Hardware vraag over muizen

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlipFlop

Steunend lid
Vip Lid
Nu heb ik een nieuwe muis nodig want er is er (alweer) een overleden.
Mijn vraag is: Ik heb allerlei muizen gehad en heb er nog een stuk of wat in reserve, maar de ene doet het wel op een glad, wit oppervlak en de andere niet.
Mijn logitech M 705 bijvoorbeeld doet het alleen als ik een muismat gebruik.
Zit het verschil nu in het aantal DPI? Mijn Cherry (bedraad) heeft er net zoveel als de Logitech (ook 1000) maar die doet het perfect op dit oppervlak.
Waar zit hem nu in dat de ene het wel doet, zelfs op glas - en de andere niet.
Ik zit naar deze te kijken als oplossing: https://tweakers.net/pricewatch/1928972/trust-gxt-923-ybar-zwart/reviews/
Volgens mij is de Cherry wel een laser muis en de Logitech niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo een muis een gekocht in kruidvat een 4jaar geleden en ik vind deze nog altijd zeer goed als de pc uitstaat staat, dan staat de muis ook uit .
deze muis
maar ze lijk meer op deze

maar ze is wel niet meer te koop bij kruidvat
je vraag maar waarom dat de ene muis werk zonder muis mat en andere niet weet ik niet. maar het zal wel met de lezer die op uw opervlakte schijnt te maken hebben .
maar ik gebruik meestal een muis met draad (oude hp compaq muis ) .
 
je moet je afvragen :
- Gebruik ik hem alleen om te gamen of voor andere toepasissingen
- Wil ik er een die goed in de hand ligt. (vind ik link/rechthandig het prettigst)
- Ga ik voor kwaliteit en precisie
- Wil ik draadloos / bedraad
 
Allereerst bedankt voor de reacties en verwijzingen.
De muis die ik zoek is zeker draadloos en mijn vraag ging eigenlijk over wat voor soort muis werkt goed op een glad oppervlak.
Na een beetje uitproberen zie ik dat ik een probleem heb met de meeste optische muisen.
Ik ben eigenlijk niet op zoek naar een gaming muis want ik game niet.
Alleen zijn dat wel bijna altijd laser muisen dus heb ik wellicht geen keuze hier in.
Info die ik gevonden heb: https://computermuis.com/optische-muis-of-laser-muis/
Is het waar dat meer DPI ook beter werkt op glad oppervlak?
En dat spullen in China gemaakt worden lijkt me een beetje een open deur... :)
 
Ik werk op diverse PC's hier op diverse ondergronden zonder muismat. Er is daar ook een egaal wit blad bij (waar ik nu op werk overigens) en dat gaat prima, vlot en zonder haperen.

Maar ... dat soort muizen is niet goedkoop : wel stevig, betrouwbaar, draadloos én oplaadbaar (geen geknoei met batterijen).
Te vinden in meerdere webshops en bij Logitech zelf ... zoek op MX Master (er zijn al 3 generaties van)

 
Hangt bij veel fysieke winkels ook gewoon in het rek ... Kocht er zo ooit eentje (heb er ondertussen 3) met véél afslag.
Maar ik vermoed dat TS @FlipFlop wel weet hoe hij een "marktonderzoek" online aanpakt.
 
De aanschaf van een dure muis is een overdenkertje
Maar ik doe gemakkelijk 5 jaar metdezelfde muis (niet gamer en gebruik hem zeker 3 uur per dag)
Dus is het omgerekend meer dan zijn geld waard
 
Een van mijn master mx muizen is zeker ! 6 jaar oud of meer ... en die gebruik ik ELKE dag meerdere uren, geeft geen krimp - zelfs de accu is nog optimaal ... (genoeg reclame !)
 
Allereerst bedankt voor de reacties en verwijzingen.
De muis die ik zoek is zeker draadloos en mijn vraag ging eigenlijk over wat voor soort muis werkt goed op een glad oppervlak.
Na een beetje uitproberen zie ik dat ik een probleem heb met de meeste optische muisen.
Ik ben eigenlijk niet op zoek naar een gaming muis want ik game niet.
Alleen zijn dat wel bijna altijd laser muisen dus heb ik wellicht geen keuze hier in.
Info die ik gevonden heb: https://computermuis.com/optische-muis-of-laser-muis/
Is het waar dat meer DPI ook beter werkt op glad oppervlak?
En dat spullen in China gemaakt worden lijkt me een beetje een open deur... :)

Op de vraag : Wat is beter een optische of laser muis?

Optische muizen zijn minder nauwkeurig en kunnen niet op een weerspiegelend oppervlakte gebruikt worden. Een lasermuis kan op bijna elk oppervlak gebruikt worden en is veel nauwkeuriger in gebruik, zodat u accurater kunt werken. Hoe accuraat een muis is heeft ook te maken met de DPI van een muis.

Op papier is een lasermuis beter dan een optische ledmuis. De gebruikte laser kan preciezer worden vastgelegd, waardoor de muis bewegingen beter registreert. Daarnaast is een lasermuis als enige in staat om op glazen oppervlaktes te worden gebruikt, wat hem een must maakt voor bureaus met een glazen bovenkant.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan