Status
Niet open voor verdere reacties.
F

FredKause

Gast
Ik heb een externe harde schijf van 5oo Gb opgedeeld in twee partities.
Nu probeer ik van een van dezer partities gegevens te kopiëren naar een andere harddisk.
Ik krijg de mededeling " Kan opdracht niet uitvoeren door fout in een I/O apparaat. "
Kan iemand mij helpen, er staan redelijk belangrijke gegevens op deze schijf?
 
Heb je ook de parameters er achter gezet voor reparatie ? Alleen CHKDSK zal niets repareren.

met andere woorden het commando /f (=fix)

dus de volledige opdracht is [drive letter]:chkdsk /f

er zijn vele HDD 'reparatie'-programma's en programma's die het visualiseren en veilig wegkopiëren van bestanden toelaten.

hou er rekening mee dat de meeste programma's die freeware zijn amper of niet werken. enkele min of meer goede vind je op Hiren's Boot CD.

maar wil je degelijke recovery doen mét herstel van schijf dien je te betalen.

in ieder geval denk ik hier in eerste instantie aan een beschadigde indextabel (anders een master boot record of erger nog, boot master file table). ik zou het eens googlen

en als je een recovery disk hebt liggen mag je ook altijd het commando fixmbr eens geven in DOS
 
Hoi, een wat late reactie, maar ik ben er even uit geweest. Heb al deze suggesties gevolgd, maar zonder resultaat.
Nu ik de schijf direct aan Sata heb gelegd, merk ik dat er een licht knetterend geluid uit komt als hij aangemeld wordt bij Windows.
Ik denk nu eigenlijk dat hij zijn beste tijd heeft gehad en de geest heeft gegeven.
Jammer, maar ik stop er verder maar mee.
Allen dank voor jullie hulp en ik wil hierbij de discussie afsluiten.
Dank Fred Kause
 
Ja, dat lijkt op einde oefening van deze Harddisk.
Misschien is hij eens gevallen of heb je hem ergens hard tegen gestoten, want dat vindt zo'n ding niet prettig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan