Vraag ivm Belgacom Bbox

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik heb een Belgacom internet-abonnement via een zogenaamde bbox (router en modem in één apparaat).
Vanuit mijn PC heb ik draadloos een connectie (Wifi) met het internet, dus via die bbox.
Nu herinner ik mij ('t is al een tijdje geleden) dat ik op mijn computer de connectie (het netwerk) beveiligd heb met een paswoord.
Mijn eerste vraag is : moet dan ook de bbox met hetzelfde paswoord zijn ingesteld ?
Dus op twee plaatsen hetzelfde paswoord voordat er connectie mogelijk is ?

Ik heb ook een draadloze printer, weeral Wifi.
Ik herinner mij dat ik daar ook een wachtwoord heb ingesteld, namelijk hetzelfde als voor de connectie computer-bbox.
Mijn tweede vraag is dan ook de volgende : moet dat hetzelfde paswoord zijn ?
Dus zowel printer, computer en bbox werken draadloos via hetzelfde paswoord ?
Of mag voor de connectie van mijn printer een ander wachtwoord gebruikt worden ?
En moet dat dan ook weer apart ingesteld worden op mijn bbox ?

Een vraag die hier bij aansluit : Als ik een printopdracht geef op mijn computer, gebeurt de verbinding met de printer dan via de bbox, of rechtstreeks tussen computer en printer ?

Dit zijn enkele vragen van een leek die meer wilt weten.
Ik kijk uit naar jullie reacties.
Geert1964
 
Hebben alle bboxen dan hetzelfde ip adres ?
Hierboven staat dat je dat eerst moet opzoeken.

IP adres van bbox is hoogst waarschijnlijk 192.168.1.1 maar dit kan vrij ingesteld worden. Dus nee, dat is niet zo zeker. Vandaar men vorige post, default gateway opzoeken en dan heb je dat IP adres.

Broadcast disablen wilt volgens mij zeggen; SSID uitzenden disablen. Is niet hetzelfde als WiFi disablen.
 
ik werk ook met een b-box2 en inderdaad moet je een wachtwoord opgeven zodaning dat je beschermd bent dezelfde wachtwoord dien je te gebruiken als je draadloos wilt werken.ga naar google typ bovenaan 192.168.1.1 EN je komt bij de gegevens van je modem.

je moet er nog iets voor zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan