Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik kom het ene probleem na het andere tegen i.v.m. de Windows 10.
Gisteren is het begonnen met de laptop die bij het openen van het deksel meteen aanslaat en nu een probleem met mijn desktop.
Ik heb zonder probleem de Windows 10 opgezet. Ik wil eerst en vooral een systeemkopie maken en alles vlot heel goed, tot ik kom aan de 9de DVD. Plots krijg ik het bericht "De backup is geannuleerd".
Weet iemand daar de reden voor?
Bedankt op voorhand.
 
de optie is er wel om dus de backup aan te maken op dvd's maar aangezien een dvd maar voor 4.5gb kan volgeschreven worden heb je er veel nodig indien het hier dus niet gaat om een verse installatie ...bij een verse installatie waar dus niets extra's bijgeinstalleerd werd heb je dus maar 5dvd's nodig ..
**jij spreekt al van 9 dvd's en wellicht zit hier dus het probleem !
best dat je een externe schijf gebruikt of een usb stick van voldoende grootte !
 
ok Qtex, ik zal het op een externe schijf zetten. Nog een geluk dat ik DVD-RW gebruikte.
Bedankt voor het antwoord.

de optie is er wel om dus de backup aan te maken op dvd's maar aangezien een dvd maar voor 4.5gb kan volgeschreven worden heb je er veel nodig indien het hier dus niet gaat om een verse installatie ...bij een verse installatie waar dus niets extra's bijgeinstalleerd werd heb je dus maar 5dvd's nodig ..
**jij spreekt al van 9 dvd's en wellicht zit hier dus het probleem !
best dat je een externe schijf gebruikt of een usb stick van voldoende grootte !
 
waarom geen extern programma gebruiken om een "systeemkopie" te maken ?
ik gebruik al jaren Aomei Backup om een "image" te maken , je kan een "image" nemen van ofwel een partitie , ofwel je "systeem" en ook van je volledige harde schijf...
je kan een "image" nemen en die op een andere harde schijf zetten , of op een USB stick of op een NAS...
ik heb 2 schijven zitten : mijn C , een SSD met mijn OS erop ( Windows 10 ) en mijn D , een gewone HD waar mijn data opstaan ( documenten , afbeeldingen , muziek enz ).
dagelijks worden mijn gegevens van mijn D op een externe HD "gebackuped".
daarnaast neem ik dus om de 3 maanden een "image" van mijn SSD , mocht deze om een of andere reden defect geraken dan installeer ik een nwe , zet mijn Image terug en een uurtje later ben ik terug aan het werk.

Aomei backup (gratis ) : http://www.aomeitech.com/freeware.html
 
Macrium Reflect is er nog zo eentje. Op de 1e en 15e van de maand neem ik een image van mijn C schijf (een SSD).
Met Goodsync ga ik maandelijks mijn D schijf synchroniseren. Als je daar geen dubbels van hebt, raakt je vroeg of laat zeker in de problemen.
Ik heb er al veel gehoord die beweren dat er niets belangrijks opstaat. Tot ze beseffen dat hun foto's, Word en Exel bestanden ook weg zijn.
Je kan jaren opbouwen om je muziek en filmbestanden te hebben. In seconden kan dat allemaal weg zijn.
Ooit heb ik de onoplettendheid begaan de stroom af te schakelen voordat de HD uitgeschreven was. Gevolg ALLES weg. Maar gelukkig had ik een copy.
Enkel een halve maand was ik achter met die ondertussen aangepaste bestanden.

Het is hier in dit topic precies een plaatselijk kransje. 2 van Zwevegem en eentje van Kortrijk. Weet je dat wij met zijn drietjes amper 5km uit elkaar wonen?
 
Dag Mik, ik woon eigenlijk bijna op de grens van Zwevegem hoor haha; namelijk aan het rond punt waar cowboy Henk staat.

Het is hier in dit topic precies een plaatselijk kransje. 2 van Zwevegem en eentje van Kortrijk. Weet je dat wij met zijn drietjes amper 5km uit elkaar wonen?[/QUOTE]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan