Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolly13

Steunend lid
Vip Lid
2017-09 Cumulatieve update voor op Windows 10 Version 1703 for x64 gebaseerde systemen (KB4038788) - Fout 0x800f081f. Krijg ik altijd . Ik heb home versie 1703 build 15063.540. Ook het bestand gedownload van Microsoft catalog maar installatie lukt ook niet. Krijg dan wel geen foutcode. Google helpt mij niet.
Deze update mislukt op mijn desktop maar is wel gelukt op mijn laptop en in principe staan daar ongeveer dezelfde programmas op.
 
de foutcode geeft aan dat er dus geen instal.wim aanwezig is op je dvd ...indien er dus een instal.esd aanwezig is dan kan deze niet gebruikt worden ... de opdracht is juist indien er dus een instal.wim aanwezig zou zijn op je dvd .
 
Er is GEEN install.wim aanwezig, op mijn DVD wel een install.ESD. Heb volgend cmd gebruikt dism /Get-WimInfo /WimFile:install.esd en nu staat er een install.wim op mijn PC op de root c:
Dus heb ik volgend cmd gebrukt DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:c:\Sources\Install.wim:1 /LimitAccess
en toen kreeg ik die fout code
 
geduld ik zal je een instal.wim uploaden via WeTransfer ...gelieve me per pb je email adres door te geven ...je krijgt nadat de upload gedaan is een download link van WeTransfer .
*gebruik je de home of eerder de pro !


******************ik kan blijkbaar niets meer uploaden naar Send large files up to 5GB for free of naar stack ...bij stack lukt het me niet om in te loggen ...ook al hernieuw ik mijn wachtwoord!
WeTransfer laat het niet toe om de instal.wim up te loaden daar deze groter is dan 2 gb
 
Laatst bewerkt:
je zou onder tussen een mail ontvangen hebben via gmail ...het betreft dus de instal.wim die je via dropbox kunt ophalen .
*het is de instal.wim van de huidige build 15063.608
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de home. Nog steeds zelfde probleem. heb jouw install.wim op mijn root c: gezet en volgend cmd ingegeven:
C:\>DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:c:\Install.wim:1 /LimitAccess

Opnieuw
The source files could not be found.
Use the "Source" option to specify the location of the files that are required to restore the feature. For more information on specifying a source location, see Configure a Windows Repair Source.

Het probleem is misschien dat ik versie 15063.540 heb

In elk geval, zeer bedankt voor al de moeite die je doet
 
geef eens hoofdletter C in inplaats van c ..
wat ook wellicht kan helpen is om de instal.wim in de map Windows neer te zetten op de C dan word de opdrachtregel dus ...> DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:C:Windows\Sources\Install.wim:1 /LimitAccess
*deze opdracht hier boven vermeld doet het hier dus wel ..start jij ook de opdrachtprompt op als zijnde de administrator ..

wellicht maakt dat een verschil

*jij gebruikt de home en dan nog een eerdere build ... de instal.wim van de home verie en tevens build 15063.540 is hier niet vast te krijgen .. tenzij ik downgrade om eerst de instal.esd op te halen en deze omzet naar een wim file .
 
het zou geen verschil mogen uitmaken betreffende de instal.wim en hiermee bedoel ik dat je zo wel deze moet kunnen gebruiken voor de Home als voor de Pro want vervolgens kun je vanaf de dvd kiezen welke Windows je immers wenst te installeren de home of de pro en dit is weer afhankelijk van je licentie ...m.a.w. je zou deze Wim file moeten kunnen gebruiken ...als het verschil in de build versie het toelaat .
**ik kan je desnoods een instal.wim bestand bezorgen van 20/03/2017 denk dat dit dus build 15063.540 zou moeten zijn .
 
**via deze link* kun je zelf de iso ophalen van de Windows 10 X64 NL hier mee kun je dan zowel de home als de pro installeren ..afhankelijk van je licentie ...in deze iso is dus wel degelijk de instal.wim aanwezig en this deze die ik u dus nu wilde bezorgen maar denk dat je beter geholpen bent met de iso waarmee je dan kun mounten of deze op een dvd kunt branden

*de link blijft echter maar 24 uren beschikbaar en zijn verkregen door de Windows downloader van Heidoc
 
Start altijd prompt op als admin. Heb nu geen tijd meer maar probeer morgen je oplossingen. Ga wel eerst en vooral de iso downloaden.
Thanks again. Ben een moeilijke klant hé. Begrijp ergens iets niet goed. Heb al regelmatig problemen gehad met win10 betreffende updates of nieuwe builds op mijn desktop, nooit op mijn laptop, en er staan ongeveer dezelfde programma's op.
 
de ene computer is de andere niet ik bedoel maar dat de updates op mijn hoofd pc (het zijn alle desktop's)heel vlot gaat echter op 1ste reserve desktop die ik dus ook up2date hou duurt het updaten dan weer iets langer ... op de 2de reserve desktop ( hier ooit binnen gebracht ter nazicht maar werd nooit opgehaald ) duurt het aanzienlijk langer ..soms is er wel 12 uur verstreken vooralleer de update klaar is .. alle worden bedraad aangesloten rechtstreeks aan de modem/router..

nee hoor jij bent géén moeilijke klant ..
*denk er aan dat de download link maar 24 uren geldig blijven ...je kan ook het programma Windows iso downloader gebruiken mocht de link verstreken zijn !
 
Laatst bewerkt:
Heb tijdig de iso gedownload. Maar spijtig moet ik zeggen dat geen enkele van de door jou voorgestelde oplossingen werkt. Krijg steeds source niet gevonden. Nochtans staat ze waar ze moet staan. heb al geprobeerd op de root en in de directory windows zonder resultaat. Vrees dat ik deze update zal moeten laten voorbijgaan. Kan je niet genoeg bedanken voor je help en de moeite die je doet.
 
dus ook indien je een dvd aangemaakt heb en deze dus in je drive plaatst en vervolgens de X vervangt door de letter van je drive *zie bericht #13 dan word de instal.wim niet gevonden ...raar !
*plaats eens een printscreen van zulke foutmelding via een opdrachtprompt (administrator ) (ben daar wel benieuwd naar )
 
Image2.jpg
 
das raar aangezien je dus de laatste iso gebruikt en daar zit in de source wel degelijke de instal.wim wel is dit de instal.wim voor build 15063.608 ik kan nergens aan een instal.wim komen van build 15063.540
 
ik denk dat ik de fout gevonden heb bij u ..
bekijk eens mijne opdrachtprompt (administrator) eens goed ...bij u word dus de opdrachtregel niet boven aan vermeld !
*bijgevolg denk ik dus niet dat dism.exe opgestart word bij u .

69eee4f28d-Ashampoo_Snap_2017.09.23_19h48m47s_002_.png


de volgende afbeelding is de mijne ...
6a0fb3c1bd-Ashampoo_Snap_2017.09.23_19h56m57s_003_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan