Windows 10 update mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
is dit ernstig ?
fout 0x80070424
mijn firewall is nochtans ingeschakeld
kan ik dat herstellen
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    34.9 KB · Weergaven: 276
rechtsklik op start en indien daar dus de opdrachtprompt vermeld staat kies je voor de opdrachtprompt (administrator )
staat deze daar niet vermeld dan dien je via start naar instellingen te gaan en vervolgens naar persoonlijke instellingen ..
onder persoonlijke instellingen selecteer je de taakbalk en in het rechter veld dien je dan de powershell te vervangen door de opdrachtprompt en dit door een schakelaar om te zetten !
 
sorry .............
ben uit de zon gaan zitten nu .......grapje
en hij loopt nu
als het klaar is laat ik iets weten
niets gevonden , ik doe ook nog eens de probleemoplosser ook
en deze kan ook niets oplossen zegt hij
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    39.5 KB · Weergaven: 222
  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    48.9 KB · Weergaven: 220
  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    37.3 KB · Weergaven: 242
Laatst bewerkt door een moderator:
de probleemoplosser kan dit niet herstellen aangezien de update services ontbreekt in dit systeem..
heb jij dit per ongeluk verwijderd of heeft iemand anders dit gedaan weet ik niet ..maar feit is dat deze service niet meer aanwezig is !

Je systeem herstellen met gebruik van een opdrachtprompt in Windows10

Start een opdrachtprompt op als administrator ..

Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..

5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png


Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..

Er dient immers niets hersteld te worden !

Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...

Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..
indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..

*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"
nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess
**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !
klik na het ingeven van de opdracht op enter ..
 
mocht dit laatste niet het probleem verhelpen betreffende de ontbrekende update services ..en mocht je een herstelpunt hebben van voor dit probleem er was gebruik je het herstelpunt … heb je echter géén herstelpunt dien jij je pc te vernieuwen !
 
er werd niets vast gesteld dat diende hersteld te worden ..m.a.w. de services is handmatig verwijderd geworden door een onoplettendheid van u of een andere persoon !

je hoeft dus niet verder te gaan met de dism.exe
 
Dus het zal afwachten zijn of er iets veranderd in update ....
Ga u niet meer lastig vallen voorlopig
Alles een paar dagen laten betijen zeker...
Op hoop van zegen of de pc binnendoen ?
PS ; al de andere functie s gaan perfect, mail en googelen enz' dus , alleen geen updates ?
 
vraagje aan u ..heb jij jouw systeem zelf aangekocht of komt deze van een bedrijfsfaillissement ..indien dit het geval is dan werd/ word de update geregeld door de systeembeheerder via de groepsbeleid..een vernieuwing brengt in dat geval géén verbetering ...
*een herinstallatie opgestart via een opstart medium dan weer wel maar d.w.z. dat je dan ook een licentie dient te hebben ..
 
aangekocht in een Pc winkel alhier
dag , ik heb ondertussen toch weer kunnen updaten door naar een herstel te gaan van nade onderdelenupdate versie 1903 , tot daar goed
veel updates natuurlijkerna , maar 1 wil hij niet doen , die business .
wat ook nog niet gaat is een herstelpunt maken nu , bijkbaar is daar iets fout ,al gegoogeld naar die fout 0x80070514 en gezien dat ik in services moest "sofware shadow copy provider " starten en "volume shadow copy ", die worden uitgevoerd maar geen herstelpunt te maken mogelijk
wat ik ook niet kan is die office proffesional 2016 verwijderen , niet via configuratiescherm , er gebeurt niets
heb u goede raad ?
ps : zie hier niets om afbeeldingen in te voegen nu...........
 
hier bestanden
 

Bijlagen

  • deze wil niet lukken.JPG
    deze wil niet lukken.JPG
    30.2 KB · Weergaven: 202
  • kan hem niet verwijderen met configuratiescherm.JPG
    kan hem niet verwijderen met configuratiescherm.JPG
    56.1 KB · Weergaven: 200
  • fout 0x80070514 -probleemoplosser.JPG
    fout 0x80070514 -probleemoplosser.JPG
    48.7 KB · Weergaven: 210
  • niet voor mij meer blijkbaar.JPG
    niet voor mij meer blijkbaar.JPG
    44.4 KB · Weergaven: 231
wil je de office2016 verwijderen en dit lukt je niet via de normale wijze dan kun je het verwijdertool gebruiken ..
de services "Volume Shadow Copy staat hier op handmatig "starten " is aanklikbaar maar deze services is op dit moment gestopt …
is bij u dan ook het aanmaken van systeemherstelpunten ingesteld bij Systeemherstel configureren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan