Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen, ik heb een medion pc MD 8873 met daarop een dockingstation waar ik een externe
HDDrive van 2 TB in heb om mijn back-up bestanden in op te slaan.
Systeemherstel op de C schijf is ingesteld.
Is het verstandig om ook op de HDDRIVE2GO (M) Systeemherstel in te stellen?
Zie afbeelding.
Vriendelijke groet Anton Systeemherstel.JPG
 
Het kan nooit kwaad om deze in te stellen? De vraag is alleen of er ook daadwerkelijk herstelpunten op komen te staan. Volgens mij worden ze automatisch alleen naar de C schijf geschreven en staan ze op de externe schijf dus niet. Tenzij je handmatig herstelpunten aanmaakt en als locatie de externe schijf kiest.
 
Bedankt voor je antwoordt!
Omdat ik wil weten waar de systeem herstelpunten worden opgeslagen heb ik het volgende gedaan.
Een herstelpunt gemaakt op de Back-up schijf (M)
Toen de pc uitgeschakeld en Back-up schijf(M) verwijdert.
De Pc weer opgestart.
Systeem herstel gestart,
Hier zie ik alle herstel punten automatisch en met de hand aangemaakt,
En tot mijn verbazing zie ik ook het herstelpunt van de Back-up schijf (M) er bij staan!
Hoe kan dat?
Het is mij nog niet helemaal duidelijk misschien maak ik een denkfout?
Vriendelijke groet Anton
 
De pc kijkt naar alle herstelpunten die zijn gemaakt. Er zit een soort van log in wanneer welke herstelpunten zijn gemaakt en wat de locatie daarvan is. Als je er één verwijderd zal deze ook uit dat log worden verwijderd en is die dus niet meer beschikbaar.
 
O.K duidelijk!
Jij schrijf “als je er één verwijderd” hoe doe je dat dan?
Je kunt toch alleen bij schijf opruiming de herstelpunten verwijderen behalve de laatste?
Het valt mij op dat er nog geen automatische herstel punten zijn gemaakt.
Vriendelijke groet Anton ;)
 
Je kan ze inderdaad alleen op die manier verwijderen. Als er nog geen herstelpunten zijn gemaakt is het raadzaam om te controleren of het automatisch maken van herstelpunten daadwerkelijk is ingeschakeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan