel betekenend lijkt is al voldoende.
 
Bedankt voor de reacties. Ik heb voorlopig de oplossing van PhilipV gebruikt en de updates uitgezet. Proefversie MS Office 2013 heeft er nooit opgestaan.
Verder ga ik inderdaad maar eens kijken voor een nieuwere versie van MS Office.
 
Dat verhelpt zijn probleem met zijn melding van update niet.
wel als je het combineert met het uitschakelen van die updates hé ...
Als hij een nieuwere versie van Office in gebruik neemt zal het aangeraden zijn updates voor Microsoft producten wél op te laten staan of anders wordt vb. Office 2016 na verloop van tijd ook onveilig. Dan ontstaat er een risico dat die updates voor die Office 2013 die hij wil onderdrukken terug de kop op steken, tenzij de 'trigger' door de installatie van een nieuwe versie zou overschreven/verdwenen zijn. Maar dan is af te wachten...

Dat was de bedoeling denk ik om LibreOffice of OpenOffice te suggereren.
 
wel als je het combineert met het uitschakelen van die updates hé ...
Als hij een nieuwere versie van Office in gebruik neemt zal het aangeraden zijn updates voor Microsoft producten wél op te laten staan of anders wordt vb. Office 2016 na verloop van tijd ook onveilig. Dan ontstaat er een risico dat die updates voor die Office 2013 die hij wil onderdrukken terug de kop op steken, tenzij de 'trigger' door de installatie van een nieuwe versie zou overschreven/verdwenen zijn. Maar dan is af te wachten...

Dat was de bedoeling denk ik om LibreOffice of OpenOffice te suggereren.
Als ik hem was, zou ik voor ik een nieuwere versie van Office zou installeren eerst eens met Revo uninstaller of iets dergelijks uninstallen en alle left overs verwijderen en daarna een clean install doen van zijn nieuwere versie van Office. Ik vermoed dat hij daarmee de grootste kans maakt op het verwijderen van zijn probleem van zijn spook Office 2013. Openoffice of LibreOffice zijn inderdaad gratis alternatieven die erg goed zijn en er valt zeker als privé persoon mee te leven. Heb OpenOffice ook lange tijd gebruikt. Maar nu toch Office 2016 in gebruik.
 
Om niet meer gewenste programma's te verwijderen gebruik ik al jaren Advanced Uninstaller. Het kuist ook de achtergebleven restjes in het register op.
Je kan er ook het register mee optimaliseren en desgewenst verkleinen. Dit programma heeft me in al die jaren nog nooit in de steek gelaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan