Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Vele jaren hebben we gebruik gemaakt van bijgaand schema voor 16 biljartteams. Een schema dat als 'hart' dient voor onze biljartcompetitie. Vervelend is nu dat er 2 teams stoppen. Het schema aanpassen lijkt gemakkelijker dan het is. Tenminste mij is het nog niet gelukt.
Moeilijkheid is dat we te maken hebben met verenigingen die met 2 teams in deze competitie meespelen en maar 1 biljart hebben. Dus als het A-team thuis speelt moet het B-team uit en omgekeerd. We hadden 6 van de verenigingen. In de nieuwe opzet nog 5 met een A en een B-team.
Verder willen zoveel mogelijk om en om uit en thuis spelen. Dat lukt natuurlijk niet helemaal. Nu was 2 keer achter elkaar uit of thuis nog acceptabel maar bij 3 keer begon iedereen te mopperen.
In de bijlage is groen thuis en grijs uit. Waarschijnlijk is de werkwijze wel bekend maar de nummer 1 speelt tegen 9, 2 tegen 10, 3 tegen 11, enz.
In het nieuwe schema moet dat natuurlijk 1 tegen 8, 2 tegen 9, enz. worden.
Wie kan mij helpen. Of weet iemand zo'n schema van internet te vissen.

groet Henk
 

Bijlagen

  • competitie 16 teams.xls
    1,008.5 KB · Weergaven: 280
Ik wil toch eerst het speelschema hebben zodat ik alles wat ik tot zover heb gemaakt kan kontroleren.
En met dit weer heb ik even geen zin in rekensommen. Als ik vrij ben zit ik veel liever met een biertje in mijn tuin.
 
Ik ben de komende dagen weg, het wordt dinsdag maar waarschijnlijk woensdag dat ik daar pas naar ga kijken.

Ik doe dan eerst alle dingen controleren die ik tot zo ver gemaakt heb, daarna ga ik verder. En uiteraard hoop ik dat ik overal uit ga komen. Het is wel een complex bestand als je niets van sport weet.

Heb het toch even snel gedownload en zie dat je geprobeerd heb de beveiliging er weer op te zetten. Hier krijg ik wat foutmeldingen over.
 
Dat is niet terecht. Ik heb niks met beveiligingen gedaan. Als ze erop zitten kunnen ze er zonder wachtwoord weer af.
Ik heb het schema ook nog even in jou programma geplakt. dat gaat hier bij. Misschien heb je er wat aan.
 

Bijlagen

  • schema 14 - Lana 01.xls
    342.5 KB · Weergaven: 111
OK waar loop je op dit moment tegenaan wat nog niet goed is.
In het bestand van bericht #37 zie ik wat foutjes in het tabblad ProgrammaTeam.

Op dit moment even geen idee, na een avondje lekker buiten zitten en vele biertjes.
 
Dat is niet terecht. Ik heb niks met beveiligingen gedaan. Als ze erop zitten kunnen ze er zonder wachtwoord weer af.
Ik heb het schema ook nog even in jou programma geplakt. dat gaat hier bij. Misschien heb je er wat aan.

Ahh, ik zie nu wat je gedaan hebt. Je hebt het schema in het originele bestand gemaakt en twee rijen verwijderd. Dan klopt de macro van de beveiliging dus niet meer. Probeer zelf maar met het oude originele bestand.
 
Dit leek me gemakkelijker dan alle formules nog eens opnieuw uit te vogelen. Nu moet er echter wel op de juiste plaats hier en daar waarden worden aangepast. Dat is nog lastig genoeg. Voor mij tenminste.
 
Okay, ik heb jouw schema nu in mijn bestand geplakt. Let op, mijn bestand is nog niet helemaal klaar. De rode tabbladen ben ik nog mee bezig en de laaste paar heb ik nog niets mee gedaan.

Check eens of je tegen een probleem aan loopt voor zover ik nu gemaakt heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In de kolom AI8: AJ21 moet allemaal 13 staan d.w.z. controle op de uit- en thuiswedstrijden.
Dat is nu nog niet goed. AI8:AI21 moet in de formule <9 worden <8
En AJ8: AJ21 moet >7 worden.
Ook in de regel 30, 34, 38 etc. moet een fout zitten op de controle van de ploegen met 2 teams. Of in het schema zit nog een fout. Dat zou veel erger zijn.
Voor de rest zo op het eerste gezicht geen ongeregeldheden gezien/waargenomen. Ik moet nu nodig naar een afspraak. Ik kijk er vanavond verder naar.
 
Ik heb aangepast wat je gevraagd had, eerlijk gezegd had ik daar nog niet naar gekeken, omdat ik geen idee had wat daar de bedoeling voor was.
Alles staat nu op 13.

Ik heb de formules nagekeken en aangepast voor de resultaten en er blijven er een aantal rood nu. Volgens mij is dit goed, omdat in het schema nu bijvoorbeeld E1 en E2 ( cel D12 en D13 ) groen zijn en dit betekend dat beiden thuis spelen en ik meen me te herinneren dat dit niet kon en daarom een rode F geven.
Ik waag me niet aan het schema veranderen, omdat ik daar geen verstand van heb. Dit heeft niets met excel te maken, maar met de planning van een competitie.

Ook heb ik het laatste tabblad "Statistiek" even snel gemaakt. Ik hoop dat de onderste tabel zo goed is, ik begrijp hier niet zo veel van wat daarvan de bedoeling is als ik dit lees: De laatste x wedstrijden in:


Wel lastig hoor ik heb geen idee wat ik zit te doen hier en gok een beetje wat de bedoeling is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan