Hardware Webcam Medion akoya P6630 driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Ik heb sinds enkele weken een Medion Akoya P6630 laptop, mijn dochter had gisteren les via de laptop en op het einde wilden ze iets proberen en daardoor wouden ze dat we dat we de webcam aanvaarden. Maar ik kreeg een melding dat er geen webcam aanwezig is. Der zit wel degelijk een webcam in met een resoulutie van 1.3MP, Op het net kom ik niet meteen verder. Ik vind nergens een driver. Op mijn computer zelf vind ik ook niets om die in te schakelen. de FN knop+ F9 werkt ook niet. In apparaatbeheer vind ik zelfs niets wat lijkt op wat de webcam zou kunnen zijn. Dus is het precies of die is verdwenen. Terwijl hij hardwarematig er wel insteekt. Heeft er iemand een idee hoe ik hem aan de praat zou kunnen krijgen?
 
Dit heb ik op een forum gevonden en het zou werken:

<<FN toets ingedrukt houden en op F9 drukken (icoontje fototeostel). Dan gaat de webcam aan. En natuurlijk bij MSN een webcam sessie starten. >>
 
Dit heb ik op een forum gevonden en het zou werken:

<<FN toets ingedrukt houden en op F9 drukken (icoontje fototeostel). Dan gaat de webcam aan. En natuurlijk bij MSN een webcam sessie starten. >>
Van lezen heb jij precies ook nog niet gehoord precies. Ik heb zelf geschreven dat dit bij mij niet werkt.
 
een beetje vriendelijker cve je vermelde wel dat je deze Fn toets heb gebruikt met de F9 maar er staat bij u niet dat je wel degelijk de Fn toets heb blijven inhouden terwijl je de F9 toets indrukte en dan bestaat er een twijfel of het dan wel correct uitgevoerd werd ..
 
een beetje vriendelijker cve je vermelde wel dat je deze Fn toets heb gebruikt met de F9 maar er staat bij u niet dat je wel degelijk de Fn toets heb blijven inhouden terwijl je de F9 toets indrukte en dan bestaat er een twijfel of het dan wel correct uitgevoerd werd ..
sorry dat ik bruut over kwam.
 
Daarnet nog eens geprobeerd naar mijne zoon te bellen in Facebook, daar dan alle mogelijke toetsmogelijkheden met FN en F9 geprobeerd, maar niets helpt. In Facebook staat er ook dat je de camera kan in en uitschakelen via ALT + en V, we hebben dit dan ook geprobeerd al dan niet met de combinatie met de plus knop in te drukken. Maar helaas pindakaas, wilde dus niet aan de praat gaan. Een driver heb ik ook niet gevonden, of toch wel eentje, maar die zegt dat er geen Webcam in mijn toestel zit. Terwijl er weldegelijk eentje zou moeten insteken. Heb wel terwijl ik aan het zoeken was heel wat reacties gelezen van mensen die ook dit probleem hebben in Win 10 met deze laptop.
 
eindelijk een driver gevonden. Maar nu komt de kat uit op de boom. Please connect the webcam en press OK. Dus er moet ergens iets hardwarematig niet ok zijn dan denk ik. Dat word ff de laptop open doen. denk ik dan.
 
Ik gebruik MSN niet J.W. dit is iets wat ik vroeger deed.
Zonder MSN werkt die webcam niet!

Handleiding webcam:

<<Die Webcam
Die eingebaute Webcam ermöglicht die Nutzung diverser Dienste wie z.B. den Windows
Messenger.
Anwendungsbeispiel mit dem Windows Live Messenger
1. Starten Sie den Windows Live Messenger und erstellen Sie ein Benutzerkonto, sofern noch nicht geschehen. Dieser Dienst ist kostenlos. Es fallen lediglich die
Kosten für die Internetverbindung an.
2. Wählen Sie Ihren Gesprächspartner aus Ihrer Liste aus und klicken Sie auf das
Kamerasymbol unter Ihrem Anzeigebild.
(Abb.: Messengerfenster Sofortnachricht)
Anzeigebild
Gesprächspartner
Eigenes
Anzeigebild
Kamerasymbol
Die Webcam
Ein Assistent hilft Ihnen, die optimalen Einstellungen für Ihre Lautsprecher, Ihr
Mikrofon und Ihre Webcam vorzunehmen. Folgen Sie den Anweisungen auf dem Bildschirm.
3. Klicken Sie auf Fertigstellen, um Ihr Bild mit der Webcam zu übertragen.
4. Sollte Ihr Gesprächspartner ebenfalls eine Webcam angeschlossen haben, klicken
Sie auf das Kamerasymbol unter dem Anzeigebild Ihres Gesprächspartners, um das
Live-Bild zu empfangen. >>
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
Heel erg bedankt, dit had ik nog niet gevonden. Ben nochtans al meer als een dag aan het zoeken geweest, heb al van alles gezien over de webcam, dat het een 1.3 MP camera is en alles, dat hij g5148705 noemt en zo. Maar dit heb ik nog niet tegen gekomen. Ik weet nu ondertussen dat het een HP cam is. Heb na heel erg lang zoeken te weten gekomen dat hij gelijk is als de cam in de Medion E6214. Dit is een HP cam.
 
Die laptop is ongeveer 9 jaar oud. Origineel werd die verkocht met W 7, 64 bit.
Toen bestond Windows MSN nog en de hardware (webcam) werd ontwikkeld om met MSN te werken.
Windows MSN bestaat niet meer, daarom zal de webcam ook (hoogstwaarschijnlijk) niet meer werken.

Op alle sites waar ik gezocht heb en waar men niet kon opstarten met Fn + F9 was het antwoord dat men eerst een sessie moest aanmaken met MSN. Als dat gebeurt was startte de webcam wel op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan