Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik wil beginnen met een propere XP.
Ik wil een verse XP installeren.
Als ik kijk naar de "C" zie ik ook "formateren" staan.
Mag ik daar op klikken en nadien de pc opstarten met de cd?
Beleefde groeten.
 
Bekijk bijlage Window XP installeren.pdfBekijk bijlage Window XP installeren.pdfBekijk bijlage Window XP installeren.pdf
als je een bericht neer zet en je wilt er een bijlage aan toe voegen ...
klik je op de button " uitgebreide editor "
je ziet dan het " paper-clipje " staan , wel klik daar op ...
je krijgt nu een ander venster te zien waar je in de mogelijkheid ben om naar je pdf te gaan ..
om deze hier toe te voegen als bijlage ..
succes ermee..
Sorry, het zal er nu misschien meer dan éénmaal toegevoegd zijn.
 
ik denk qtex dat het daar aan ligt aan zijn gebrande cd-rom.kan niet anders.er zal iets mankeren waardoor de installatie niet verder wilt zou het niet liggen aan zijn mbr vandaar die link dat ik hierboven heb vermeld
 
ik denk qtex dat het daar aan ligt aan zijn gebrande cd-rom.kan niet anders.er zal iets mankeren waardoor de installatie niet verder wilt zou het niet liggen aan zijn mbr vandaar die link dat ik hierboven heb vermeld
Ik zal eens op zoek gaan naar een legale cd en dan nog eens proberen.
Ik begreep het in feite niet goed, want ervoor werkte die pc; doch wel traag, maar had met de rest geen probleem.
Alvast bedankt voor jullie hulp hoor!
 
heb aan je pdf gekeken dit lijkt de normale gang van zaken als je xp wilt installeren.je had toch de goede partitiepatie gekozen?hoeveel stonden er toen vermeld voor je deze formateerde? je c alleen of stond er nog eentje bij? bv c en b
 
@ bernard ..
je heb het pdf gevolgd zei je ...
dus de xp cd is opstartbaar ...deze is dan goed gebrand ..
vraagje : je kan dus daad werkelijk vanaf de xp cd opstarten , graag een bevestiging !
vraag 2 welke xp staat er (of stond er eerst geinstalleerd )
opmerking :
indien er eerst de xp pro op stond en je gebruik nu de xp home cd dan krijg je een foutmelding...
je kunt en kan geen lagere versie installeren op een hogere , je dient dus over een xp pro installatie cd te beschikken
 
@ bernard ..
je heb het pdf gevolgd zei je ...
dus de xp cd is opstartbaar ...deze is dan goed gebrand ..
vraagje : je kan dus daad werkelijk vanaf de xp cd opstarten , graag een bevestiging !
vraag 2 welke xp staat er (of stond er eerst geinstalleerd )
opmerking :
indien er eerst de xp pro op stond en je gebruik nu de xp home cd dan krijg je een foutmelding...
je kunt en kan geen lagere versie installeren op een hogere , je dient dus over een xp pro installatie cd te beschikken
De pc is niet opstartbaar met die cd. Als ik de pc opnieuw start (zonder die cd), dan begint hij meteen bij waar hij laatst is gestopt met installeren; dus het begin van de eigenlijke installatie. Dan begint hij weer opnieuw met die melding te tonen.
Dus is die cd niet opstartbaar.
Er stond een XP Pro op.
 
MSDOS Opstartbare diskette (bootdisk) met CD-ROM ondersteuning maken
hewel lees dit dan maar eens goed. je kan wel een opstartbare cd/dvd aanmaken.als hem dit had was de zaak allang opgelost.
en als zoals ik het begrijp stond er voordien xp pro al op en wou hij een schoone herinstallatie deze dan wel met een gekregen gebrande cd-rom volgens mij is die cd-rom beschadigd of mankeert er iets in bv dat zijn mbr dedecft is zonder dat kan je pc niet opstarten er zit in elke cd-rom een bestand in wat de mbr betreft. oja de link is legaal hoor
 
Laatst bewerkt:
je heb de bios aanpassing gedaan om op te starten vanaf de cd drive..
dus zorg dat deze in de drive zit voor alleer je de bios aanpast om op te starten vanaf de cd ...
eenmaal de cd drive als eerste opstart media ingesteld is die je dit ook te bevestigen met de F10 en de enter toets ...
éénmaal deze bevestiging gedaan is zal de computer verder opstarten vanaf de cd drive ( dus de xp cd moet er dan al in zitten )
je dient een dan het pdf te volgen ....m.a.w. je formateerd de harde schijf en maakt desnoods een 2de partitie aan ...indien je dit wenst.

eenmaal de installatie gestart word , dan zal deze eerst de nodige bestanden gaan kopieren naar de tijdelijke installatie map op je harde schijf....( je zou nu ook zonder de xp cd in de drive de installatie verder kunnen afronden ) maar laten we er van uit gaan dat we dus de xp cd gewoon in de drive laten zitten ...

na het kopieren van de windows installatie bestanden zal de pc herstarten ....en hier loopt het meestal fout ...
je dient zelf niets meer te doen , laat de pc gewoon verder gaan ( ook al sta er de vermelding druk op een toets om op te starten vanaf de cd ) !!!NIET DOEN DUS !!! (dit hoort nog bij de instelling van je bios om op te starten vanaf de cd !!!!

laat de pc met rust en je zal zien dat deze verder gaat met de installatie daar waar hij herstartte ....** meerdere keren zal deze herstart worden , laat de pc gewoon doen !
zie je de vermelding " configureren voor de eerste in gebruik name " Dan Pas is de installatie volledig gedaan en kun je de xp cd uit de drive halen ...
je dient echter ook de bios terug aan te passen zodat deze terug opstart vanaf de harde schijf ....***doe je dit niet dan zie je telkens eerst een zwart scherm met een flikkerend streepje omdat deze nog ingesteld is om op te starten vanaf de drive !

****indien bij de installatie de pc de eerste keer herstart word en je verkrijgt een melding dat deze niet verder kan opstarten omwille dat er een driver ontbreekt ....dan is dit te weiten aan de sata harde schijf waarmee xp niet overweg kan en dien je deze sata driver te voorzien in de xp installatie cd door middel van gebruik te maken van Nlite het slipstreamtool voor xp
 
Ik heb geen problemen met kritiek als deze kritiek op een normale manier wordt gebracht.

hewel lees dit dan maar eens goed

Misschien doe je dat zelf best ook eens, dan had je zeker het onderstaande volledig geassimileerd.

Ik dacht dat de aanmaak van een systeemherstelschijf (zoals we dat kennen in Windows 7) in Windows XP niet mogelijk is ?

oja de link is legaal hoor

Een beetje last van hoogsensitiviteit of gewoon een kort lontje ?
 
#18

Dit is een cd die ik gebrand heb gekregen.
Volgens mij dus een kopie , en verkeerd gebrand.


De beste methode om een nieuwe schone installatie van XP uit te voeren , is dit uit te voeren met een geslipstreamde windows XP.
Windows XP slipstreamen met AutoStreamer en nLite

#25

Zorro
Als de HD geformatteerd is in het NTFS bestandssysteem is dat opstartbaar MS DOS schijfje waardeloos.

De pc is niet opstartbaar met die cd. Als ik de pc opnieuw start (zonder die cd), dan begint hij meteen bij waar hij laatst is gestopt met installeren; dus het begin van de eigenlijke installatie. Dan begint hij weer opnieuw met die melding te tonen.

Wat maar normaal is. Het schijfje moet in de cd/dvd brander blijven liggen, en het bios moet ingesteld worden dat de PC moet opstarten via de harde schijf , en de installatie zal dan voortgezet worden.

indien er eerst de xp pro op stond en je gebruik nu de xp home cd dan krijg je een foutmelding...
je kunt en kan geen lagere versie installeren op een hogere , je dient dus over een xp pro installatie cd te beschikken

Dat kan dus wel .( fijn van je dat je dit tevens vermeld, grtjes qtex )
 
aja swake dat wist ik niet.alweer iets bijgeleerd.thx
blue motion. je hebt gelijk ik denk nu ook dat je in xp geen herstel kan aanmaken.maar in schoone boek staat wel vermeld dat je een opstartbare dvd kan aanmaken.of heeft deze ook ongelijk? en ja tis lang geleden dat ik zelf met xp gewerkt heb weet daar niet zoveel meer van.
maar een ding wil ik toch kwijt je mag je mening geven doe dat aub via pb.okee mischien ben ik fout om iets te zeggen wat niet kan maar ik probeer via mijn eigen ideeen iemand te helpen.soms helpt soms niet.hier staan soms ook oplossingen die van geen kanten werken.ik geef daar toch ook geen mening over.dit wil ik eventjes kwijt.mischien heb ik niet zoveel kennis in pc,s maar langs de andere kant heb ik al meer dan 35jaar ervaring met mijn handen.ieder zijn kennis hee
 
blue motion. je hebt gelijk ik denk nu ook dat je in xp geen herstel kan aanmaken.maar in schoone boek staat wel vermeld dat je een opstartbare dvd kan aanmaken.of heeft deze ook ongelijk?

Het is mogelijk om 6 installatie diskettes aan te maken , en het is dan ook mogelijk om een opstartbaar installatie cd/dvd schijfje te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan