Status
Niet open voor verdere reacties.
de snelheid bij Telenet is nog altijd beter dan bij Belgacom ook al si het vdsl2
 
Ik heb bij Telenet "Standard pack" = Expressnet(nu 100Gb) + Freephone 24 + digitale tv (decoder was aangekocht, dus geen huur"
Betaal +/- 66€/maand + 2maal GSM(gratis abo) waarvan gesprekskosten te betalen.
 
Ivan, ik ben ook al vanaf het begin bij telenet, tot op heden heb ik zogoed als geen problemen gehad met telenet.
Kijk eens terug naar uw verleden, welke conclusie zou je er uit kunnen trekken? Ik merk dat de bedrijven waar ik kom toch ook overschakelen naar telenet ipv Belg......, dit wil toch ook wat zeggen. Het gras is altijd groener aan de overzijde.
 
Er moet toch eens een tijd komen dat telenet niet alleen de baas blijft langs kabel.
 
Er moet toch eens een tijd komen dat telenet niet alleen de baas blijft langs kabel.

Ivan, stel U eens voor dat ge onnoemelijk veel kosten maakt om iets op punt te stellen.
Daarna komt er iemand die zegt "Alléé, ge gaat dat toch niet alleen blijven doen zeker"
Als ge dan spreekt van alleen de baas over de kabel,
dan is het toch Telenet die die gelegd heeft.
Belgacom laat toch ook betalen voor het gebruik van zijn telefoonlijn.
Als gij een auto koopt, dan kan ik ook niet verlangen dat ik er volop medegebruik van mag maken.
Soms vergeten we dat al eens. Ik ga er mee akkoord, de prijs is op vandaag nog altijd overdreven. Maar hoeveel zijn er die investeren om een nieuw systeem zelf op punt te stellen. Iedereen wil meedelen van........
Dat is in alles zo.

Antwanneke: opgelet met die uitspraak hé :p zie mijn post. TLN heeft de kabelaars opgekocht maar nooit in de stoep gegraven hoor. Glasvezel, ja dàt zijn ze zelf aan het graven... tenslotten is de tvkabel tot hiertoe nog een hfc-netwerk ( Hybrid Fiber-Coax, dus glasvezel tot aan de nodes (die kleine grijze kastjes op straat) en vanaf daar coax tot bij je binnen) en daar wil tln ook glas van maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er moet toch eens een tijd komen dat telenet niet alleen de baas blijft langs kabel.

Belgacom is al lang niet meer alleen met het aanbieden van internet langs de telefoonkabel.
Er zijn nu X-aantal andere maatschappijen die dat ook doen.
Belgacom heeft zich nooit aangepast aan die maatschappijen maar steeds aan Telenet en andersom ook.
Beide zijn de grootste in België in hun soort.
Wat is het nut dan van die andere maatschappijen die internet aanbieden langs de telefoonlijn?????
Heeft hun concurrentie met Belgacom ook maar iets opgeleverd?
Heeft Belgacom zijn prijzen ook maar iets gewijzigd door toedoen van deze medespelers?
Als er ooit een medespeler op de kabel van Telenet komt, zou die dan soms de mogelijkheid hebben om de politiek van Telenet te wijzigen? Ik denk eerder dat die in het zelfde straatje gaat terechtkomen als dat waarin de concurrenten van Belgacom nu zitten. Dat gaat ook een kort, doodlopend straatje zijn.
 
Er moet toch eens een tijd komen dat telenet niet alleen de baas blijft langs kabel.

dààr vrees ik een beetje voor. het is wel zo dat de markt open is voor iedereen, maar TLN heeft het geluk gehad van de jointventure 'interkabel' te kunnen opkopen. die bestaat uit een twaalftal vroegere kabelmaatschappijen zoals infrax, integan etc...

het komt een beetje neer op het koperdraadnetwerk van de RTT, nu beter bekend als BGC. iedereeen mag erop, maar wie is de eigenaar van de draad in de grond?

zij zullen dus steeds de reus blijven bij ons op de kabel, hoe hard een andere aanbieder ook probeert.

een leuk weetje over TLN is trouwens de knipoog in hun logo. die was er vroeger niet. dat heeft alles te maken met het slagen van het bedrijf onder CEO Ducko Sikinghe. concurrenten op de markt toen hadden gewed dat het hem niet ging lukken om te overleven/groot worden. en dat is dus juist wel gelukt door de opkoop van die kabelmaatschappijen die hij heeft kunnen kopen aan een prikje en het basisgeld in het laatje brengt. het logo is dus een knipoog naar zijn mededingers.
 
Laatst bewerkt:
hoe je het draait en keert iedereen heeft de GROOTMACHT nodig hetzij TLN, hetzij BGC! buiten de mannen van de satelietverbindingen, die zijn wel traag en kostelijk!
 
Denk dat Wivy ergens gelijk heeft.Als je geen problemen hebt niet teveel verhuizen.
Wivy jij was bij de concurent zei je.Ik ben bij telenet.Is het al mogelijk om de wedstrijden van de jupiler league te zien op de pc zonder bij Belgacom te zijn?En wat kost dat per match?
Bedankt

hier zou je iets moeten terugvinden ivm het voetbal kanaal van Belgacom:

Ontdek voetbal op uw gsm en pc Belgacom - Belgacom

het zou ook voor niet BGC-tv-klanten bereikbaar zijn.kostprijs 3,5€/match ???

http://www.skynet.be/nieuws-sport/sport/voetbal/footlive
 
Laatst bewerkt:
Telenet moet kabel openstellen

Telenet moet kabel openstellen

Telenet verliest mogelijk het monopolie op de exploitatie van de kabel. Een marktanalyse, die is uitgevoerd in opdracht van onder meer de toezichthouder op de Vlaamse mediamarkt, beveelt aan dat Telenet zijn kabelnetwerk moet openstellen voor concurrenten, schrijft De Standaard.
Dat zou betekenen dat Telenet, tegen betaling, andere aanbieders van zenderpakketten zou moeten toelaten op zijn kabelnetwerk.

In 2008 nam Telenet Interkabel, de kabel van de zuivere intercommunales, over. Sindsdien heeft Telenet in Vlaanderen het monopolie op die kabel, waarlangs het niet alleen televisiediensten, maar ook breedbandinternet en vaste telefonie aanbiedt aan zijn klanten. In de loop der jaren is Telenet daardoor in Vlaanderen uitgegroeid tot een duchtige concurrent voor de vroegere nationale monopolist, Belgacom.

Telenet bepaalt het tv-aanbod
Zeker sinds de opkomst van de digitale televisie nam de kritiek op de sterke positie van Telenet op de televisiemarkt fors toe. Telenet bepaalt immers almaar meer waarnaar we kunnen kijken omdat het bedrijf beslist welke zenders het wel en welke het niet toelaat op zijn kabel.

Gezien die sterke positie, rijst volgens de krant steeds meer de vraag of Telenet ook niet aan dezelfde regels onderworpen moet worden als concurrent Belgacom. Het rapport dat de mediatoezichthouder vandaag bekendmaakt, beveelt volgens De Standaard de openstelling van de kabel aan. Voorlopig gaat het alleen om een advies.

De betrokkenen zelf, ook Telenet, kunnen nog reageren op de conclusies en zelf (tegen)voorstellen doen. (belga/tw)

Bron: "Telenet moet kabel openstellen" - TV-Gids - HLN
 
De transportmarkt is wel opengesteld, en de concurentie is op komst. Kijk bij het spoor, de Staat heeft het spoornet opgekocht, en iedereen, ook nmbs betaalt aan de staat hetzelfde. Vadertje staat moet ook al die koper- en glasvezel opkopen, Europa wil de monopolie's binnen een paar jaar uitroeien. En België gaat daar aan mee doen of de gevolgen dragen. Als bgc en tln hun rijk willen houden is een splitsing van ons land misschien een optie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan