Windows 10 Taal gewijzigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

woudie

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,
Ik speel regelmatig Microsoft Solitaire Collection.
Nu is zomaar uit het niets de taal gewijzigd van Nederlands naar ???????? denk iets gelijk Fins.

Hoe kan ik de taal terugzetten naar Nederlands

Dank voor de hulp
 
Hallo,
In mijn vorig bericht sprak ik van een vreemde taal, maar dat is het niet.
Het is gewoon dat alles achterstevoren staat.
BV opties staat er als seitpo.
Iemand die dat kan verhelpen?

Dank u
 
Hieronder een fotoke (knipsel) van hoe het eruit ziet.
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    1 MB · Weergaven: 210
is dit enkel bij het spel Solitaire of komt dit willekeurig voor …
ga je voor systeemherstel dien je systeemherstel te starten buiten Windows om..dus via start >instellingen >bijwerken en beveiliging >systeemherstel>nu opnieuw opstarten selecteren bij de geavanceerde opstartopties ..en vervolgens herstart je pc en kies je in het volgende scherm problemen oplossen ..> geavanceerde opties ..> Systeemherstel "Windows herstellen met een herstelpunt dat op uw pc opgeslagen is " *deze optie is dan ook enkel aanwezig indien er daadwerkelijk ook herstelpunten aangemaakt worden ..!

240400
 
nee Mik hier ben je verkeerd heb dit al nagezien op een virtuele Windows 10 en indien deze liggend gespiegeld zou zijn dan staat de taakbalk bovenaan ..
 
al eens een systeem herstart gedaan ..zou best kunnen dat de store dan wel vermeld word in de taakbalk ..
*geef eens in het zoekvenster store in en klik dan verder op de store app maak deze vervolgens vast aan de taakbalk ..zou best kunnen dat deze los gemaakt was van de taakbalk !
 
Helpt niet.
Ik heb ook al een 'wsreset.exe' gedaan en ik krijg als antwoord "u hebt een nieuwe app nodig om de ms-windows-store te openen.
Fabrieksinstellingen terugzetten is geen optie, er zijn programma's waarvan ik de activatiecode niet meer heb.
In feite komt het erop neer om de store opnieuw te installeren. Als dat mogelijk is.
 
start een powershell ( administrator ) op en geef vervolgens de opdracht Get-AppXPackage *WindowsStore* -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"} in ..klik op enter en wacht geduldig af tot deze zijn werk gedaan heeft ..
sluit vervolgens de powershell( administrator) af en herstart je systeem ..de store zou nu weer te gebruiken moeten zijn ..

rechtsklop op start powershell(administrator) indien deze daar niet vermeld staat dien je de opdrachtprompt (administrator) te vervangen door de powershell (administrator)
dit kan via start >instellingen >persoolijke instellingen >taakbalk en de schuif schakelaar omzetten ..
240403
 
In #12 staat: Get-AppXPackage *WindowsStore* -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

toch iets heel anders als bij u!
Geen spatie na ***package
Geen * na windowsstore
geen spatie na windowsstore

Enz enz enz.

Kopieer die tekst eens en plak deze daarna.
 
denk dat we het anders moeten aanpakken .. doe enkel hetgene wat er hier onder beschreven word ..

Je systeem herstellen met gebruik van een opdrachtprompt in Windows 8 -8.1- 10

Start een opdrachtprompt op als administrator ..

Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..

5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png




Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !

**Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..

Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..



noteer ook !
indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..

*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"

nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess

**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !

klik na het ingeven van de opdracht op enter ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan