Hardware Externe schijf is niet meer te benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een externe harde schijf 3TB die niet meer te benaderen is.

Als ik hem aansluit blijft de melding uit en aan gaan in de rechter onderhoek met de vraag wat ik met deze schijf wil doen maar steeds verdwijnt die ook weer.

In verkenner is de schijf niet te zien.

In schijfbeheer is de schijf af en toe zichtbaar, en ik zie dat deze ineens in RAW formaat is.
Het is me gelukt hier snel een screenshot van te maken.

De schijf staat vol met bestanden die ik graag wil houden maar ik heb geen idee hoe ik deze makkelijk kan terug krijgen.

Ik heb het geprobeerd met Aid File Recovery maar dan krijg ik één onoverzichtelijke brei van honderden zipfiles zonder dat ik weet wat daar in staat en of ik die inderdaad wil houden of niet. En al die zips één voor één openen kost me weken ben ik bang.

Maar nu is de schijf ook niet meer te benaderen omdat hij aanmeldt en meteen weer afmeldt.

Is er een andere methode om mijn schijf te kunnen benaderen of mijn bestanden te kunnen terug halen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen (ja ik weet, back-up en die heb ik gelukkig van de hele hele belangrijke bestanden maar niet van alles ivm ruimtegebrek)
Schermopname (131).png
 
Oplossing
Ik heb hier even gezocht en een oude portable versie gevonden van EaseUs.
Ik zal hem hier plaatsen, misschien vind dit bij u alles ? Ik heb hier nu geen RAW schijf om het uit te proberen.

Als je het start vraagt het of je wilt updaten. Dit niet doen.
Als het is opgestart kies je rechtsboven voor optie 2 "Selecteer een locatie om gegevens te vinden" Heb hierna even geduld tijdens het zoeken naar de disk's.
Je zou dan de verloren RAW diskdrive moeten zien, selecteer deze en klik daarna rechtsonder op Scan
Als het iets vind kun je rechtsonder op herstellen klikken. Kies dan een ruimte waar je het wilt opslaan, niet op de RAW schijf dus, maar op een andere ruimte die groot genoeg is.

Ik hoop dat het werkt, laat dit in iedergeval even...
mocht je niet zoveel moeite willen doen zoals DDragon80 aangeeft, dan als de schijf toch nog op een af andere manier te benaderen zijn R-Wipe & Clean gebruiken

R-Wipe & Clean gebruikt verschillende wisalgoritmen die kunnen worden gebruikt om veilig gegevens van conventionele harde schijven te verwijderen. Snellere methoden zijn minder veilig en langzamere methoden zijn het veiligst. De veiligste wisalgoritmen die door R-Wipe & Clean worden gebruikt, zijn DoD 5220.22-M en DoD 5200.28-STD (goedgekeurd door het Amerikaanse ministerie van Defensie) en die van Peter Gutmann. U kunt meer lezen over wipe-algoritmen op de R-Wipe & Clean helppagina "Wiping Algorithm
 
mocht je niet zoveel moeite willen doen zoals DDragon80 aangeeft, dan als de schijf toch nog op een af andere manier te benaderen zijn R-Wipe & Clean gebruiken

R-Wipe & Clean gebruikt verschillende wisalgoritmen die kunnen worden gebruikt om veilig gegevens van conventionele harde schijven te verwijderen. Snellere methoden zijn minder veilig en langzamere methoden zijn het veiligst. De veiligste wisalgoritmen die door R-Wipe & Clean worden gebruikt, zijn DoD 5220.22-M en DoD 5200.28-STD (goedgekeurd door het Amerikaanse ministerie van Defensie) en die van Peter Gutmann. U kunt meer lezen over wipe-algoritmen op de R-Wipe & Clean helppagina "Wiping Algorithm
Sorry, maar dat is uit zijn verband gerukt en hier onzinnig.
Je kan niets van een schijf afhalen als je ze niet meer kan doen draaien en geloof : een goeie zware dreun met een hamer zodat de behuizing goed ingedeukt is en niemand haalt nog iets ooit van die schijf af.
 
Sorry, maar dat is uit zijn verband gerukt en hier onzinnig.
Je kan niets van een schijf afhalen als je ze niet meer kan doen draaien en geloof : een goeie zware dreun met een hamer zodat de behuizing goed ingedeukt is en niemand haalt nog iets ooit van die schijf af.
Uit dit artikel blijkt helaas van niet:
 
Uit dit artikel blijkt helaas van niet:
Ja, laten we ze eerst netjes openvijzen... dan de leeskop heel netjes demonteren. En dan een kras aanbrengen op de spindel. Dat is natuurlijk nietveel moeite...?!? Mss ze ook terug in elkaar draaien achteraf?
Maar een serieuze dreun met een hamer... dat moet wel moeite kosten! De volle 10 seconden...

En wat dat artikel betreft. Wat denk je nu zelf? Die moeten daar geld aan verdienen hoor. Ik wil wel eens zien wat ze nog van zulke schijven af kunnen halen. Noppes, nada, niets! En natuurlijk wilt iedereen het onmogelijke doen om een totaal beschadigde schijf te lezen van een doorsnee sterveling.
Man man... nog wat onzin voor vandaag mss?
 
@Johannes1956 Wanneer je een harde schijf echt best kan vernietigen is natuurlijk een andere discussie ! :cool: :LOL::unsure:
Véél harde schijven met bitcoins erop zullen ze in de containerparken waarschijnlijk ook niet binnen gebracht krijgen - misschien nog een ideetje voor een bijverdienste voor de mannen van de gemeentelijke afvaldienst ....🎯
 
Discussie is al een poos aan het verzanden en op een zijspoor geraakt, nl. hoeveel kracht is nodig om een HDD te vernietigen.
Daarom zet ik hier maar een slotje op !
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan