Hardware Vervangen van router Levelone WBR-6002

Onze router WBR-6002 heeft het opgegeven!
Met welke andere wifirouter kan ik deze, tegen een schappelijke prijs, vervangen?
Ik moet zeggen dat deze vele jaren perfect heeft gewerkt!
Op aanraden van een verkoper toen had ik hem aangekocht. Deze persoon is ondertussen al gepensioneerd, denk ik.
Vermits ik er niets van ken, kom ik hier te rade.
Ik heb gauw in de bijlage een document ervan bijgevoegd.

Bijlagen

Waarom een aparte ADSL VPN router ?
Elke provider levert tegenwoordig in ons land toch een VDSL router incl. wireless mee ?

Deze dateerde van 2009 en is dus hopeloos achterhaald ... en véél trager en slechter dan wat je provider nu levert.

Uiteraard kan zo'n extra router na de Proximus router wel, maar daar moet dan wel een reden voor zijn hé .... anders ga je toch de technische setup niet nodeloos ingewikkelder maken én een extra hop in je netwerk inbouwen.
Als het is om je bereik in huis te vergroten over wifi zijn daar andere toestellen voor, die extra router heb je daar niet voor nodig : powerlan, range extender, etc...

Ik kan bevestigen dat de recente BBox toestellen van Proximus prima werken, zowel bekabeld als via Wifi.
Dat zal dan een "BBox 3 V+" zijn. Is ook dat nog een ouder model dan kan je gratis een omruiling tot zo'n recent model vragen.

Hier is de **officiële look van de Proximus B-box 3V+, zoals afgebeeld in de installatie- en supportgids van Proximus: (proximus.be)

Image

Image

Image

Image

Wat je op deze foto’s ziet:
  • Compact, zwart/grijs modem/router-kastje met Proximus-logo in het midden.
  • Aan de zijkant zitten de LED-statuslampjes en aan de achterkant de poorten (LAN, WAN/DSL, telefoon, voeding).
  • Hetzelfde model wordt gebruikt bij zowel DSL- als fiber-installaties (in het laatste geval aangesloten op een apart fiber-modem).
Ze hebben als enige beperkingen dat de door de gebruiker aanpasbare settings beperkt zijn, maar alles wat de leek tot gemiddelde gebruiker nodig heeft kan. En ik lees dat je weinig technische kennis hebt dus heb je de gevorderde instellingen zeker niet nodig ...

Bedankt voor die uitgebreide info!
Ik had toen, indertijd, die router aangeschaft om een grotere afstand te bereiken.
Dus nu zal het dus een powerlan of range extender worden denk ik.
Mijn probleem verzet zich dus in die richting.

Dus nu zal het dus een powerlan of range extender worden denk ik.
Dan kun je beter een kabeltje trekken en een router nemen in plaats van dat spul, zeker geen range extender, die zijn veelal zwaar onvoldoende.
En als het goedkoop moet.... Iets als de TP-Link Archer AX12 nog geen 40 euro. Of de Asus RT-AX53U voor een 5 tientjes, die is nog beter.
Dat zijn gewone routers, dus voor achter het modem van de provider.

Maar als alles werkt met de modem/router van de provider moet ik @PhilipV gelijk geven, gewoon daarmee werken en niet de boel nodeloos ingewikkeld maken.

Dat zijn gewone routers, dus voor achter het modem van de provider.

Maar als alles werkt met de modem/router van de provider moet ik @PhilipV gelijk geven, gewoon daarmee werken en niet de boel nodeloos ingewikkeld maken.
Dat kan in BE inderdaad (voorlopig) nog niet ... alle modems hier zijn ook meteen routers.
Er is EU wetgeving die dat wil verbieden maar die moet in BE nog omgezet worden in lokale wetgeving en Proximus en Telenet doen alsof hun neus bloedt.

Als je dus zo'n router als hierboven installeert zet je een router na een router ...

Je bent wel héél gretig ... die GigaGate is momenteel ook niet meer top of the bill hé ... ik heb die al enkele jaren.
Er is nu nog beter en moderner vb. specifiek voor Wifi 6 vb.
Dus eerst zorgen dat je een recente modem van Proximus in huis krijgt.
Dan testen .. ook qua bereik.

En enkel als dat niet voldoet verder kijken.
De toestellen van Devolo genieten wel mijn hoogste vertrouwen maar er zijn nog andere goeie merken...
Informeer je via Internet hé ..

Terug
Bovenaan