Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo, een vraag, ik heb een groot aantal zelfgemaakte video-reisreportages die ik ergens online zou willen plaatsen, zodat familie/vrienden deze bij hen thuis zouden kunnen bekijken. Youtube is geen alternatief, telkenmale worden mijn filmpjes verwijderd wegens inbreuk op audio auteursrechten.
Heb gedacht om dit eventueel via een eigen server te doen. Bestaan er dergelijke toestellen aan redelijk betaalbare prijs of zijn er alternatieven?
De video's moeten wel rechtstreeks kunnen worden bekeken, STACK is dus ook geen oplossing, GOOGLE+ biedt te weinig ruimte en is niet overzichtelijk,
graag uw mening/voorstel, mvg, Alain
 
Misschien een abonnement nemen met "onbeperkt surfen (internet fiber 200).
Let wel: in de piekuren is het volume beperkt tot 750 GB per maand.
Als u dan meer verbruikt wordt wel de snelheid beperkt (up en down) maar het volume blijft onbeperkt.
 
Om even ook te reageren hier. Ik merk dat de TS (mercury2001) zen zinnen heeft gezet op een eigen NAS. Ik lees hier ook veel goede commentaar van andere helpers, waar ik volledig achter sta.
Ik zou het gebruik van een NAS hiervoor ook ten sterkste afraden. Redenen;

- Uploadsnelheid is te beperkt
- Datalimiet
- Je hebt geen zakelijk abonement, dus geen vast extern IP adres. Dus hiervoor komt een extra kost van DyDNS of dergelijke.*

* Voor zover ik kan zien in de manual, gaat de fabrikant van deze NAS dienst doen als proxy voor de externe verbinding. Vast extern IP is hierdoor niet nodig, maar je verkeer gaat deels wel via OMNINAS. Ik weet niet welke invloed dit gaat hebben op de performantie van het netwerk.

Voor standaard bestanden uit te wisselen of te benaderen is dit wel OK, voor video's daarentegen... dat is andere koek. Denk dan ook aan het gebruikersgemak (of net niet) wat hiermee gepaard gaat. De gebruikers gaan niet eenvoudig een filmpje kunnen opzetten zoals je voor ogen hebt. Gebruiker acounts aanmaken, inloggen, bestanden zoeken, downloaden, en dan uiteindelijk bekijken... Niet zo plug and play wat je waarschijnlijk wenst.

Indien de gemaakte video's autheursrechten schaden, zou ik er eens over nadenken om dit probleem aan te pakken en gewoon gebruik te makan van Vimeo, youtube, ...
 
hallo, bedankt, maar terug geen technische oplossing,
de auteursrechten vallen op de gebruikte muziek Youtube verwijdert de ganse film, zelfs al staat die NIET openbaar;
Vimeo is veel te beperkt in het uploaden van bvb 5Mb/week, is dan al betalend à 5€/maand, en wat bij Vimeo met de auteursrechten op muziek?
Muziek heb ik nodig om toch ook de sfeer te accentueren, ik kan toch geen 'oude' muziek gebruiken waar er geen auteursrechten meer op staan...

Vandaar mijn vraag naar een eigen server die ik volledig privé kan gebruiken.

Toch bedankt voor alles, ik kijk uit naar een andere help-site, mvg,

Alain
 
Beste,

een nas oplossing heeft z'n voor en nadelen.
die omninas is voor mij een onbekend merk, zal kwalitatief niet slecht zijn is onderdeel van shuttle.

Hoewel als'k zo even opzoek het aantal plugin's en extra mogelijkheden wel beperkt zijn.

ik vermoed dat je beter voor een groter merk gaat zoals qnap of synology.
Deze hebben een hoop plugin's om alles zo vlot mogelijk laten werken. eventueel zelfs video's live streamen ipv eerst downloaden en dan afspelen.

ook zijn de websites die je kan instellen voor 'externen' wel gemakkelijk te wijzigen en vrij gebruiksvriendelijk.

Ik ga ervan uit dat je geen 100'en accounts moet hebben daarvoor, of dat gelijks moet wijzigen.

ik weet dat synology een eigen dyndns service heeft, waardoor je dus geen externe dyndns moet nemen.


dus die nas oplossing kan wel.

mvg,
CTCS
 
? upload is toch 5 MB? 14-8-2017 11-10-53.jpg
 
Zelfs met mijn XXL abo voor muziek is het op het randje met mijn Synology NAS met fixed IP, gebruikt in het netwerk van Stadsradio Vlaanderen. Maar ik wens je veel experimenteerplezier, want er van leren zal je zeker. Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan