Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad, gisteren heb ik het ISO-bestand geunzipt met "7-zip". Waarna ik enkel de 'setup' moest activeren, alles verliep vlotjes.
Daarna heb ik de verschillende onderdelen van de ISO in 2 afzonderlijke delen gezipt, zodat ik alles op 2 DVD's kon zetten.
Ik beschouw dit als [OPGELOST].
Iedereen is bedankt voor zijn inzet!!!!
 
Laatst bewerkt:
Zoiets had ik in antwoord #4 ook al verteld, maar dan met WinRar.

Volgens mij hebben we langs elkaar heen gesproken, want volgens mij heb je nu hetzelfde wat ik in antwoord #8 gezegd heb, draai Setup maar eens van het programma wat je nu op 2 DVD's heb staan. Dit lukt niet !
Je zal alles eerst moeten kopieren naar HD en uit moeten pakken en daarna kan je setup draaien.
In mijn antwoord #4 staat hetzelfde maar dan met WinRar

Hieruit blijkt maar weer dat de vragen die gesteld worden duidelijk moeten zijn, anders kan er verkeerde hulp geboden worden.
 
Waarschijnlijk heb ik in vraag #1 niet duidelijk genoeg gespecifieerd dat dit ISO-bestand op mijn harde schijf stond. Dat ik gisteren pas dit heb geunzipt, daarna 'setup'. Dan pas heb ik alles op 2 DVD's gebrand.
Toch bedankt voor de opmerkzaamheid.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk heb ik in vraag #1 niet duidelijk genoeg gespecifieerd dat dit ISO-bestand op mijn harde schijf stond. Dat ik gisteren pas dit heb geunzipt, daarna 'setup'. Dan pas heb ik alles op 2 DVD's gebrand.
Toch bedankt voor de opmerkzaamheid.

Als dit ISO bestand niet op Uw harde schijf stond, waar zou het dan gestaan hebben als ge er een dvd van wilde maken? Zeker niet op dvd want dan had je geen probleem. Voor mij was het logisch dat het daar stond. Je zet toch ook geen iso zomaar op een dvd als copy van die iso.
 
Dat het ISO bestand op de HD stond was voor mij wel duidelijk, maar wat stond er in het ISO bestand.
Dit is wel belangrijk. Een film van 8 gig moet je branden op een dubble layer dvd of eerst uitpakken en met DVD Shrink verkleinen zodat hij op een normale DVD past.

Een programma van 5 gig is een heel ander verhaal. Dit is niet te verkleinen zodat het op een DVD past en je Setup normaal kan gebruiken.
Je kunt natuurlijk wel alles inpakken en de zip bestanden als Backup bewaren op DVD.
 
Wat ik niet begrijp dat de double layers maar zoveel gebruikt worden. Je vind ze ook niet overal. Nochthans kunnen er veel problemen voorkomen worden als ge een double layer gebruikt.
Inderdaad met Dvd Shrink kan je de films op 4,3gig brengen. Dat scheelt enkel in eventueel weglaten van overbodige zaken ofwel kijken op een "mindere" kwaliteit.
Maar zo een omweg maken om een programma te schrijven of te gebruiken, dat begrijp ik niet.
Ik heb hier bij mijn voorraad enkele double layers liggen. Dat zou toch standaard bij iedere gebruiker moeten liggen. Wel niet in de hoeveelheid zoals de gewone dvd's maar toch een paar. Voor de prijs moet je het niet laten. Ook sedert een paar jaren standaard spelers in de pc die dit aankunnen.
 
Wat ik niet begrijp dat de double layers maar zoveel gebruikt worden. Je vind ze ook niet overal. Nochthans kunnen er veel problemen voorkomen worden als ge een double layer gebruikt.
Inderdaad met Dvd Shrink kan je de films op 4,3gig brengen. Dat scheelt enkel in eventueel weglaten van overbodige zaken ofwel kijken op een "mindere" kwaliteit.
Maar zo een omweg maken om een programma te schrijven of te gebruiken, dat begrijp ik niet.
Ik heb hier bij mijn voorraad enkele double layers liggen. Dat zou toch standaard bij iedere gebruiker moeten liggen. Wel niet in de hoeveelheid zoals de gewone dvd's maar toch een paar. Voor de prijs moet je het niet laten. Ook sedert een paar jaren standaard spelers in de pc die dit aankunnen.

besparingen zeker!!! of geen geschikte brander???
 
Ik brand zelden meer iets. Soms eens een audio CD voor in de auto.
Een film die ik gedownload heb, kijk ik via de mediaserver op TV en brand deze nooit.
Ik bewaar verder alles op harddisks en de echte belangrijke data staat tevens ook nog ergens Online.
 
Ik brand zelden meer iets. Soms eens een audio CD voor in de auto.
Een film die ik gedownload heb, kijk ik via de mediaserver op TV en brand deze nooit.
Ik bewaar verder alles op harddisks en de echte belangrijke data staat tevens ook nog ergens Online.

Is het eventueel mogelijk om daar iets méér uitleg over te geven? Zeker de info i.v.m. die mediaserver? Daar heb ik totaal geen verstand van!
Op voorhand dank.
Pieter
 
Neen. Ik heb gewoon kabel tv van Belgacom. Dus met een b-box of (digibox) tussenin.
dit komt helaas niet in aanmerking voor de definitie van mediaserver. ik zou eerder omschrijven als een blackbox met een eigen OS en een harde schijf.tussen de blackbox en de pc zin er bepaalde aansluitingen, meestal mini-usb voor het overdragen van data (film,foto's en muziek). eens dat die data overgedragen is, kan het toestel onafhankelijk werken en de opgenomen signalen weergeven op willekeurige tv of muziek installatie via scart of ... .
bv:
Conceptronic Grab'n'Go Multi Media Player 750GB - Memoryshop.be
 
Bedankt om me op de goede weg te helpen. Ik heb via de link eens gaan kijken en denk wel dat dit de oplossing voor me is. Dit zal waarschijnlijk wel voor later dit jaar van toepassing zijn, (afhankelijk van de financiële situatie) en nog andere prioriteiten. In elk geval ga ik me erin vast bijten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan