Windows10 opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Samsung laptop ACPI x86 processor Intel(R) core (TM) 2 Duo CPU T6500 2.10 GHz 4GB RAM Windows10 Home 32 bits

Na een update van Norton bleef de laptop steeds maar opstarten.


Er kwamen updates van Windows en de laptop startte gewoon op.


Blijkbaar zijn er een aantal programma's verdwenen en het dvd-station is niet bruikbaar.


chkdisk harde schijf: no bad sectors


Wel zijn er virussen en bedreigingen gewist in Defender, Norton is ook verdwenen.


Ik probeer Windows10 opnieuw te installeren en de hd te formatteren, maar het DVD-station opent de cd niet.

De laptop vermeld het dvd-station, maar het is niet bruikbaar: heb al verscheidene dvd's getest.


Kan ik via DOS werken? Iemand een idee?
 
Beste, een USB stick kost niet zo gek veel, is altijd wel eens handig om in huis te hebben. Dus mijn raad is om gewoon zo iets aan te schaffen. In de action hebben ze er van A merken van 16 GB voor ik dacht een 10€. Dat is niet zo duur. Dat zou ik dan overwegen in plaats van met een externe HD. want er wordt nergens op de site aangegeven dat dit kan. Ik zou dit dan ook niet proberen. Voor je het weet is je systeem niet meer bruikbaar.
 
een verse installatie van een 64bit besturingssysteem heeft minstens 32 GB ruimte nodig op een SSD of HDD maar men kan evenwel een 8GB usb stick gebruiken om een opstartbare installatie stick aan te maken …
*in de Action heb je 2 usb stick's van 16 GB voor ik dacht 15€

Ashampoo_Snap_vrijdag 22 februari 2019_19h56m33s_003_.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
@ pctuts en anderen die hun stick eens willen hernieuwen. steek je stick in je USB slot en ga zo te werk. je gaat op je windows tekentje staan links onder, klinkt rechts. Open "windows powershell admin", dan geef je in "diskpart", je wacht ff . "list disk", dan kijk je welke je USB stick is en dan geef je in " select disk en het nummer dat overeenkomt met je USB stick", dan geef je in " clean", dat gaat heel snel, dan geef je in " create partition primary". "exit" en nog maals "exit". Nu ben je uit je Windows powershell admin paneel en ga je naar "verkenner", daar selecteer je je USB stick en formateer je je USB stick. Dat mag ook snelformateren zijn. ( werkt ook als je stick een fout code of verkeerd aantal GB of niet meer kan geformateerd worden). Zo Nu is je USB stick terug helemaal hersteld of op 0 sector gezet. Is helemaal niet moeilijk. Iedereen kan dit doen. Dus een stick met een fout melding gooi je niet weg, maar doe je dus dit ermee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
cve;n239166 zei:
@ pctuts en anderen die hun stick eens willen hernieuwen. steek je stick in je USB slot en ga zo te werk. je gaat op je windows tekentje staan links onder, klinkt rechts. Open "windows powershell admin", dan geef je in "diskpart", je wacht ff . "list disk", dan kijk je welke je USB stick is en dan geef je in " select disk en het nummer dat overeenkomt met je USB stick", dan geef je in " clean", dat gaat heel snel, dan geef je in " create partition primary". "exit" en nog maals "exit". Nu ben je uit je Windows powershell admin paneel en ga je naar "verkenner", daar selecteer je je USB stick en formateer je je USB stick. Dat mag ook snelformateren zijn. ( werkt ook als je stick een fout code of verkeerd aantal GB of niet meer kan geformateerd worden). Zo Nu is je USB stick terug helemaal hersteld of op 0 sector gezet. Is helemaal niet moeilijk. Iedereen kan dit doen. Dus een stick met een fout melding gooi je niet weg, maar doe je dus dit ermee.

Ja maar is versleten na 5 jaar ga mij andere kopen.
 
Bedankt voor de reacties. Ik zal toch eerst de correcte driver voor het DVD-station opnieuw moeten vinden: Samsung Slimtype A DS8A3S.

Als ik Windows10 opnieuw installeer, zal het DVD-station waarschijnlijk nog niet werken...
 
OPGELOST!

Windows installeren lukte ook niet: zoals bij het DVD-station geen reactie.
Dan maar een ander experiment: met een convertorfiche een tweede DVD-station aangesloten via USB. De istallatie-CD begon te booten en Windows met succes geïnstalleerd.
 
een convertorfiche m.a.w.heb je de installatie kunnen doen via een externe usb drive .. fijn dat het je zo gelukt is ..
*je dient eens betreffende de cd/dvd drive het register in te gaan om na te gaan of de Controller0 vermeld word onder atapi….deze Controller0 dient dan de sleutel EnumDevice 1 te hebben ..

is deze niet aanwezig dien je deze aan te maken !

Ga als volgt te werk om de subsleutel te maken:

1.Druk op de Windows-logotoets+R om het vak Uitvoeren te openen.
2.Typ regedit in het vak Uitvoeren en druk vervolgens op Enter.
3.Als om een beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of klikt u op Toestaan.
4.Zoek in het navigatiedeelvenster de volgende registersubsleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Services \ atapi
5.Klik met de rechtermuisknop op atapi, wijs Nieuw aan en klik op Sleutel.
6.Typ Controller0 en druk op Enter.
7.Klik met de rechtermuisknop op Controller0, wijs Nieuw aan en klik op DWORD (32-bits)-waarde.
8.Typ EnumDevice1 en druk op Enter.
9.Klik met de rechtermuisknop EnumDevice1 en klik op Wijzigen....
10.Typ 1 in het vak Waardegegevens en klik op OK.

11.Sluit de Register-editor af.
12. Start de computer opnieuw op.
 
dat Enum al onder atapi aanwezig is klopt ..maar dan nog dien jij aan de Controller0 de EnumDevice1 toe te voegen met de waarde 1 zoals aangegeven werd..

*zie hier wat ik destijds zelf diende toe te passen om hier de cd/dvd drive werkende te krijgen onder de Windows 10 pro
Ashampoo_Snap_maandag 25 februari 2019_03h51m56s_001_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan