Status
Niet open voor verdere reacties.

rondhulster

Steunend lid
Vip Lid
de laatste tijd krijg ik error meldingen 2503 (called runscript when not marked in progress) en daarna 2502 (called Installfinalize when..) bij het installeren van nieuwe programma's onder andere Photoshop Elements 11.0 (ex website Adobe) en onlangs een aangekochte versie van Winzip 17.; Bij beide start de installatie normaal doch na enige tijd (minuut) krijg ik bovenvermelde errors in volgorde, daarna gewoen stopt de installatie.
Bij winzip hebben ze me een deel suggesties gegeven doch niets helpt (oude versies deleten - gaat echter ook niet). MS heeft het over datum & tijd synchronisere - is OK, de juiste administraor bevoegdheden hebben - is ook OK!
Iemand een suggestie of voorstel.
ik draai Win 8 met Office 2010 op een desktop HP Pavillion Elite PFE.
dank voor elke suggestie
Ronny D'hulster
 
heb je al eens sfc /scannow opgestart via een cmd om je systeem te checken op missende bestanden en indien nodig deze ook te laten herstellen ..
vraagje : het betreft een upgrade vermelde je eerder , ben je in het bezit van de upgrade installatie dvd ?

opmerking :
voer de controlle eens uit ...

rechtsklik op C:\Windows\system32\msiexec.exe"
open tap beveiliging ..en klik op de trusted installer deze dient het volledig beheer te hebben ; bij al de overige dienen enkel het " lezen en uitvoeren" en het "lezen "aangevinkt te zijn ..
Bekijk bijlage 10243
 
- na uitvoeren van de sfc /scannow bleken er enkele corrupte files te zijn gerepareerd; doch bij uittesten van de installatie van PSE 11 kreeg ik de beroemde errors terug (dit gebeurt zelf bij een upgrade van de adobe reader die ook blijft steken).
- bij verificatie van de msiexec.exe heb ik volledige rechten
- en jawel ik heb een back-up dvd voor de upgrade windows 8 pro
nog wat suggestie(s)?
in ieder geval hartelijk dank voor de inzet!
Ron
 

Bijlagen

  • scannow.png
    scannow.png
    41.7 KB · Weergaven: 103
vraagje heb je een herstart gedaan nadat de sfc/scannow gedaan was ...vermoed dus van niet !
de vraag of je dus de backup dvd had van deze upgrade was indien de sfc/scannow daar achter vroeg ! ( soms is het nodig om de dvd te plaatsen in je drive om zo de nodige bestanden te herstellen !)

**via de pc-instellingen kun je de tap " algemeen " selecteren ...
om een herinstallatie te doen met behoud van je programma's en bestanden
( dit is een overweging waard )
 
- daar ik niet meer zeker was van mijn herstart (de zoveelste), heb ik dit zoeven opnieuw gedaan; doch het resultaat blijft hetzelfde: errors 2502 & 2503 en stopzetting installatie, nergens werd naar de back-up dvd gevraagd.
- waarschijnlijk is je suggestie voor een herinstallatie een van de weinige oplossingen die overblijven
dank voor de suggestie, je hoort van me, zeker in de eerste dagen
prettig WE
Ron
 
ik vrees er ook voor dat een herinstal de enige optie is ...we hebben volgens mij alle opties gehad ...
ook voor u een prettig WE. :duimop:

opmerking :
neem er nota van dat je geen verse installatie kunt doen met de upgrade dvd.
mocht je echter in het bezit komen van de win8 pro installatie dvd , kun je wel de upgrade key gebruiken ( dit is me zelf al gelukt )
 
laatste update: PC vernieuwen via mijn update dvd bleek de enige oplossing doch een hoop werk achteraf, mijn office 2010 was verdwenen, de meeste programma's (paint shop, videostudio, winzip, alles van slysoft en enkel 10tallen meer - betekent ook een meer rationele her-installatie), goed alles is zowat terug te vinden in windows old, niet op bureaublad zoals ze zeggen (ik vond ze daar toch niet), dus zorg voor een goede back-up van alle keys en dgl; enfin het meeste werkt, ik kan ales installeren adobe pdf reader, PSE 11 enz. dus ik ben gelukkig ..
dank aan eenieder voor de gestage inzet en het geduld
groet
Ron
 
ik gebruik de Acronis True Image2013 om me dus een veilig gevoel te geven dat ik een werkende backup achter de hand heb ....in geval dat het noodlot toeslaat...
tevens laat de acronis true image je ook toe om een opstart cd aan te maken ..
deze opstart cd gebruik je in het geval je pc niet meer opstart ,via deze opstart cd kun je altijd de backup benaderen en terug plaatsen
onder voorwaarde dat deze zich op een externe schijf bevind ...en dat deze aangesloten is als je opstart vanaf de acronis opstart cd

dit is dus een aankoopversie...
TIP: bij http://software.computeridee.nl/p28864-true_image_2013_by_acronis koop je deze aan voor de helft van de prijs ...
 
ik ben er bijna door, alle betalende programs terug downloaden en activeren, dit ruimt wel een deel "nuttelose" rommel op; mijn back-up was waardeloos (een of andere "onvolledige" gratis versie.
Ik heb je suggestie gevolgd en de acronis gekocht, ik maak asap een kopie en dan voel ik me een stuk veiliger...
nogmaals hartelijk dank
ps een klein vraagje, ik lees dat win 8 op zich een goede virusscanner, spambestrijder enz zou hebben, tot nu had ik een McAfee Total Protection lopen, installeer ik die opnieuw?
groetjes Ron
 
de windows8 heeft de Defender meegekregen dit is zowel een antivirus, antimaleware en firewal ....
toch gebruik ik zelf de avg internet security en de malwarebytes pro ..
de Defender werd hier volledg uitgezet in het onderhoudscentrum.....
persoonlijke mening is indien je de McFee heb aangekocht ook deze te gebruiken ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan