Hardware Webcam Medion akoya P6630 driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Ik heb sinds enkele weken een Medion Akoya P6630 laptop, mijn dochter had gisteren les via de laptop en op het einde wilden ze iets proberen en daardoor wouden ze dat we dat we de webcam aanvaarden. Maar ik kreeg een melding dat er geen webcam aanwezig is. Der zit wel degelijk een webcam in met een resoulutie van 1.3MP, Op het net kom ik niet meteen verder. Ik vind nergens een driver. Op mijn computer zelf vind ik ook niets om die in te schakelen. de FN knop+ F9 werkt ook niet. In apparaatbeheer vind ik zelfs niets wat lijkt op wat de webcam zou kunnen zijn. Dus is het precies of die is verdwenen. Terwijl hij hardwarematig er wel insteekt. Heeft er iemand een idee hoe ik hem aan de praat zou kunnen krijgen?
 
Kijk ook eens in apparaatbeheer, staat hij daar sowieso bij en zo ja klik eens met rechtermuisklik en kijk of hij daar uitgeschakeld staat.
In apparaatbeheer zie ik niets staan wat op een webcam lijkt Skippy. Heb jij ook zo een Medion P6630? Indien ja, kan jij daar eens een screenshot van maken? Kan dat dan vergelijken met mijn apparaatbeheer.
apparaatbeheer.png
 
Nee, die heb ik niet, maar een webcam is een device dus zou hij in apparaatbeheer zichtbaar moeten zijn.
Zo niet, kun je proberen wat je wilt, maar niets zal lukken.

Ik heb zelf geen webcam, probeer eens bij Besturing voor geluid en spelletjes. Grote kans dat hij daar moet staan.
 
Heb jij zo'n schakelaartje ? Als deze uit staat zal hij waarschijnlijk ook niet in apparaatbeheer verschijnen.
 
Nee, die heb ik niet, maar een webcam is een device dus zou hij in apparaatbeheer zichtbaar moeten zijn.
Zo niet, kun je proberen wat je wilt, maar niets zal lukken.

Ik heb zelf geen webcam, probeer eens bij Besturing voor geluid en spelletjes. Grote kans dat hij daar moet staan.
daar staat alleen maar geluid beste makker, helaas.
besturing voor geluid.png
 
Heb jij zo'n schakelaartje ? Als deze uit staat zal hij waarschijnlijk ook niet in apparaatbeheer verschijnen.
heb ik nog niet gevonden, heb dit ook gevonden, en toen ook gezocht naar zo een schakelaartje en helaas niet gevonden.
 
Als hij nergens in apparaatbeheer staat zal hij ook nooit gaan werken.
Ik zou mijn laptop op moeten starten om te kijken waar een webcam in apparaatbeheer staat. Maar dit kan nu even niet.
Hier heb ik eigenlijk nooit op gelet waar deze staat.
 
Volgens de verkoper waaraan ik de laptop gekocht heb is er een nieuw scherm ooit eens in de laptop gestoken geweest onder garantie, dat is dus al een hele eind geleden, maar zou er dan iets mis gelopen kunnen zijn dat de camera niet terug aangekoppeld zou zijn geweest? Dat is wat ik nu eventueel denk.
 
Hier staat hij bij mij.
Als hij bij jou nergens staat is hij of defect of niet aangesloten intern of ergens intern een kabelbreukje.

Is de camera in orde en alles is goed aangesloten maar zonder driver installatie zal er een onbekend apparaat met een geel vraagteken moeten verschijnen in apparaatbeheer.

1585481049456.png
 
Hier staat hij bij mij.
Als hij bij jou nergens staat is hij of defect of niet aangesloten intern of ergens intern een kabelbreukje.

Is de camera in orde en alles is goed aangesloten maar zonder driver installatie zal er een onbekend apparaat met een geel vraagteken moeten verschijnen in apparaatbeheer.

Bekijk bijlage 246792
Bij mij staat er nergens iets dat lijkt op camera. Dus is hij zoals jij zelf ook al suggereert stuk of het kabeltje is los. Maar om dat te weten te komen zal ik hem dan toch moeten open schroeven. Of het zit onder mijn toetsenbord? Dit weet ik dus ook niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan