Wat te doen met de melding van Avast "UI failed to load"

Status
Niet open voor verdere reacties.

janmolenaar

Steunend lid
Vip Lid
Na het instaleren van de april onderdelen update van Windows 10 krijg ik van Avast de de bovengenoemde melding. Heb gezocht naar oplossingen die Avast biedt en Avast meermalen geheel vewijderd en opnieuw geïnstalleerd. Aanvankelijk werkt het dan goed maar nadien stopt Avast en geeft de melding "UI failed to load, This is really embarrassing, AV Sevice is not resonding". Restart werkt niet.
Wat kan ik nog meer doen? Avst werkte voor de istelering van de windows update perfect en er waren geen problemen.
Heeft iemand van jullie een oplossing?
Met vriendelijke groet,
jan Molenaar
 
[Beste Qtex,
Allereerst bedankt voor je berichten meedenken met dit proleem. De stappen die Avast voor dit probleem gaf had ik al meermalenuitgevoerd maar leidde niet tot het gewenste resultaat. Ook het uitzetten van de realtime beveiliging van Defender lost niets op. in het begin bij het opstarten lijkt Avast te werken, maar nadien stpt deze weer en geeft weer dezelfde foutmelding.
Ook het opnieuw installeren van het programma geeft geen soelaas.
Wat kan ik nog meer doen?
 
het opnieuw installeren van de avast brengt geen oplossing aan zeg je ...ik ga er dan ook prat van uit dat jij dus de laatste uitgebrachte versie gebruikt van avast …
dan vermoed ik zo dat de Real-time beveiliging van de Defender via groepsbeleid dient uitgeschakelt te worden …. of via het register …> kijk eens naar optie 6 & 7 in deze link .
 
Inderdaad levert het opnieuw installeren van Avast, ook met de recenste versie, geen oplossing. Wat ik overings wel bemerkte was dat de realtime van defender op een of andere manier bij het opnieuw opstarten van de pc weer was aangezet. nadat ik deze weer handmatig had uitgezet werkte Avast weer. Ik ben dus benieuwd wat er gebeurt als de PC weer opnieuw opstart. Dan is het duidelijk dat het daaraan ligt. Daarnaast zal ik je andere opties bij voorbaat alvast raadplegen. Niets is er vevelender dan steeds weer dezelfde meldingen te ontvangen en te moeten corrigeren. Bij mijn andere laptop die ik ook geüpdated heb met de april onderdelen update had ik dit probleem. Nu ik inmiddels opnieuw ben opgestart blijkt dat alles goed werkt.
Bedankt wederom voor je reactie, ik waardeer dit heel erg.
 
heb je de optie 6 of 7 toegepast waar ik je naar linkte betreffende het effectief uitzetten van de real time beveiliging van de Defender …
*neem er nota van dat wanneer er weer een nieuwe build uitkomt dat je mogelijk weer met dit probleem te maken kan hebben ...echter weet je dan wat er dient te gebeuren .
 
Ik heb de opties 6 en 7 die je hebt aangegeven wel bekeken maar niet toegepast. De link heb ik opgeslagen onder mijn favorieten en inderdaad heb ik weer wat geleerd en weet wat ik moet doen. Dus wat mij betreft mag dit item gesloten worden. Het werkt nu dus ik ben allaang een tevreden mens met zulke goede raadgevers.
 
ik begrijp dat je dus van het probleem af ben zonder dat je dus 1 van de opties 6 of 7 heb toegepast .. mogelijk dat eerder de instelling betreffende het uitzetten van de Defender real-time scanner niet onthouden werd en nu dus wel ..
*ik zal er hier een slotje op zetten zoals je vraagt ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan