Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
De man van mijn vrouw haar vriendin heeft een laptop Medion Akoya MD 98921. Hij krijgt sinds geruime tijd altijd opnieuw de melding dat zijn updates mislukt zijn. Toen we gisteren op bezoek waren, ben ik er niet in geslaagd dit op te lossen. Heb de "FIX-IT" van Microsoft geprobeerd maar helpt niets.
Hoe kan dit hersteld worden? Zie hem pas terug volgende zaterdag. Dus heb nog even tijd om antwoorden te verzamelen.
Dit is natuurlijk heel vervelend. Hij geeft telkens aan de updates opnieuw te installeren en daarna gebeurd er niet mee. Bij het afsluiten haalt hij ze op enz....
Echter bij het opnieuw opstarten start hij normaal op zoals altijd. Normaal moet hij na updates die updates configureren of invoegen en dat gebeurd dus niet met het bekende gevolg.
Wie weet hiervoor de oplossing? Kan ook hier een recovery het probleem oplossen zonder dataverlies?
 
*je doet in feite nu een oproep naar de herstel(recovery cd's van medion zelf of versta ik je verkeerd ....
indien dit zo is dan kan men u of hem deze cd's niet toespelen immers zit de licentie in deze recovery cd's ingebakken ...

**of doe je een oproep naar een installatie dvd windows 7 home premium x64 bit
 
*je doet in feite nu een oproep naar de herstel(recovery cd's van medion zelf of versta ik je verkeerd ....
indien dit zo is dan kan men u of hem deze cd's niet toespelen immers zit de licentie in deze recovery cd's ingebakken ...

**of doe je een oproep naar een installatie dvd windows 7 home premium x64 bit

Ik vermoed dat een installatie dvd windows 7 home premium x64 het beste zou zijn. Hij heeft zijn registratienummer op de sticker staan. Dus dit zou moeten lukken. Als ik dan een herstel zou kunnen doen mogelijks lukt dit dan wel om die updates binnen te halen.
 
Hallo allemaal, bedankt voor de hulp. Ben gisteren bij onze vrienden geweest. Niets heeft echter geholpen.
Te lange laatste de recovery geprobeerd. Maar er werd niets gevonden waar hij naar kon recoveren met behoud van alle data.
Er was zelfs geen copy van de gegeven. Dus eerst de data veilig gesteld en dan doorgegaan met het naar fabrieksinstellingen brengen. Alles is hierbij goed verlopen. Toen we gisteren avond naar huis reden, was hij nog bezig met 156 updates binnen te halen. Via mail kreeg ik dan de melding dat alles goed geinstalleerd was geweest. Hij heeft zijn data weer op de plaats waar het hoort. Alleen wat gepruts met de mail omdat hij het paswoord niet meer vond. Maar het is gelukt om dat ook weer in orde te brengen. Hij is alvast blij dat alles weer op een aanvaardbare snelheid terug werkt. Het systeem was ook ontzettend traag.
Er wordt van alles geinstalleerd bij de terug naar fabrieksinstellingen. Tot reclame van Aldi toe. Na installatie van virusscanner, programma's verwijderd die hij toch niet gebruikt. Msconfig zaken uitgeschakeld en resultaat heel bevredigend. Was wel een prettige namiddag, als vrienden samen, heb je bij zo een ingreep ook de tijd om over alles en nog wat bij te praten.
Ook van hem, alvast bedankt voor het vele meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan