vdalex
ik gebruik ook open office
beter is er niet
Men kan terecht veel goeds vertellen over OpenOffice (ik gebruik het ook regelmatig), maar dat het "
beter" zou zijn als MS Office is volgens mij toch maar een sprookje.
Lessen volgen over MS Office kan men overal, maar waar moet men terecht voor deze lessen over OpenOffice?
Wie, van de personen hier die regelmatig OpenOffice gebruiken, kan zeggen dat hij of zij
vlot kunnen werken met zowel "Base, Calc, Draw, Impress, Math als Writer"?
Hoelang zal het duren voordat iemand die slechts enkele basisbegrippen heeft van MS Office, zal kunnen werken met OpenOffice. Ik denk dat die personen vlug zullen stoppen (misschien met uitzondering voor de tekstverwerker) met OpenOffice indien ze dat zonder hulp van buitenaf moeten leren.
Neem nu eens dit als voorbeeld:
Iemand koopt een pc. Deze persoon, hij of zij, heeft
geen enkele ervaring met Office (zowel MS als OO). Die persoon installeerd OO op zijn Pc en wilt er nu mee gaan werken. Hoelang zal het duren vooraleer OO eraf gaat en/of MS in de plaats komt?
Over Ms Office (alle versies) bestaan er tientallen handboeken (ook in het Nederlands), het één wat uitgebreider als het ander, soms moeilijker, soms gemakkelijker, maar voor iedereen iets.
Zoek eens naar handboeken over OpenOffice!
Hoeveel gaat u er vinden? Enkele in het Engels, zoals o.a. OpenOffice for Dummies, maar hoeveel in het Nederlands? En over welke versie handelen ze dan?
Zolang hier geen verandering in komt zal OpenOffice door de gewone thuisgebruiker niet of nauwelijks gebruikt worden.
De vraag is nu: welke uitgeverij gaat zich in de kosten werken om een handboek over OO in het Nederlands uit te geven waarvan de verkoop misschien enkele honderden exemplaren bedraagt?