Windows 10 downloads

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
als ik iets download kan komen mijn downloads nu te staan in deze pc locale schijf >gebruikers>gebruiker>downloads, daar staat inderdaad ook de map downloads maar vroeger kwamen ze altijd direct in de map downloads,
zie foto, hoe kan ik dit veranderen aub?

[IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"https:\/\/www.imgdumper.nl\/uploads9\/5c7182a4862bc\/5c7182a471b59-downloads.png"}[/IMG2]

greets

ed
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zul je in uw browser wel kunnen instellen.
Geef de plaats in waar de downloads moeten komen.

Gebruikt u voor het downloaden een ander programma (b.v. GrabIt) dan moet u het adres daar ingeven.
 
Stip eens aan "altijd vragen waar de bestanden moeten worden opgeslagen". en geef dan de map op waar u ze wilt opslagen.
Controleer dan of deze opgegeven map overeenkomt met de map waarin ze nu worden opgeslagen.
 
heb ik gedaan zie foto's

5c74584685603-vragen_naar.jpg


5c745871d8080-download_map_geselecteerd.png



heb verschillende programma's gedownload en ze komen nog altijd in de map: pc locale schijf >gebruikers>gebruiker>downloads, daar staat inderdaad ook de map downloads
 
het is dan ook een systeemmap ..dit kun je dus niet veranderen de enige optie om dit te veranderen en om de Downloads van locatie te verhuizen ...

Om er nu voor te zorgen dat het verplaatsen goed gebeurd waardoor het startmenu ook goed blijft werken, doe je dan het volgende:

maak eerst op de partitie of HD dezelfde map of mappen aan die je straks verplaatst wil hebben...in uw geval gaat het hier enkel om de map Downloads

Ga vervolgens naar C:\Users\je eigen gebruikersnaam .
  • Klik nu met rechts op de map "Downloads".
  • Kies voor eigenschappen
  • Klik op de tab "Locatie"
  • Klik op de knop "Verplaatsen"
  • In het venster "Selekteer een lokatie" navigeer je naar de D-partitie.
  • Selekteer daar nu de map "Downloads" en klik op de knop "Selekteren".
  • Klik daarna op de knop "Toepassen"
  • Daarna klik je in het venster "Map verplaatsen" op de knop "Ja"
  • Het verplaatsen zelf kan overigens enige tijd in beslag nemen.
  • Meestal krijg je daarna ook de vraag om de ini-files wel of niet te verplaatsen. Kies dan voor wel verplaatsen.


Op dezelfde wijze verplaats jij je overige persoonlijke mappen.

Ook kan je op dezelfde wijze ervoor kiezen om de map Favorieten en de map Afbeeldingen ook te verplaatsen.
Het verplaatsen van de map downloads is zeker voor SSD's belangrijk.
 
Hoi qtex, het is raar dat hij van de ene op de andere moment van plaats veranderd hij komt in de systeemmap, maar ook in de map downloads die je ziet op de foto
ik heb een ssd en die is niet onderverdeeld in partities, ik wist niet dat dit ging of dat dit eigenlijk kan of mag?
 
de map Downloads is een systeemmap … mogelijk dat je ergens het spoor bijster ben ..
of je nu via de verkenner of via C: User/eigen gebruikersnaam naar de map Downloads ga ...het is dezelfde systeemmap !
 
inderdaad het is dezelfde map, en ze staat op de plaats in de c waar je zegt, maar op foto een zie je ze ook staan onder deze pc,
kan ik nu partities maken op mijn ssd, nee zeker,
het raar dat hij de downloads nu plots op de c schijf zet ipv van de map downloads die je ziet op foto 1
ja het is dezelfde maar toch raar
 
mdc1756;n239260 zei:
inderdaad het is dezelfde map, en ze staat op de plaats in de c waar je zegt, maar op foto een zie je ze ook staan onder deze pc,
kan ik nu partities maken op mijn ssd, nee zeker,
het raar dat hij de downloads nu plots op de c schijf zet ipv van de map downloads die je ziet op foto 1
ja het is dezelfde maar toch raar

Zou het kunnen dat je intussen een andere gebruikersnaam hebt aangemaakt?
Dan gaat de systeemmap Downloads onder de nieuwe gebruikersnaam in download.

Voorbeeld C: Gebruiker/Jan/Downloads nieuwe gebruiker C:Gebruiker/Jans/Downloads

In dit geval is het logisch dat je DL onder je nieuwe gebruikersnaam staan.
Deze kan je via je browser of DL prog gewoon ingeven in welke map je DL komen te staan.
Kan je zelf kiezen (ik verkies bureaublad en verplaats dan waar ik wil)

Gebruik je verschillende browsers, doe dit dan voor elke browser. In bvb. Chrome, Firefox en edge vind je de DL locatie terug in optie's...
 
goed gedacht maar ben niet veranderd van gebruikersnaam, het is wel zo de DL komen in de systeemmap en ook in de map downloads die je ziet op foto in : deze pc>downloads
eigenlijk niet zo erg, we gaan er ons niet dood op zoeken zeker?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan