Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij het opzoeken van mijn 'Systeemherstel', kreeg ik de foutcode "0x81000203".
Nadat ik deze code via Google had ingevoerd, kwam er een engelstalige tip tevoorshijn.
Deze was als volgt:
1. Open gpedit.msc van vak Zoekopdracht starten.
2. Ga naar de volgende tak.

Computerconfiguratie \ Beheersjablonen \ Systeem \ System Restore.

3. In het rechterdeelvenster, configureert u de "Systeemherstel uitschakelen"-beleid. Stel dat het niet geconfigureerd.

Deze stonden dus niet geconfigureerd. Nadat ik deze had gewijzigd werkte alles prima.

Doch altijd nieuwsgierig zoals iedereen is, heb ik onder "Uitvoeren" dezelfde opdracht
gegeven, en ben iets verder gaan kijken.
Onder "Systeem" helemaal onderaan bevind zich een map "Alle instellingen".
Daarin zag ik dat er praktisch niets geconfigureerd is.
Weet soms iemand of dit normaal is?
Het zijn er 1635 verschillende instellingen!
 

Bijlagen

  • Alle instellingen.zip
    55.3 KB · Weergaven: 191
Ik heb ondertussen de oplossing voor mijn probleem gevonden via onderstaande link. Hetgeen zich op mijn PC voordoet schijnt normaal te zijn!!??
Ik ben toevallig achter dit probleem gekomen doordat ik een applicatie verwijderde met "Revo Uninstaller", deze kon geen herstelpunt aanmaken. Daardoor ben ik op zoek gegaan naar de oorzaak!
Nu is alleen de vraag: Hoeveel mensen werken hun PC met deze fout? Bestaat er soms een script of een beveiliging om dit te voorkomen?
Een doordenkertje voor ieder?

How To Use the Group Policy Editor to Manage Local Computer Policy in Windows XP
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pieter,
Een beetje laat om te regeren, maar toch...
Systeemherstel mag dan handig zijn, het werkt niet altijd goed. Daarom heb ik het, uit frustratie, drastisch opgelost: Op mijn C:-drive staat nu nog alléén het Stuursysteem en mijn programma’s (toch al 112). Samen: ± 38 GB. Op mijn externe D:-drive al de rest verplaatst (kan ook een D:partitie zijn, maar bij een schijffout heb je natuurlijk een probleem). Alle mappen met persoonlijke documenten uit »C:\gebruikers\inlognaam« naar »D:\inlognaam« met Eigenschappen > Locatie, verplaatst. Eenmaal begonnen kan je verder gaan in de verkenner met Ctrl-X (knippen) en Ctrl-V (plakken). Dit is handiger en sneller.
Systeemherstel uitgeschakeld! Dat spaarde me toch veel plaats. Nu maak ik wekelijks een »Image« van mijn C:-drive op de D:-drive. Heb ik een probleem dan zet ik met Restore alles van C: terug. Op 30 min. is alles weer als nieuw. Wis je een programma met Revo Uninstaller, dan zie je natuurlijk dat het Systeemherstelpunt niet is gemaakt (rood blokje).
Je specifiek probleem met Systeemherstel is wel niet direct opgelost, maar zodoende zou het het toch compleet van de baan zijn.
Hopelijk heb je hier wat aan.
m.v.g.
WaWa
 
WaWa,
Hartelijk dank voor deze info! Morgen ga ik dezelfde methode toepassen als jij, dit lijkt me een héél deftige oplossing.
Nog een prettig weekend.
Pieter
 
Pieter,
Graag gedaan. Dus: alle persoonlijke mappen van C: naar D: Mijn Documenten, Mijn Afbeeldingen, Mijn Muziek, Mijn Video's, Downloads, enz. Zo blijven je eigen mappen onaangetast bij een Recovery van je Image. Ik gebruik al bijna 2 jaar Paragon Backup & Recovery free (nu 2011) en het heeft altijd prima gewerkt. De dialoog is simpel. De totale inhoud ven de C: naar de D: en bij Restore terug. Zelfs bij het ergste probleem, de verschrikkelijkste Malware, is alles terug clean zoals voorheen. Ik begrijp niet dat dat geen standaard-procedure is geworden.
Ook nog: een startup disc maken voor als niets meer werkt. Windows Systeemkopie is eigenlijk hetzelfde, maar ingewikkelder.
m.v.g. | WaWa
 
Laatst bewerkt:
Wawa,
Nogmaals dank voor je raad.
Als ik zo vrij mag zijn, heb ik toch nog een vraagje. Op welke wijze verplaatst je juist al je mappen met documenten naar je externe HD?
Tenslotte moet er dan toch een verwijzing zijn die de redirectorie bewerkstelligt. Het is dat wat ik niet goed begrijp, ik wil er tenslotte ook geen ramp van maken!
De groetjes nog,
Pieter
 
O.K., ik doe een poging om het uit te leggen:
Voordat je de persoonlijke mappen Mijn Documenten, Mijn afbeeldingen, enz. via de Verkenner kunt overplaatsen moet je eerst op de externe drive een hoofdmap aanmaken. Bijvoorbeeld: D:\naam. Dan pas kan je vanuit C:\gebruikers\naam de verschillende mappen Mijn Documenten, enz. overplaatsen. Kies Eigenschappen, tabblad Locatie, knop Verplaatsen, navigeer naar de reeds aangemaakte map D:\naam en klik op de knop Map selecteren. Klik tot slot op de knop Toepassen om de complete map Mijn Documenten (incl. bestanden) automatisch naar de nieuwe locatie te verplaatsen. Zo is Windows over de verwijzing geïnformeerd, als dat is wat je zorgen baarde...
Anders gezegd: Open de gebruikersmap van de huidige gebruiker en vraag de Eigenschappen op van de map met daarin alle documenten. Op het verschenen tabblad kan je dan de locatie van die map aanpassen. Doe het eerst zo en niet anders! Eens dat gelukt, zal je zien dat het vanuit de Verkenner ook lukt met Ctrl-X (knippen) en dan Ctrl-V (plakken). Als het resultaat gelijk is, ben je goed bezig.
Ik heb mijn best gedaan om het zo goed mogelijk te beschrijven. Je ziet wel dat het goed komt.
Nog een tip: klik nadien eens met rechts op de Taakbalk > Werkbalken > Mijn Documenten en je hebt een snelkoppeling naar je map Mijn documenten.
Suc6!
WaWa
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Ik heb op desbetreffende map op Eigenschappen geklikt, maar ik vind nergens de knop verplaatsen!!
Zie maar naar onderstaande voorbeelden:

2jepd1z.jpg


2m47ymf.jpg


ivzpls.jpg


4t7v50.jpg


2n1rf2w.jpg


Of heb ik iets verkeerd gedaan?
Groetjes,
Pieter
 
typo's

typo's

Pieter,
No problem. Geen paniek. Je bent te laag op de Verkenner. Je moet hoger gaan naar Bibliotheken. 't Is wel boven de C:, maar dat is Microsoft logica... Dan zie je naam bvb "Smurf". Dan ga ja naar mijn Documenten of Bureaublad, bvb, dus: C::\users\Smurf\Desktop of C:Users\Smurf\Bureaublad. Je verplaatst naar D:\Smurf. Het is ook handig daarna een tweede Verkenner te openen met shift > Verkenner. Je zet één links met Winkey+pijltje links en de andere rechts met Winkey+pijltje rechts. Nadat je het één keer met Lokatie hebt gedaan, kan je verder gaan met Ctrl+X en Ctrl+V. (Knipsel hier onder.).

O.K.? Suc6

O.K.? | WaWa
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 7256Niet opgeven! Je zal er zoveel plezier aan beleven. Vergeet geen snelkoppeling voor bvb Mijn Documenten » op je Taakbalk te zetten. Je klikt dan op ». Ik ga zelfs nog verder: 2 externe dives en wisselend om de week mijn Image op een ander D: en F:. Tegenwoordig kost een externe drive een habbekrats. Met een kleine C: zijn we dan ook voorbereid voor de dag dat we overstappen op een SSD! Ik begrijp de verkopers niet die een PC aanprijzen met een C:-drive van 1 of 1.5 TB. Alles op één drive zetten is Digital Harakiri!!!
Doe zo voort. Print deze discussie helemaal uit. Het is meteen een goede handleiding. Internet pagina's uitprinten is tof via »Joliprint Print friendly and PDF your Blogs and Websites«.
Je inzet zal uitendelijk beloond worden met een geoptimaliseerd systeem waardoor het computerplezier aanzienlijk toeneemt. Veel plezier dus en bij een propleem ben je na 30 min. + re-updaten (vorige week) terug een gelukkige pc-gebruiker.
Laat je PC naderhand een tijdje ongebruikt aanstaan. De »Search Indexer« moet ook zijn werk doen. Het is trouwens raadzaam dat nu en dan te doen. Direct na gebruik afzetten of in slaapstand zetten is niet goed. Ook je virusscanner draait soms in de achtergrond een diepe scan. Denk eraan.
Laat me weten hoe je er mee opschiet a.j.b. en markeer op het einde de discussie als OPGELOST.
m.v.g.
WaWa
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er toch niet mee doorgaan hoor. Een beetje teveel schrik is de oorzaak!
Toch bedankt voor al je inspaningen om me op de goede weg te helpen!
Hiermee beschouw ik dit hoofdstuk als beëindigd.
Groetjes,
Pieter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan