Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik probeerde een systeemherstel maar het lukte niet, wat voorheen wel altijd lukte, ik had de avast zelfbeschermingsmodule uitgezet, ben daar ooit eens achtergekomen dat je die moet uitzetten anders lukt uw systeemherstel niet.

ik krijg deze melding

5901077b22216-systeemherstel.jpg



kan iemand me helpen

greets

ed
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja daar heb je gelijk in, heb eens naar de pc handelaar gebeld en die zegt hetzelfde,
waarschijnlijk is de bug eruit met de volgende upgrade die eraan komt
hij had toch al klanten gehad waarmee het probleem was opgelost, het probleem bestaat al van 2016 na de anniversary update
ik ga wachten tot de upgrade als het dan nog niet in orde is dan ga ik via prompt

ed

tnx
 
Qtex, ik las ergens, dat ik via media creation tool, als ik daarop klikte hij begon met windows te downloaden, heb dit gedaan op een usb en dat die usb dat automatisch een opstarbare usb was, en dan moest ik op de exe file klikken op de usb en dan sfc /scannow
is dit ook uw redenering?
of moet ik die als eerste laten opstarten in de bios
 
Laatst bewerkt:
Qtex, ik las ergens, dat ik via media creation tool, als ik daarop klikte hij begon met windows te downloaden, heb dit gedaan op een usb en dat die usb dat automatisch een opstarbare usb was, en dan moest ik op de exe file klikken op de usb en dan sfc /scannow
is dit ook uw redenering?
of moet ik die als eerste laten opstarten in de bios

je haalt hier weer het een en ander door elkaar !
ik heb nooit gezegd dat je op de setup.exe dient te klikken voordat je de sfc /scannow start ..jij bedoeld dus waarschijnlijk de setup.exe op de aangemaakte stick ...wel indien jij deze setup.exe bedoelde en je start deze op dan ga je eerder de upgrade starten dat is dus niet de bedoeling dacht ik .
 
je diende je een dvd aan te maken via het creation tool jij koos echter voor een usb stick ...
nadat je de dvd aangemaakt had diende je deze in de drive geplaatst te worden ( aangezien je deze dus pas aangemaakt heb zal deze dus al in je drive zitten ) en vervolgens start je de sfc /scannow op als administrator dit heb ik je reeds meerdere keren vermeld en toch geraak jij wederom het spoor kwijt ..
 
indien blijkt dat de beschadigde systeembestanden ook dan niet hersteld kunnen worden dien je de opdrachtprompt ( administreator) open te laten staan ...
Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter
Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..
5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png

Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !

*Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..
5921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png

**In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !
Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...indien het geluk aan uw kant staat en dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.
591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..

noteer ook het volgende :
indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word” dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..

*indien je een Windows 10 dvd heb dan je deze in je drive te plaatsen..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"
nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Install.wim:1 /LimitAccess
**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !
klik na het ingeven van de opdracht op enter ..
 
misschien een domme vraag maar voor het uitvoeren van uw opdrachtsprompts moet dan de iso die ik het gemaakt (met media creation tool) en gebrandt met verkenner in de drive laten zitten of is dit alleen als ik de foutcode zie 0x800f081f

man waar ken jij dit allemaal van, proficiat

ed
 
de iso kun je via rechtsklik mounten via de verkenner deze komt dan in de verkenner te voorschijn via een virtuele drive ..
de dvd kun je in de drive plaatsen ..
hoe dan ook dien jij de letter X in de opdracht te vervangen door de letter van je drive ...
***staat nog thans duidelijk vermeld onder de laatste afbeelding onder het punt "noteer ook het volgende "
 
ja ja dat weet ik maar ik vroeg me af moet de iso (gebrand) natuurlijk vanaf de eerste prompt al in de drive zitten of alleen in de laatste prompt waar je de drive een letter moet geven
ik heb de dvd in de drive gestoken aangemaakt met media creation tool en dan sfc / scannow uitgevoerd maar toch nog de melding corrupt register
ik hoor ook de dvd niet draaien, normaal als hij zou herstellen zou die toch moeten draaien?

of moet ik die alleen openen en niet gewoon in de drive laten zitten
 
je heb de sfc /scannow uitgevoerd en er werd blijkbaar niets hersteld ook werd er je niet vermeld dat er een herstel zou geburen bij de eerste opstart na deze scannow !

de opdracht ""DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Install.wim:1 /LimitAccess "" dien je pas te gebruiken als er een melding word weergegeven indien de “source file niet gevonden word” ! met de source file word hier de instal.wim bedoeld ...
lees bericht 52 nog eens door ...alles staat er toch duidelijk beschreven ...
 
59237b92cc410-register.jpg


toch misschien beter wachten op crreator update
hij heeft nochtans geen foutcode 0x800f081f gegeven

aan wat ligt dat dan, moet ik de laatste prompt ook eens proberen of is dit te gevaarlijk

ik heb ook een post gedaan bij forum windows 10 voor u waarschijnlijk gemakkelijk, ik krijg het niet opgelos, het gaat over het niet meer bekomen van updates, altijd van dezelfde als je eens wil zien
hieronder nog eens de foto van de sfc
spijtig ik was al zo content dat de tweede prompt geen fouten meer gaf


iets te vroeg victorie gekraaid na sfc /scannow kreeg ik weer de melding corrupt register

59237b92cc410-register.jpg
oo
 
het komt goed ...de dism.exe heeft zijn werk gedaan ...
393fe4201b-Ashampoo_Snap_2017.05.23_03h42m58s_001_.png

bijgevolg geeft de sfc /scannow nu aan dat er fouten gevonden werden die niet hersteld konden worden ....maar dat deze bij de eerst volgende koude opstart hersteld zullen worden ...
394ba35fd2-Ashampoo_Snap_2017.05.23_03h46m34s_002_.png


*de dism.exe heeft datgene gedaan wat ik er van verwachte ....jouw register was zodannig beschadigd dat deze dus ook de herstel procedure van de sfc /scannow tegen werkte...
 
maar hoe komt het dan dat ik nu nog altijd bij sfc /scannow een corrupt register krijg,
moet ik me daarvan niets meer aantrekken?
the system repair files zullen worden hersteld nar een reboot, maar dit is niet het geval
weet jij nog iets
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan