Status
Niet open voor verdere reacties.

J.W.

Steunend lid
Vip Lid
Gisteren avond is er een update van de drivers voor de grafische kaart (NVIDIA GeForce Experience) geweest.

Nu zijn de bureaubladpictogrammen allemaal verdubbeld in grootte en langs Instellingen - Systeem - Beeldscherm - Geavanceerde Beeldscherminstellingen - Tekstgrootte en andere items afzonderlijk aanpassen - Pictogrammen aanpassen gebeurt er niets meer. Onmogelijk de pictogrammen kleiner of groter te maken.

De driver met Systeemherstel verwijderen is onmogelijk omdat er geen herstelpunten zijn (moet eerst voor elke schijf handmatig in werking gesteld worden en dan zelf een herstelpunt aanmaken).

Iemand een suggestie om dit terug in orde te brengen (vorige grootte)?
 
Er staat daar toch enkel dat, indien Eset een virus ontdekt en dit verwijdert of in quarantaine plaatst er (door een fout in Eset) er iets in het register gebeurt waardoor de instellingen bij de bureaublad pictogrammen en bij beeld (bijvoorbeeld detail-tegels-inhoud enz.) niet behouden blijven.

Dat is alles wat er gebeurt.

We zullen dus moeten wachten totdat Eset hiervoor een upgrade uitbrengt of anders W10 verwijderen en opnieuw installeren (clean install) plus Eset weglaten en een andere virusscanner gebruiken.

Ik zal maar voor het eerste kiezen.
 
Ik zie daar batchbestanden (extensie .bat) . Batchbestanden moeten in Windows uitgevoerd worden vanaf het bureaublad.

Sinds wanneer? Een batch bestand kan je van eender welke locatie uitvoeren. Op het bureaublad moet de gebruiker er niet ver achter zoeken en gewoon op klikken zoals op de rest... Maar is zeker geen vereiste.
 
Er staat daar toch enkel dat, indien Eset een virus ontdekt en dit verwijdert of in quarantaine plaatst er (door een fout in Eset) er iets in het register gebeurt waardoor de instellingen bij de bureaublad pictogrammen en bij beeld (bijvoorbeeld detail-tegels-inhoud enz.) niet behouden blijven.

Dat is alles wat er gebeurt.

We zullen dus moeten wachten totdat Eset hiervoor een upgrade uitbrengt of anders W10 verwijderen en opnieuw installeren (clean install) plus Eset weglaten en een andere virusscanner gebruiken.

Ik zal maar voor het eerste kiezen.

Inderdaad zo staat het er ongeveer te lezen . Ik heb dan een vermoeden dat het dan gaat om geïnfecteerde windows systeembestanden die nodig zijn om windows functioneel te laten werken. Vreemd dat men niet aanraad om eerst eens te proberen om met een windows 10 schijfje proberen te herstellen. Daarom is het register niet beschadigt, maar als er systeembestanden verwijdert worden kan er vanuit het register ook niet meer naar verwezen worden.
 
Ik denk dat het sneller is om van alle belangrijke bestanden een Backup te maken en de besturing inclusief alle drivers en programma's er opnieuw op te zetten. Of als hij er is, een image terug zetten.
Dit topic is inmiddels alweer gestart op 25-09-2015, 18:52uur ( drie dagen geleden ) Een volledig nieuw systeem installeren ben je geen 3 dagen bezig.

Dit is een heel specifiek probleem waar zo snel geen antwoord op te vinden is.
Mijn mening is en blijft dat het een driver probleem is omdat de fout ontstaan is na een driverupdate. Blijft de vraag over waar de drivers vandaan zijn gehaald. Als het van een louche site afkomstig was kan er natuurlijk inmiddels een besmetting in het systeem aanwezig zijn.
 
Sinds wanneer? Een batch bestand kan je van eender welke locatie uitvoeren. Op het bureaublad moet de gebruiker er niet ver achter zoeken en gewoon op klikken zoals op de rest... Maar is zeker geen vereiste.

Ik heb dat toch niet geciteerd . Ik heb geciteerd moeten vanop het bureaublad.
Waarom moeten ? Zo voorkom je dat als het batchbestand op een locatie staat opgeslagen een andere gebruiker met administratorsrechten het batchbestand niet kan uitvoeren. Het lijkt misschien vergezocht omdat ik andere gebruikers aanhaal , maar zulke toestanden bestaan.
 
Ik denk dat het sneller is om van alle belangrijke bestanden een Backup te maken en de besturing inclusief alle drivers en programma's er opnieuw op te zetten. Of als hij er is, een image terug zetten.
Dit topic is inmiddels alweer gestart op 25-09-2015, 18:52uur ( drie dagen geleden )

Dit is een heel specifiek probleem waar zo snel geen antwoord op te vinden is.
Mijn mening is en blijft dat het een driver probleem is omdat het fout is gegaan na een driverupdate. Blijft de vraag over waar de drivers vandaan zijn gehaald. Als het van een louche site afkomstig is kan er natuurlijk inmiddels een besmetting in het systeem aanwezig zijn.

Er was steeds naar een oplossing gezocht voor die driver update van Nvidia.
Daar is geen fout mee gebeurt en daarom heeft het zolang geduurd met zoeken.
Het is dank zij de link van Luc dat Eset in het vizier kwam.

De fout ligt dus duidelijk bij mijn virusscanner Eset.
Om het probleem op te lossen moet W10 verwijderd worden en mag Eset, na het herinstalleren van W10 (clean install) niet meer gebruikt worden zolang er geen fix voor is.

Ik ga kortelings een grotere SSD-schijf plaatsen en daarop een dualboot van W7 en W10 zetten.
Zolang zal ik maar voortdoen met deze gebrekkige W10.
Iedereen die hier geholpen heeft wordt hiervoor hartelijk bedankt en omdat er toch geen snelle oplossing voorhanden is mag van mij dit topic gesloten worden.
 
Ik ga kortelings een grotere SSD-schijf plaatsen en daarop een dualboot van W7 en W10 zetten.

Gewoon uit nieuwschierigheid , hoe ga je dit doen? W10 is verschenen als Upgrade van W7 naar W10 of W 8.1 naar W10
Met een Upgrade versie kun je wel geen Dualboot installeren , of je zou reeds een W10 volledige versie moeten aangekocht hebben die je dan naast W7 zou installeren.
Het probleem van ESET , in die richting denk ik dan toch, dat ESET nodige systeembestanden aanziet als verdachte bestanden en die dan in qurantaine gaat zetten of verwijderen .
 
Gewoon uit nieuwschierigheid , hoe ga je dit doen? W10 is verschenen als Upgrade van W7 naar W10 of W 8.1 naar W10
Met een Upgrade versie kun je wel geen Dualboot installeren , of je zou reeds een W10 volledige versie moeten aangekocht hebben die je dan naast W7 zou installeren.
Het probleem van ESET , in die richting denk ik dan toch, dat ESET nodige systeembestanden aanziet als verdachte bestanden en die dan in qurantaine gaat zetten of verwijderen .

Eerst W7 installeren, hiervan heb ik een backup gemaakt vooraleer een upgrade naar W10 te maken.
Daarna een W10 downloaden en installeren. In mijn huidige W10 zit een licentiecode die ik dan kan gebruiken in de nog te downloaden W10

En als er dan nog blijvende problemen zijn met W10 gaat deze in de prullenbak en blijf ik enkel met W7 verder werken
 
je hoeft niet terug te gaan naar de Windows 7
klik op Start > Instellingen > Bijwerken en Beveiliging > Systeemherstel
hier heb je de optie om de huidige Windows 10 te vernieuwen met of zonder het behoud van je persoonlijke bestanden ....
wat word onder persoonlijke bestanden bedoeld....
wel dit zijn je documenten , muziek , films enz...
de programma's die eerder door uzelf werden geinstalleerd blijven niet behouden ...
deze dien je zelf opnieuw te installeren ....
er word wel een snelkoppeling op je bureaublad geplaatst en als je deze aanklikt dan zie jij dus een lijst van al de verwijderde programma's ....
je zou dan via deze lijst al de programma's opnieuw kunnen ophalen ...
let op :
bij de programma's waarvoor je een licentie dient in te geven dien je dus ook in het bezit te zijn van deze licenties ...
 
je hoeft niet terug te gaan naar de Windows 7
klik op Start > Instellingen > Bijwerken en Beveiliging > Systeemherstel
hier heb je de optie om de huidige Windows 10 te vernieuwen met of zonder het behoud van je persoonlijke bestanden ....
wat word onder persoonlijke bestanden bedoeld....
wel dit zijn je documenten , muziek , films enz...
de programma's die eerder door uzelf werden geinstalleerd blijven niet behouden ...
deze dien je zelf opnieuw te installeren ....
er word wel een snelkoppeling op je bureaublad geplaatst en als je deze aanklikt dan zie jij dus een lijst van al de verwijderde programma's ....
je zou dan via deze lijst al de programma's opnieuw kunnen ophalen ...
let op :
bij de programma's waarvoor je een licentie dient in te geven dien je dus ook in het bezit te zijn van deze licenties ...

Maar in dat geval ben ik mijn Autocad Mechanical 2014 plus bijbehoren kwijt, want deze versie is niet meer te downloaden op de site van AutoDesk.
En op een nieuwe (gratis) versie heb ik geen recht meer (account is vervallen en een nieuwe aanmaken gaat niet meer). En kopen... daar kan ik geen duizenden Euro's aan besteden. Zo zijn er nog een aantal progjes die niet te vervangen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan