Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo

heb enkele dagen mijn computer willen updaten naar windows 8.1 alles verliep goed zonder fouten maar als hij op start blijft me bureublad zwart en kon niets zien enkel lichtjes de muis

weet iemmand daar raat mee
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dit is voor mij het eerste dat ik hoor dat het scherm zwart blijft na de upgrade Win8.1 uitgevoerd te hebben ...
betreft het een merk pc Toshiba of Medion zou het kunnen dat deze de upgrade niet toestaat !**althans heb ik dit vermoeden !

het betreft een veel voorkomend probleem te zijn ,en de oorzaak ligt dan bij de videokaart driver ...
de upgrade haalt namelijk meestal de Intel of de Amd driver op en deze voldoet dan niet ...
**Men dient dus altijd de drivers van de laptopfabrikant zelf te gebruiken, niet die van Intel, als men de Switchable Graphics-functionaliteit wil gebruiken.
**Het probleem is natuurlijk dat laptopfabrikanten er niet om bekend staan snel te zijn met driverupdates van oudere modellen.
 
Start eens op in veilige modus.
Als dat lukt, zet daarna de videokaart uit en start hierna de pc normaal opnieuw op.
Daarna de nieuwste drivers ophalen bij de fabrikant en installeren. ( en hopen dat deze nieuwste drivers bestaan )
 
heb dat hier ook voorgehad en terug opgestart, weer zwart scherm, dus ff gewacht dan (+- 3 minuten), daarna kwam er een update tevoorschijnt en terug vanzelf opgestart en alles was ok.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan