Windows 10 opstart (blijft hangen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Als ik W10 (Versie Releasedatum: 9 oktober 2018 Versie:OS-build 17134.345 opstart ) opstart blijft hij in het opstartscherm (bekend W10 scherm/venstertje met draaiend ballonnetje) hangen (nu al zo´n 3 uur).

Ik beschik over een systeem backup (Eusus ToDo BU Home) op een aparte (uitwendige) schijf en een emergency disk (waar ik niet mee om kan gaan......)
Kan iemand mij op pad helpen.
 
als ik u goe begrijpt dan blijft de pc nu vast hangen en wens jij nu een eerder aangemaakte back-up terug te zetten..
heb je de pc al eens gewoon herstart ..mogelijk dat de update dan gewoon verder gaat daar waar deze vast liep … ( heb dit al meermaals voor gekregen *meestal op oudere systemen ).

*indien je toch de back-up wenst te gebruiken dien jij in de bios aan te geven om op te starten vanaf de
emergency disk ( opstart cd of usb stick van de Eusus ToDo BU Home )
de externe disk met de back-up dient ook aangesloten te zijn !
 
Als je met herstart bedoelt: uit en aanzetten. Dat heb ik direct al geprobeerd. Heb hem gewoon een uur laten staan en vanmorgen nog eens ruim 3 uur. Geen gehoor! Ik heb het geprobeerd met de emergency disk, maar weet niet zeker of de BU ook aangesloten was. Ga ik dus nog eens proberen
 
merk model pc ?
normaal gezien indien je een desktop gebruikt zou deze in de buurt moet bevinden van je opstart toets waarmee je de pc aanzet ..
 
Ik heb een desktop PC (als je hem aanzet komt hij met een Asus scherm), met inderdaad een resetknop onder de aan/uit knop.Is me trouwens nog nooit eerder opgevallen.
Het lijkt erop of je hem met de punt van een balpen in moet drukken.
Doe je dat direct na het aanzetten van de PC of op een ander -specifiek- moment?
Sorry dat ik zo gedetailleerd doorvraag, maar ik ben een beetje benauwd om het zo maar uit te proberen. Ben benieuwd....
 
vergis je je nu niet met dat klein gaatje want denkelijk is dit gaatje juist groot genoeg om met een paper clip er in te drukken om handmatig je cd/dvd drive te openen ..de reset button kan niet groter zijn dan 5mm...kijk eens te goei
ook vroeg ik merk/model van je pc.
 
De knop wordt omschreven met de titel Reset. Het is een knop die zich niet perongeluk laat indrukken, maar wel met bijv de punt van een balpen (denk ik ;=) Voor de rest staat er geen merknaam op. De CD/DVD laat zich bedienen door er met de vinger op te drukken.
 
elke cd/dvd drive heeft een piep klein gaatje om deze via een paper clip te openen ingeval deze niet meer via de knop te openen is ..

vb :
Ashampoo_Snap_vrijdag 7 december 2018_00h02m17s_011_.png
je pc is van een bepaald merk bv : acer en deze is vervolgens ook in een bepaalde uitvoering (model )bv : aspire deze aspire heeft dan een bepaalde serie nummer ..daarom dat ik de gegevens vraag .
 
Het is een zelfbouw PC gemaakt door iemand waarvan ik hem gekregen heb. Om het systeem te versnellen heeft hij ook een SSD-kaart (?) ingebouwd. Het heeft dus geen merknaam, laat staan een modelnaam. Als hij opstart krijg ik een scherm van ASUS, waar ik bijv in staat ben om de opstartprocedure te wijzigen. De persoon die hem gebouwd is helaas niet meer beschikbaar.
 
de kast is dan van een bepaald model en deze heeft ook een naam ...ik herhaal dat elke pc een reset toets heeft ..als jij zegt dat je een balpen dient te gebruiken dan zal dit wel zo zijn ..
hier dien ik een tandenstoker te gebruiken aangezien de reset toets los gekomen is en verloren is gegaan ...eerder was dit met een indruk toets van 5mm

*ik ga nu slapen ..
 
Heb ik gedaan, zelfs met het alternatief schoon schip maken, maar ook dat bood geen oplossing. Reden; onvoldoende schijfruimte beschikbaar. Wellicht als gevolg van het feit dat ik via SSD opstart? Denk dat ik naar een goede Computershop moet gaan.Dit gaat me dus niet lukken...
Bedankt voor je hulp iig
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan