Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal, de verjaardag update Windows 10 is perfect verlopen Windows versie:1607. build: 14393.51. Ik heb de Update zelf binnen gehaald en laten installeren en niet via de aangeboden updates bijwerken via Windows 10, nu is een mapje en snelkoppeling worden aangemaakt me de naam: Windows10Upgrade en de snelkoppeling op de desktop: Windows 10-upgradeassistent, wat moet daar mee gebeuren? kan dit worden verwijdert en zo ja hoe. Iedere reactie is welkom waarvoor mijn dank.

Groet, Obelix
 
Ik denk dat ik van die updates de ballen versta. De hier beschreven link, kan ik selecteren tot in mandje maar zie nergens de mogelijkheid om te downloaden.

winver.JPG

Dit is mijn versie en de verjaardagsupdate heb ik bij mijn weten niet. Heb win 10 Pro. Met Mediacreation tool van Win7 naar Win10 gezet.
Wat is nu het verschil met mijn versie?
 
Ik zie het nu pas.
Ik moet dus enkel de groen gekleurde hebben en dan wellicht gewoon op download klikken.
Maar ik moet nog zeker zijn dat het voor Win10Pro is!

Indien die cumulatieve update geïnstalleerd is moet ik dan nog de aangeboden verjaardagsupdate die ik van MS ontving installeren?
Dit bestand omvatte ruim 2.5GB en die andere update nu maar 332.8MB?

*deze is zowel voor de Windows 10 als voor de Windows 10 pro
**indien deze dus geinstalleerd kan worden dan ben je in het bezit van build 14393.105 en is de verjaardagsupdate die je ontving overbodig ....
dat deze update kleiner is dan de aangeboden verjaardagsupdate heeft te maken met het feit dat jij nog steeds build 10240 draaide **het kan best zijn indien je deze update start dat Microsoft er anders over beslist en dat de Verjaardagsupdate gestart word ... dit kan ik ook niet bevestigen !
feit is dat je reeds meerdere build's achter staat !
via het Media creation tool kun je enerzijds ook upgraden van build 10240 naar build 14393.105 ( echter zei je eerder dat dit bij u steeds mislukte )
 
Ik denk dat ik van die updates de ballen versta. De hier beschreven link, kan ik selecteren tot in mandje maar zie nergens de mogelijkheid om te downloaden.

je heb deze toegevoegd aan het mandje ... klik dan 1x op het mandje en klik dan verder op download ...
geef een bestemming aan waar je deze wenst te bewaren ...
*ik koos hier voor een nieuwe map met de naam KB3176938 zoals je kon zien op de eerder geplaatste afbeeldingen ...
éénmaal deze gedownload zijn open je de betreffende map en start je de update op..
 
het antwoord op je 2 vragen is ja .
je dient op te letten wat je selecteert ...
ik bedoel dus dat er je gevraagd word om je bestanden te behouden ...maak je hier een verkeerde keuze dan ben je inderdaad alles kwijt ...
en ja ook deze is geschikt voor de Win10 Pro
 
nee in feite kan je deze ook starten zonder al de anderen te moeten ophalen ...je verkrijgt hiermee build 14393.105 ( indien alles goed gaat ) .. succes ermee en onderbreek niets ... je laptop sluit je best aan op de adapter.
verschiet niet indien je beeldscherm effe op zwart gaat en vervolgens een blauw scherm weergeeft ...

Mijn netbook wilde gewoonweg niet beginnen voordat hij in de lader stak. Dus MOET hij in de lader steken.
 
Ok morgen ga ik aan de slag. Al vooraf bedankt voor uw geduld en hulp.

wees geduldig ...
ik heb juist een virtuele Windows 10 pro build 10240 geupgraded naar build 14393.105 en dit duurde ruimt 1 uur ... de upgrade gebeurde via het Media creation tool ... en heb er ook een filmpje van aangemaakt ...
**noteer wel dat het hier dus om een verse installatie Windows 10 pro gaat er waren hier dus nog helemaal geen updates aanwezig of programma's door mezelf geinstalleerd .... de virtuele versie heb ik maar als een test versie om je te laten zien dat het mogelijk is .
deel 1

deel 2
 
Er is toch nog iets dat ik niet begrijp ivm de verjaardagsupdate:
Ik heb 2 toestellen - een portable met win10 home erop en een vaste PC met win10 pro.
De portable heeft automatisch de upgrade ontvangen terwijl de vaste PC dit niet kreeg. Deze laatste toont versie 1511 build 10586.545
Weet iemand waarom - wat kan de achterliggende reden zijn ?
 
@cvdw heb jij op beiden toestellen iets gedaan aan de instellingen betreffende het niet aanbieden van volgende upgrade's...met name het aanbieden van upgrade's uitstellen ..
of heb jij iets geinstalleerd vergelijkbaar met Windows 10 anti-spy welke dan mogelijk ook de optie heeft om toekomstige upgrade's tegen te houden .
*indien er niets van de 2 vermelde opties aanwezig zijn !
dan heb ik u de volgende vraag !
komen er wel updates binnen bij u ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan