Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik probeerde een systeemherstel maar het lukte niet, wat voorheen wel altijd lukte, ik had de avast zelfbeschermingsmodule uitgezet, ben daar ooit eens achtergekomen dat je die moet uitzetten anders lukt uw systeemherstel niet.

ik krijg deze melding

5901077b22216-systeemherstel.jpg



kan iemand me helpen

greets

ed
 
Laatst bewerkt door een moderator:
start nog eens de sfc /scannow (administrator) op want als deze meld dat de beschadigde bestanden na een herstart hersteld zullen worden dan zou dit ook zo zijn ...als dit niet zo is dan zou hij deze melding ook niet geven !
*mocht het niet zo zijn dat deze beschadigde bestanden hersteld worden dan dien jij eens de sfc /scannow (administrator) op te starten in de veilige modus ....indien dit ook geen oplossing bied dan dien je de Windows te herstellen ...
 
windows herstellen dit is met die iso die ik via media creation tool heb gemaakt heb zeker,, staat dat daar niet tussen?

ik zou moeten kunnen opstarten in veilige modus met behoud van promt via msconfig staat die optie er niet tussen
hoe geraak ik daar dan aan?
 
wat bedoel je staat daar niet tussen ... je dient dan wel op te starten vanaf de dvd of de usb stick maar inplaats van installeren dien je herstellen te selecteren ... of je gebruik dus de iso via een rechts klik en je kies openen met verkenner ...vervolgens word dan in de verkenner deze iso gemount en je klikt dan deze open om vervolgens op de setup.exe te klikken ....bij deze gaat deze dan je systeem upgraden naar de laatste build 15063.296 en hoogstwaarschijnlijk zijn dan al je problemen voorbij ..
***ik zeg het nog eens voor de zoveelste keer blijf van de register cleaners af !
 
ja maar nu hadden we het toch niet over cleaner hé, ik blijf daar al lang van af
moet ik opstarten via cd of in veilige modus wat is het beste
ik moet nu eventjes weg tot straks
denk je even over veilige modus?
 
ik zou moeten kunnen opstarten in veilige modus met behoud van promt via msconfig staat die optie er niet tussen
hoe geraak ik daar dan aan?

msconfig tap computer opstarten ..vinkje plaatsen bij opstarten in de veilige modus en bevestigen ... herstart je systeem !
deze start nu op in de veilige modus en je voert de sfc /scannow uit ... voordat je nu herstart als de scannow gedaan is ga je terug om het vinkje terug uit te zetten ! *doe je dit niet start hij weer op in de veilige modus zonder netwerk !

44f7ae662b-Ashampoo_Snap_2017.05.23_16h59m41s_002_.png
 
juist, ja maar ccleaner voer ik niet meer uit, werkt prompt in veilig modus via msconfig, vroeger kon je altijd direct kiezen nu is die keuze er niet,
zal rond de vroege avond proberen moet nu weg, je zit ook alles he wat er op mijn werkbalk staat :)
 
indien ccleaner in taakbeheer staat vermeld om op te starten bij Windows dan zal er ook automatisch opgeruimd worden ... zeker werkt de opdrachtprompt ook in de veilige modus ..
 
krijg nu dit,
Deze app kan niet worden geopend

TIPS kan niet worden geopend met het ingebouwde administrator account, meld u aan met een ander account en probeer opnieuw

is niet gelukt in veilige modus,
ik kreeg steeds terug de melding dat er corrupte files waren zoals getoond op pagina 1 en dat die zullen worden opgelost na een reboot.
windows resource protection found corrupt files but was unable to fix some of them.
Details are included in the CBS log\windir\logs\cbs\cbs.log.
For example C:\Windows\logs\CBS\CBS.logs.
Note that logging is currently not supported in offline servicing scenarios.

The system file repair changes will take effect after the next reboot
 
je spreekt over een nieuwe installatie, akkoord maar hoe komt het dan dat je 2e prompt van gisteren aangaf dat het gerepareerd was en na sfc /scannow weer een corrupt file gaf
dat begrijp ik niet?
 
het zou best kunnen zijn dat de ccleaner bij u eerst een scan uitvoert tijdens het opstarten en dat deze dus wederom het register heeft beschadigd ...de dism.exe gaf aan dat er fouten hersteld werden en dan is dit ook zo.

**ik zie echter ook dat je Avast gebruikt en zover ik weet heeft avast een zandboxie het zou dan ook kunnen zijn dat avast er een stokje voor steekt ...dat het register daadwerkelijk hersteld word !
*dit is maar een vermoeden aangezien ik Avast dus niet gebruikt !
 
tja word het niet eens hoogtijd om te zeggen " ik ga voor een verse installatie " denk echt dat jij dit eens dient te overwegen !
*en blijf van de cleaners af !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan