Audio Waarom Kan ik WAV bestand niet afspelen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen, ik heb een WAV muziekbestandje gekregen van mijn zoon, maar kan die op mijn Laptop Vivobook niet afspelen. Niet met Windows media player en ook niet met de VLC Player. Ik krijg daarbij de melding dat het bestand mogelijk beschadigd is, maar dat laatste geloof ik niet, want ik kan het bestand wel op mijn Android smartphone afspelen. Ik stuur het bestandje hierbij mee (link).

._AC-BetterMan.wav

Ik hoop dat iemand weet wat hier aan de hand is, want ik snap er niets van.
groet,
Cor Jansen
 
Nope... heb ik zelf ook gedaan en het speelt nog niet ... tenminste niet in Windows.
Wat je nog kan bekijken en/of navragen aan je zoon is, of het bestand wel degelijk in het WAV-formaat is...

PS : Malware Bytes is overigens niet zo gelukkig met de site waar die link vandaan komt ... misschien is het bestand wel degelijk niet betrouwbaar, lees ... is er iets aan toegevoegd of ingestopt dat je liever niet hebt...
 
1701241520080.png


Is een bestand van Apple.
Er staat verder geen payload data in, buiten de header van apple.
Dus ik vermoed dat dit een soort referentiebestand is voor online apple muziek?
Ik weet niet hoe Apple hiermee omgaat, maar in dit bestand zelf zit geen data. (maw geen muziek aanwezig)
 
Laatst bewerkt:
Nee, sorry Philip, dan overschat je mij zeer. Die vraag kan ik zeker niet beantwoorden. Ik weet wél dat ik de afspeelbare WAV bestanden naar mijn Google Drive heb getransporteerd en vandaar uit heb gedownload naar mijn Laptop en nu zijn ze wél afspeelbaar. Ik heb eerst geprobeerd ze vanaf een verzamelmap naar mijn Laptop te downloaden, echter dat werkte niet, d.w.z; niet afspeelbaar. nadat ik ze stuk voor stuk vanaf Google Drive had gedownload, bleken ze wél afspeelbaar. Zeg het maar, ik snap hier helemaal niets van, maar door een toevalligheid heb ik ze nu wel afspeelbaar gekregen en daar is van mijn kant, nog geen miligram vernuft bij te pas gekomen 🤷‍♀️

Groetjes,
Cor
 
Sorry, maar in de vraagstelling gaf je aan dat het wel afspeelde in Android, nu zeg je dat je nog van alles hebt moeten doen om dat speelbaar te krijgen. Die bewering klopte dus niet hé ...

Best iets correcter zijn in de vraagstelling en beschrijving dus in de toekomst hé ...
 
Deze bestanden waren en zijn nog steeds afspeelbaar op mijn Android Smartphone, maar eerder niet op mijn Laptop. Nu zijn ze afspeelbaar zowel op mijn Smartphone alsook op mijn Laptop. Dat ik wellicht niet duidelijk ben in de vraagstelling komt, omdat ik ook niet begrijp (en nog steeds niet) waarom die bestanden in 1e instantie niet afspeelbaar waren op mijn Laptop en op mijn Smartphone wél.
Groetjes,
Cor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan