Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Mijn kleinzoon heeft een nieuwe laptop. De oude, een Samsung 300E heeft mijn dochter overgenomen.
Nu zou ze die graag volledig zuiver hebben van fabriek af. Er is een geldige licentie van Windows 7 Home op. Heeft de overstap al naar Windows 10. Er staan 3 oude accounts op die weg mogen. Bij fabrieksinstellingen, gaat alles uiteraard terug naar begin en blijft er geen oude data staan. Het is een 64bit.
Ik heb opgezocht en een oude mode gevonden om op te starten naar fabrieksinstellingen. Dit is bij de opstart F4 indrukken. Dit werkt niet.
F11 of F2 werkt ook niet.

Weet iemand hoe ik een laptop Samsung 300E kan terugzetten naar fabrieksinstellingen? Zou desnoods alle partities verwijderen en met een gewone format herformatteren. Maar probleem is de drivers. Als ik de drivers heb, dan zou ik vanaf 0 beginnen.

Ik zie dat er diverse zaken van Samsung niet meer in de originele mappen staan. (lege mappen) De SSR (Samsung Recovery) is er ook niet meer op te vinden.
Er zijn géén cd/dvd's bij.
 
aangezien er dus een Windows 10 aanwezig is hoef je deze immers niet terug naar de fabrieksinstelling te zetten ...
ga via start > instellingen > bijwerken en beveiliging > systeemherstel
scrol nu in systeemherstel naar onderen en klik op de blauwe link "opnieuw beginnen met een schone installatie van Windows .... je word hier dan door gelinkt en je download het tool ... start vervolgens deze tool op ..
 
Heb deze genomen en is bezig met verse installatie. Hou U op de hoogte.
je dient aan te geven dat er niets behouden dient te blijven !
anders verkrijg je ook de Windows.old en dien je deze als nog te verwijderen .
dit tooltje werkt uitstekend en heb deze hier van de week op een HP laptop gebruikt .. de gebruikster was zeer tevreden .
 
Hier zie, weeral een goede afloop dank zij dit forum.
De 3 accounts die er op stonden zijn perfect verwijderd. Programma naar tevredenheid werkend.
Dank voor de spoedige hulp.
 
Bij het opstarten van de Note PC op F4 drukken of als de Note PC is opgestart SRS5 uitvoeren.
Start →‘Alle programma’s’ → ‘Samsung’ → ‘Samsung Recovery Solution 5’.
Start ‘Samsung Recovery Solution 5’ op en selecteer ‘Herstel.’
Selecteer dan ‘Volledig herstel’.
Selecteer vervolgens ‘Computer Initial Status’.
Selecteer ‘Volgende’ → ‘Ok’ en de computer start opnieuw.
Er komt een waarschuwing dat alle gegevens verwijderd worden.
Controleer of je een back-up gemaakt heeft van je gegevens. Is dit het geval? Ga dan verder en selecteer ‘Ja’. ‘Samsung Recovery Solution’ wordt nu uitgevoerd. Dit zal enige tijd duren.
Selecteer vervolgens okee
Selecteer dan de juiste taal, anders moet je weer op opnieuw beginnnen.
en Voor de rest van de installatie volg je de Microsoft stappen.

Ik heb al aangegeven dat de SSR niet meer aanwezig is. Blijkbaar zijn er bestanden/mappen gewist geweest in de map Samsung.
 
fijn dat het je gelukt is ..
tip : hou dit tooltje bij ...je kan deze immers nog eens nodig hebben .

Volgens mij zou het dan ook met de Mediacreation tool moeten gaan. Of is dit hetzelfde?
Ik dacht dat met Mediacreation tool de accounts en andere data nog altijd aanwezig zouden zijn. Dat wou ik vermijden. Maar niet dus.
Maar heel tevreden dat alles perfect verlopen is.
 
ja deels wel ... enkel dit laatste tool dat ik je aanprees is in feite bedoeld voor een merk pc of dit nu een Acer of een Medion is of eender ander merk speelt geen rol ... wat dit tooltje extra heeft ten opzichte van het Media creation tool is dat dit tool dus er voor kan zorgen dat de meegeleverde bloatware bij merk pc's dus niet meer geinstalleerd worden ... je verkrijgt dus een verse Windows 10 zonder bloatware !
 
Ik heb al aangegeven dat de SSR niet meer aanwezig is. Blijkbaar zijn er bestanden/mappen gewist geweest in de map Samsung.

Blijkbaar dan wel @mik maar velen denken ik ga die recovery verwijderen dan heb ik nog wat meer schijfruimte.Ik heb hier 5 pc, s staan en op iedere pc staat mijn recovery er nog steeds op,werk nu met een asus 10 jaar oud zelfs hier heb ik deze nog staan,een oud beestje maar werkt nog perfect.
 
Blijkbaar dan wel @mik maar velen denken ik ga die recovery verwijderen dan heb ik nog wat meer schijfruimte.Ik heb hier 5 pc, s staan en op iedere pc staat mijn recovery er nog steeds op,werk nu met een asus 10 jaar oud zelfs hier heb ik deze nog staan,een oud beestje maar werkt nog perfect.

Meestal wordt er opgegeven van : "Ik heb niets gewist". Maar heb zelf ook al meegemaakt dat Windows 10 zegt alles te behouden en dat er zelfs hele geinstaleerde programma's verdwenen waren. Zelf ondanks dat Windows beweerde dat er niets gewist was.
 
denk dat er hier een misverstand gaande is ...
dries heeft het over de recovery optie welke standaard aanwezig is op elke merk pc ..
jij Mik heb het blijkbaar over de herstel opties van Windows 10... en ja hier zit er een verschil in hoe je deze herstel optie opstart ...

1- bij gebruik van de repair optie opgestart vanaf een dvd of usb stick worden de programma's meestal voor 90% behouden.

2- bij gebruik van een herstel via de optie " deze pc opnieuw instellen krijg je de optie persoonlijke instellingen en of bestanden behouden ( hier worden dus geen programma's behouden )
*wat versta men onder persoonlijke instellingen :
wel dit betreft dus je account , land en taal instelling...
**wat verstaat men onder persoonlijke bestanden :
wel dit zijn documenten , films , foto's , muziek enz al hetgene wat door u zelf er op gezet werd ... doch programma's valt hier niet onder ...

3-bij gebruik van het media creation tool of het laatst vernoemde tool namelijk de RefreshWindowsTool kan men ook dus het systeem vernieuwen met of zonder behoud van persoonlijke instellingen en of bestanden ... ook hier worden dus geen programma's bewaard .. het RefreshWindowsTool heeft echter de optie om de meegeleverde bloatware programma's welke standaard meegeleverd word bij een merk pc te ontdoen van deze bloatware ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan