Browser traag opstarten chrome browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Sinds enkele dagen is mijn computer erg traag met het opstarten van Chrome browser.
Ik heb vandaag nadat ik ondervond dat het terug tergend traag ging even taakbeheer open gezet.
Ik was te laat om daar een screenshot van te nemen, maar bij processor kwam hij een korte periode aan100% en dan een tijdje op tussen de 93 en de 95 %.
Ik zag daar dan tussen haakjes een aantal staan namelijk 13. ik heb dat eens opgeklikt en daar staan inderdaad een hoop chrome dingen. Ik had juist mijn laptop aangezet en na het lezen van mijn mails chrome open gezet. Meer is er niet gebeurt. Van waar komen al die 12 op de screenshot maar vaak stonden er daar 13.
1685031624373.png
 
In tegenstelling met anderen hier vind ik Chrome een prima browser en vooral handig als je zoals ik met veel verschillende toestellen werkt, de syncro is top !
Maar ... die CPU-belastende opstart (eerste opening van browser na boot) en de vele processen moet je er voor lief bijnemen.
Ik kijk daar nooit naar en dan deert me dan ook niet.
 
Dank je wel Lange Pier voor de site die jij door hebt gestuurd. Heb gedaan wat erop aanbevolen werd, echter waren er al een aantal zaken die ik eerder onder de loep had genomen van de dingen die de site aangeeft wat ik kan doen om mijn browser sneller te laten werken.
FF is inderdaad een goede browser, maar zoals Philip hier ook vermeld vind ik dit een fijne browser omdat hij inderdaad goed is in synchroniseren. Ik gebruik deze browser op al mijn apparaten en het is enkel op mijn laptopje dat dit niet goed werkt, op de tablet en Smartphone werken deze wel goed. Tablet en Smartphone zijn beide Android. Hoe kan het anders he, ik als die hard Android fan.
 
Chrome, hoewel ik die zelf ook gebruik, is een browser die vaak veel RAM gebruikt en een tiental of meer processen laat draaien hoewel je gewoon iets simpel doet met maar 1 tabbladje open. En ik geef het niet graag toe maar MS Edge is geschreven volgens dezelfde open source code en is lichter. Afhankelijk van je pc kun je die eventueel eens een tijdje proberen?
 
Het probleem is opgelost. Ik had of een slechte instelling ergens of ik had een virusje te pakken of ik weet het niet meer, maar ik heb chromium, opera, opera GX en MS Edge geprobeerd, telkens stootte ik op hetzelfde fenomeen. Alle browsers reageerden super traag. Ik kon daar niet mee leven, ik heb dan mijn USB stickje met Win 11 op erbij genomen, maar omdat ik reeds geruime tijd niet in mijn bios kom heb ik de map geopend en op "setup" gedrukt en heb ik mijn computer voorzien van een nieuwe installatie van Win 11. Heb er wel voor gekozen om niets te behouden, ben dus nu nog ff zoet met alles terug te installeren op mijn computer, maar mijn browser (Chrome) werkt terug zoals hij ervoor werkte, vlot dus. Het probleem is opgelost zonder eigenlijk juist te weten wat het probleem eigenlijk wel is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan