Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal, de verjaardag update Windows 10 is perfect verlopen Windows versie:1607. build: 14393.51. Ik heb de Update zelf binnen gehaald en laten installeren en niet via de aangeboden updates bijwerken via Windows 10, nu is een mapje en snelkoppeling worden aangemaakt me de naam: Windows10Upgrade en de snelkoppeling op de desktop: Windows 10-upgradeassistent, wat moet daar mee gebeuren? kan dit worden verwijdert en zo ja hoe. Iedere reactie is welkom waarvoor mijn dank.

Groet, Obelix
 
Vreemd dat het bij Mik wel gelukt is. Hij heeft m.i. ook een Acer met voordien Win7Pro en daarna Win10Pro?

wat jij kunt doen is eens de reset doen ...hopelijk rond hij dan het upgrade proces af .
in het slechtste geval komt je vorige build er terug op ... maar dan nog kan jij naar de nieuwste build en dit doordat je dan met het Media creation tool een dvd aanmaakt of een usb stick en er vervolgens van opstart ...

je gaat dus eerder een verse installatie dienen te doen en hierdoor ben je dan ook alles kwijt wat er op de C partitie aanwezig is ...
*indien je de pc kunt opstarten en het blijkt dat je nog steeds met de build 10240 zit dan kun je eerst wel de belangrijke bestanden op de C partitie overzetten naar een andere partitie en vervolgens opstarten vanaf de dvd of usb stick om zo aan de laatste build te komen ...je dient geen licentie in te geven ook al word dit je gevraagd ...het ingeven van de licentie sla je dus telkens over ( 2x krijg je de optie om de licentie in te geven )
 
De reset is niet gelukt. De PC sloot af na de 3de sec om terug de vorige versie te herstellen. Hier eindigt dus (voorlopig?) het verhaal. Ik zie nog wel wat ik ga doen: ofwel blijft ik bij de oude build ofwel waag ik
het opnieuw met het Media Creation Tool. Dan hoor je nog wel van mij. Bedankt alleszins voor uw degelijke hulp. -m-
 
Nadat mijn vorige versie werd teruggezet kreeg ik voor de eerste maal volgende foutmelding:
"Windows kan niet worden geïnstalleerd: OxC1900101-0x4000D
De installatie is mislukt in de fase SECOND_BOOT met een fout tijdens de MIGRATE_DATA-bewerking"
Dan wordt er verwezen van tips voor probleemoplossing. Maar hier staat die foutmelding niet bij.
Dat wou ik nog even meedelen... ja het spijt me ook dat het niet gelukt is, vooral na uw nooit aflatende inzet.
 
via de energie instellingen van de aan/uit toets ga je naar de instellingen die momenteel niet beschikbaar zijn ... zet vervolgens het vinkje uit bij snel opstarten ..
 
het betreft deze fout dus dat je te zien kreeg ...
Ashampoo_Snap_2016.09.05_21h20m53s_004_.jpg

wel het uitschakelen van het snel opstarten kan helpen als ook het vernieuwen van je huidig systeem ...
je kan je huidig systeem vernieuwen vermits de optie in Windows 10 zelf of via een opdrachtprompt ...
 
dat is juist ...maar soms valt de draadloze adapter uit tijdens het upgrade proces jij heb het geluk dus gehad dat dit bij u niet zo was omdat jouw tablet nu éénmaal draadloos te gebruiken is de TS zijn Acer all in one is dus een Desktop model en deze is standaard via een bedraad internet verbonden ...nu kan het zijn dat de TS liever geen draad over de vloer /plint wil laten lopen en daarom dus de vraag of hij deze draadloos gebruikt !
 
Misschien kan ik nog wel een proberen de aangeboden upgrade assistent te laten lopen, nadat ik dat "snel opstarten" in het energiebeheer heb uit gevinkt. Baat het niet, schaadt het niet. En gelukkig wordt bij mislukking de oude versie toch altijd (hopelijk) terug gezet.
 
ben er haast van overtuigd dat indien jij eerst deze huidige versie controleert op fouten en deze fouten dan ook hersteld dat je dan dus wel probleemloos kunt upgraden ....
de huidige versie op fouten controleren kun je via de opdrachtprompt(administrator) sfc /scannow ....
indien blijkt dat er fouten aanwezig zijn die niet hersteld kunnen worden dien je de opdrachtprompt(administrator) dism te starten ...

Je systeem herstellen met gebruik van een opdrachtprompt in Windows 8 -8.1- 10

Start een opdrachtprompt op als administrator ..

Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..
5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png



Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !


Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..
 
Ik ga dat zeker nog eens uitproberen. Ik heb echter mijn twijfels want ik heb alvorens die vergaardagsupdate van MS te installeren, WinFix10 laten draaien en daar zitten deze tools die u vermeldt ook in. Maar misschien help het nu nadat ik dat "snel starten" heb uitgevinkt.
Wordt dan toch nog vervolgd (lachen)
 
@Qtex: betreft bericht 51 en 53

Ik heb de update via de website van microsoft gedaan (Vier mee - download de Windows 10 Jubileumupdate vandaag) en deze is probleemloos verlopen. Ik sta nu op versie 1607 build 14393.105.
Waarom hij dat niet automatisch deed is mij nog altijd een raadsel (maar ik maak er mij geen kopzorgen over) ;) [h=1][/h]
 
Toch een probleempje ontdekt: ik heb 2 printers, een kleur-inktjet en een (oude) HP laser. Deze laatste stond niet aan tijdens de upgrade en o wee, de drivers waren verdwenen. Herinstallatie van de driver heeft het probleem wel opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan