Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Bij C: zou ik E: en H: willen voegen ,zie printsceen.
Maar hoe? heb reeds geprobeerd met Easus partition manager, maar het lukt mij niet. Schermafbeelding (2).jpgIk vermijd iets fout te doen ,dat moeilijk kan hersteld worden.
Dank
Koekoek (goeienacht)
 
omdat de partitie D er tussen in zit kan je de E en de H dus niet toegevoegd worden aan de C
Ashampoo_Snap_2013.08.02_01h28m56s_001_.jpg

*je kan wel de partitie E en H eerst samenvoegen zodat je een partitie verkrijgt van 219GB
daarom dien je eerst de partitie H te verwijderen en deze toe te voegen aan de E.

*nadat dit gebeurd is kun je de gegevens van D overzetten naar E

*nadat dat gebeurd is verwijder je de D partitie om deze toe te voegen aan de C
zo doende word de C vergroot met 208GB en word de C 479GB groot

*de partitie E hernoem je dan naar D en zo verkrijg je een harde schijf opgedeeld in 3
d.w.z.
system 100Mb
C > 479GB
D> 219GB
 
Laatst bewerkt:
Je kunt zoiets doen, maar dat heeft zen beperkingen. Met een "Dynamic Disk" ipv een "Basic Disk" (standaard). Maar ik dacht dat zo'n layout al niet ging op schijf waarvan je boot.

Ofwel de methode van qtex. Ik zou persoonlijk volgende doen (als je een externe disk bij de hand hebt).
- Zet alles van je D partitie op je externe disk.
- Verwijder daarna je D partitie.
- Vergroot je C met het lege aandeel van je D.
- Kopieer alles van je E en H naar je C.
- Verwijder E en H.
- Maak een nieuwe D partitie met de lege ruimte bekomen van E en H.
- Kopieer de externe bestanden terug naar je nieuwe D.
 
Even verduidelijken: het gaat hier over mijn laptop met win8, heb vorige nacht deze discussie verstuurd van daaruit met het paswoord van desktop win7. Ik besef nu dat ik mij opnieuw moest registreren met een ander paswoord , andere gebruikersnaam gelinkt aan de betreffende account. Sorry hiervoor.
Kunnen we de discussie hier verder zetten, of moet ik het eerst doen?

De C: is de opstartschijf met allerlei programma's
De D: is bedoeld als Data schijf, bevat nu enkel $WINDOWS-BT (Sources)= 67MB. Mag ik dat verwijderen of heeft dit een nuttige betekenis?
De E: is leeg
De H: is leeg
Hoe voeg ik nu E en H bij C: als opstartschijf?
 
je kunt de E en de H niet samen voegen aan de C omdat er nog een partitie tussen staat namelijk de D
dit laat windows nooit toe... ook niet met de Easues Partion Manager
 
Als ik de D: leegmaak(=kopiëren naar een cd, en daarna terug kopiëren), zou het dan gaan. Ik wens dus de C: als opstartschijf groter te maken.
Ddragon80 : u stelt voor en nieuwe D: te maken met E en H: maar zo een grote data D heb ik niet nodig(en mag ik de inhoud=$WINDOWS-BT- van de huidige D kopiëren naar C:? en daarna in D verwijderen?
Is er echt geen mogelijkheid om de C: te vergroten: ik denk dat dit de reactiesnelheid zal verhogen,( of speelt dat niet?)
 
De C: is de opstartschijf met allerlei programma's
De D: is bedoeld als Data schijf, bevat nu enkel $WINDOWS-BT (Sources)= 67MB. Mag ik dat verwijderen of heeft dit een nuttige betekenis?
De E: is leeg
De H: is leeg

wat dit is "$WINDOWS-BT (Sources)= 67MB " daar heb ik het raden naar ,tevens begrijp ik ook niet wat deze op de D partitie doet !
indien je de C wenst te vergroten dien je de D partitie te verwijderen en je voegt de niet toegewezen ruimte die je nu verkregen heb toe aan de C

de H partitie verwijder je ook en weer voeg je deze niet toegewezen ruimte toe aan de E
de E partitie hernoem je dan naar de D
**eerder ging ik er dus van uit dat er data weggeschreven was op de D die je wilde bewaren ...maar nu blijkt dat zowel de D , E en de H leeg zijn .
 
Ik heb de D verwijderd, nu zie ik unallocated 208, 56 GB, bij Properties (Easeus p m Prof.) zie ik nergens "move" om naar C: te brengen?Ik zie alleen "Create, wipe en view"

Ik klik met L. op de E: en klik op resize/move part. , maar weet niet wat te doen om dit naar H te krijgen, of moet ik die Letters ook eerst verwijderen? Of moet ik proberen H (slechts 23 GB) naar E te moven?
M.a.w. Ik zit vast!!
 
met welke windows werk je , want volgens mij maakt jij het jezelf moeilijk met deze Easeus in plaats van het aanwezige schijf beheer te gebruiken van windows zelf.
 
Ik heb de D verwijderd, nu zie ik unallocated 208, 56 GB, bij Properties (Easeus p m Prof.) zie ik nergens "move" om naar C: te brengen?Ik zie alleen "Create, wipe en view"

Ik klik met L. op de E: en klik op resize/move part. , maar weet niet wat te doen om dit naar H te krijgen, of moet ik die Letters ook eerst verwijderen? Of moet ik proberen H (slechts 23 GB) naar E te moven?
M.a.w. Ik zit vast!!

je dient de C te selecteren en vervolgens de unallocated 208, 56 GB toe te voegen aan de C door de optie" resize" te nemen .
de H verwijder je ...en je selecteer de E en weer kies je voor " resize" en je voeg de unallocated 23GB toe aan E
hernoem de E naar D
 
ik herhaal je dient de C aan te klikken en dan de optie " resize " te nemen
vervolgens die je de schuifregelaar naar rechts te verschuiven tot je de gehele " unallocated " toegevoegd heb aan de C
daarna dien je deze bewerking uit te voeren ...

ik voeg er een afbeelding bij van de acronis disk director ...normaler wijze heeft de Easeus dezelfde werkwijze
stel dat dit dus de C betrof die jij nu wilt vergroten .

Ashampoo_Snap_2013.08.02_23h12m07s_011_.png

**je dient dus de " unallocated " NIET aan te klikken !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan