Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb een reeks mp3 bestanden die in windows 10 gewoon 'onhandelbaar' zijn. Niks lukt (mij). Met verkenner kan je ze zelfs niet openen, hernoemen, verplaatsen,; enz...
Het enige dat ik er mee aan kan is met freecommander met multi rename alle bestanden verkleinen tot 49 tekens + extentie.
Daarna lukt alles in verkenner.
Het spijtige is dat er een deel van de naam van het liedje verdwijnt.
Kent hier iemand een oplossing om toch een naam van bvb 60 tekens te behouden, en wat zou de oorzaak zijn dat dit met mp3 bestanden gebeurt.
 
Dit kan te maken hebben met een map of mappen waar dit mp3 bestand in geplaatst is.
De totale lengte is zo snel even uit mijn hoofd 256 tekens.

Even een voorbeeld: Stel de muziek staat in C:/Media/Muziek/Sting /Eerste album/
Dan heb je al 36 karakters of tekens verbruikt, dan blijven er natuurlijk nog ruim 200 over in dit voorbeeld.

Ik weet natuurlijk niet hoe jouw mappenstructuur er uit ziet. Heb je al 207 tekens verbruikt voor de mappenstructuur, blijven er nog maar 49 over voor de bestandsnaam inclusief de extentie.

Zoiets gebeurd niet alleen met mp3 bestanden, maar met elke bestandsextentie.


Een andere verklaring kan ik niet geven voor jouw probleem.
 
HEEL ERG BEDANKT
Kort, duidelijk en volledig antwoord, en .... het is nog eens 100% juist.
Je mag googelen zoveel je wilt, zo een antwoord vind je nergens.
Heb mijn map structuur waar ik de muziek plaatste aangepast en nu geen probleem meer. Als je een bestand hebt die niet te bewerken valt kan je ook je bovenliggende mapnamen verkleinen en zo toch het betreffende bestand afspelen of bewerken.
Super
 
Da's mooi.
Hang me niet op aan die 256 tekens, meen te herinneren dat dit het juiste aantal is, maar je komt er al snel achter als het niet lukt omdat het totaal te veel is.
 
Heb een reeks mp3 bestanden die in windows 10 gewoon 'onhandelbaar' zijn. Niks lukt (mij). Met verkenner kan je ze zelfs niet openen, hernoemen, verplaatsen,; enz...
Het enige dat ik er mee aan kan is met freecommander met multi rename alle bestanden verkleinen tot 49 tekens + extentie.
Daarna lukt alles in verkenner.
Het spijtige is dat er een deel van de naam van het liedje verdwijnt.
Kent hier iemand een oplossing om toch een naam van bvb 60 tekens te behouden, en wat zou de oorzaak zijn dat dit met mp3 bestanden gebeurt.

Ik ken in feite geen enkele titel waar de naam langer is dan de 49 tekens plus de extentie.
Bij mij staan alle mp3's met enkel de naam. Met rechts te klikken op eigenschappen heb ik volgend blad
Knipsel.JPG
Hier kan ik alle gegeven kwijt zoals de naam enz... Je kan alles invullen.
 
er zijn voorbeelden genoeg zou ik zeggen ...
001 Gladys Knight & the pips - Midnight train to Georgia.mp3
002 Middle of the road - Chirpy Chirpy Cheep Cheep.mp3
003 Jim Reeves é Patsy Cline - Have you ever been lonely have you ever been bleu.mp3
*(de spaties tellen uiteraard ook mee )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan