Status
Niet open voor verdere reacties.

oliebaron

Steunend lid
Vip Lid
de laatste tijd word ik overstelpt met de melding ( van AVG internet security ) :

Virus gevonden JS/Proxy ,wpad.com.gr/proxy.pac

Mijn antivurus ( AVG ) verwijderd deze berichten wel maar het komt steeds opnieuw zelfs meerdere keren tegelijk.
Ik heb mijn laptop al gescant met AVG en PC cleaner.... maar ik krijg het bericht niet weg
Kan het zijn dat mijn internet explorer aangetast is maar ik krijg het ook met Chrome.
Kan iemand mij een oplossing bieden...of moet ik eens een format doen en alles er opnieuw opzetten???
Bedankt bijvoorbaat

Oil
 
Kan ook zijn dat het .pac file een false positive is, maar kan ook een vervelende besmetting zijn.
Ik lees dat een pac file een javascript is. Dus kan de JS/Proxy melding van de scanner verklaren.

Als de internetverbinding is ingesteld via een proxy en je verwijderd ( eventueel via beveiligingssoftware ) dit automatische configuratiebestand, zou het kunnen gebeuren dat er geen internetverbinding meer is.
Waardoor je de browser opnieuw moet configureren.
 
Een pac file is niet echt volledig javascript. Dit script werkt met een zeer beperkte codebase. Je kan de functies dan ook op je 2 handen tellen. Heb dit vroeger regelmatig gebruikt. Zeer handig, maar niet altijd en overal evengoed ondersteund... spijtig genoeg. Ik vermoed dat dit virus meer is dan alleen een wpad of pac script.
 
waarom ik de chameleon aanraadde heeft te maken met het feit dat deze JS Proxy Virus zich diep in het systeem kan nestelen ..
ook door deze melding in chameleon " Killing Know Malicious Processes...please wait " voordat de eigenlijke scan begint .

Chameleon is daar geen oplossing voor.
Ik citeer even van op de website:
Malwarebytes Chameleon technologies gets Malwarebytes Anti-Malware installed and running when blocked by malicious programs.
Maw, wanneer je mbam niet kan installaren of opstarten, gebruik dan Chameleon. That's it. Een vermomde installatie of opstart. Geen andere detectie engines od.
 
bedankt DDragon80 voor de tip.Qtex had me ook al deze link doorgestuurd.Ik heb Sophos vannacht zijn werk laten doen en ik moet zeggen dat de virus berichten merkelijk minder zijn wel jammer dat ze nog steeds doorkomen.Maar ik ga vandaag gewoon verder met zoeken.
 
Qtex ik heb je hint in verband met het resetten van mijn IExplorer toegepast.
Wat blijkt ..... sindsdien heb ik geen meldingen meer gehad....
Ik hoop dat deze elende nu van de baan is
Bedankt voor iedereen die zijn zegje en hints heeft doorgegeven
Moesten er nog meldingen komen dan hou ik jullie zeker op de hoogte

OIL
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan