Hardware Webcam Medion akoya P6630 driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
Ik heb sinds enkele weken een Medion Akoya P6630 laptop, mijn dochter had gisteren les via de laptop en op het einde wilden ze iets proberen en daardoor wouden ze dat we dat we de webcam aanvaarden. Maar ik kreeg een melding dat er geen webcam aanwezig is. Der zit wel degelijk een webcam in met een resoulutie van 1.3MP, Op het net kom ik niet meteen verder. Ik vind nergens een driver. Op mijn computer zelf vind ik ook niets om die in te schakelen. de FN knop+ F9 werkt ook niet. In apparaatbeheer vind ik zelfs niets wat lijkt op wat de webcam zou kunnen zijn. Dus is het precies of die is verdwenen. Terwijl hij hardwarematig er wel insteekt. Heeft er iemand een idee hoe ik hem aan de praat zou kunnen krijgen?
 
Wat een reacties je hier allemaal krijgt, wanneer je merkt dat mensen in het slop zitten en je hen – door out-of-the-box-denken – een alternatieve oplossing aanbiedt.
Ik ken de site totaal niet, maar door de reacties die ik lees zou ik het toch ook niet echt vertrouwen hoor. Der staan toch maar weinig positieve reacties op, diegene die positief waren, waren dan ook nog maar half positief vond ik. Dus nee, ik zou het ook niet echt vertrouwen. Ik ga er alles aan doen om hem werkend te krijgen, maar ik ga er geen andere IN steken, of er eentje op klikken/kleven. Daarvoor gebruik ik een webcam veel te weinig. Dus als deze die erin steekt stuk is, dan is het zonder. Ik ga er geen geld aan hangen om er eentje werkend op te krijgen.
 
Wat een reacties je hier allemaal krijgt, wanneer je merkt dat mensen in het slop zitten en je hen – door out-of-the-box-denken – een alternatieve oplossing aanbiedt.
Wij rekenen het hier allemaal inderdaad tot onze opdracht om mensen met problemen goede en betrouwbare oplossingen aan te reiken : door hen te helpen, tips & trucs en ev. als het niet anders kan aankopen aan te raden. Maar de nadruk ligt in al die gevallen op 'goed, betrouwbaar...'

Wij vinden dat we niet goed bezig zijn als we vragenstellers van het ene probleem naar het andere zouden schuiven. Dus, sorry maar ik ben het volledig eens met collega @Skippy, de waarheid heeft haar rechten ...
 
In feite heb ik geen zin om op onbeleefde reacties te antwoorden, maar alsnog aan de wens van de heren te voldoen:

Denk niet dat dit een onbeleefde reactie is. Heb die zelf als medewerker al gekregen toen ik iets aanbracht. Het is interessant van te weten waar je goede en goedkope prijzen/artikelen kan krijgen.
 
Ik ben eens op #34 van Skippy gezocht:

Dit zou de driver voor de webcam van de medion P6630 moeten zijn.
Die driver werkt enkel met Vista en W 7


Treiber/Software für Sonix Chicony WebCam
by wgragert in Notebook / Netbook
‎19.10.2016 12:24
Hallo Community Mitglieder, ich habe folgendes Notebook Medion P6630 (MD98560 - MSN 30011968) Ich suche für die On-Board WebCam Sonix Chicony Webcam Treiber/Software um die Cam funktionsfähig zu m...

Re: Treiber/Software für Sonix Chicony WebCam

Hallo @wgragert.

Für diese Webcam bieten wir keine einzelnen Treiber an, da die Cam von Windows automatisch erkannt und eingebunden wird. Wenn du wie in der Bedienungsanleitung auf Seite 40 beschrieben vorgehst und Fn+F9 drückst, sollte die Webcam im Gerätemanager folgendermaßen auftauchen:

large?v=1.jpg


Wenn bei der Tastenkombination Fn+F9 nichts passiert, fehlt dir noch der Launch Manager.

LAUNCH MANAGER
Version:
1.5.1.2
System:
Win 7 32bit/Win 7 64bit/Win Vista 32bit/Win Vista 64bit
Bereitstellungsdatum:
15.02.2010
Bisherige Downloads:
58705

(2.21 MBytes, ca. 1 Sek. / DSL-16Mbit)

Dieser Treiber/diese Software ist kompatibel zu den folgenden Produktserien:
  • Medion AKOYA P6622 Serie
  • Medion AKOYA P6630 Serie
Hinweis: Zum Entpacken der heruntergeladenen Dateien klicken Sie bitte auf die Schaltfläche "Extract". Die Dateien werden in den unter "Folder" angegebenen Ordner entpackt. Wenn dieser Ordner nicht vorhanden ist, wird er erstellt.
Wichtig:!Für eventuellen Datenverlust sowie Fehler an Hard- oder Software, die aufgrund der Ausführung des Updates auftreten, übernimmt die Medion AG keinerlei Haftung. Dies erkennt der Kunde bei Ausführung des Updates an.

Er bestaan dus geen drivers voor die camera in W10.
Er wordt aangeraden om de laptop terug naar het oorspronkelijke OS te zetten (W 7)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: cve
Denk niet dat dit een onbeleefde reactie is. Heb die zelf als medewerker al gekregen toen ik iets aanbracht. Het is interessant van te weten waar je goede en goedkope prijzen/artikelen kan krijgen.
Mee eens, een goed product is een goed product. Een goede prijs is een goede prijs. Maar een verkoper met vele slechte recensies is een onbetrouwbare verkoper.
Maar uiteraard is de keuze aan de topicstarter.
 
Ik ben eens op #34 van Skippy gezocht:

Dit zou de driver voor de webcam van de medion P6630 moeten zijn.
Die driver werkt enkel met Vista en W 7


Treiber/Software für Sonix Chicony WebCam
by wgragert in Notebook / Netbook
‎19.10.2016 12:24
Hallo Community Mitglieder, ich habe folgendes Notebook Medion P6630 (MD98560 - MSN 30011968) Ich suche für die On-Board WebCam Sonix Chicony Webcam Treiber/Software um die Cam funktionsfähig zu m...

Re: Treiber/Software für Sonix Chicony WebCam

Hallo @wgragert.

Für diese Webcam bieten wir keine einzelnen Treiber an, da die Cam von Windows automatisch erkannt und eingebunden wird. Wenn du wie in der Bedienungsanleitung auf Seite 40 beschrieben vorgehst und Fn+F9 drückst, sollte die Webcam im Gerätemanager folgendermaßen auftauchen:

large?v=1.jpg


Wenn bei der Tastenkombination Fn+F9 nichts passiert, fehlt dir noch der Launch Manager.

LAUNCH MANAGER
Version:
1.5.1.2
System:
Win 7 32bit/Win 7 64bit/Win Vista 32bit/Win Vista 64bit
Bereitstellungsdatum:
15.02.2010
Bisherige Downloads:
58705

(2.21 MBytes, ca. 1 Sek. / DSL-16Mbit)

Dieser Treiber/diese Software ist kompatibel zu den folgenden Produktserien:
  • Medion AKOYA P6622 Serie
  • Medion AKOYA P6630 Serie
Hinweis: Zum Entpacken der heruntergeladenen Dateien klicken Sie bitte auf die Schaltfläche "Extract". Die Dateien werden in den unter "Folder" angegebenen Ordner entpackt. Wenn dieser Ordner nicht vorhanden ist, wird er erstellt.
Wichtig:!Für eventuellen Datenverlust sowie Fehler an Hard- oder Software, die aufgrund der Ausführung des Updates auftreten, übernimmt die Medion AG keinerlei Haftung. Dies erkennt der Kunde bei Ausführung des Updates an.

Er bestaan dus geen drivers voor die camera in W10.
Er wordt aangeraden om de laptop terug naar het oorspronkelijke OS te zetten (W 7)
Dank je wel voor dit antwoord. Als je dan kijkt naar mijn apparaatbeheer zie je die USB camera helemaal niet staan. Dus zal ik er mij moeten bij moeten bij neerleggen dat mijn camera stuk is, of dat het kabeltje los is. Ik mag hem niet openschroeven van mijn vrouw. Dus zal ik het zonder webcam moeten doen. Niet zo erg, want ik gebruik dit toch bijna nooit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan