Geluid via de monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

freddie

Gast
Beste helpers,graag wil ik het volgende vragen?
Heb een beeldscherm gekregen van het type:
NEC Multisync LCD 1970 OOXP

Nu zit er onder aan het scherm een lange speaker gemonteerd waar volgens mij geluid uit moet komen.
Alleen deze doet niks.
Wie heeft hier ervaring mee of kan mij aub helpen.
Alle raad is welkom.

Groeten Freddie.
 
maak je ook gebruik van de DVI-D kabel want deze dient aangesloten te zijn wil je de front speakers gebruiken .
is deze aangesloten en komt er niets uit dan dien je in het menu van het scherm de audio aan te zetten ..
hier een paar foto's van je beeldscherm ..
Ashampoo_Snap_2013.12.20_17h56m38s_008_.png Ashampoo_Snap_2013.12.20_17h58m12s_009_.jpg
 
reactie qtex

reactie qtex

Bedankt voor de snelle reactie.Beeldscherm op foto van je klopt maar dan met een lange speaker eronder.Gebruik de dvi-d kabel,maar die zit aangesloten op een 2 wegs aansluiting voor meerdere scherms aan te sluiten en te gebruiken.
Zo heb ik de pc aangeschaft.
Kan in het scherm niks vinden onder instellingen om de audio aan te zetten maar ga nog wat verder zoeken.
Heel erg bedankt en misschien heb je nog wat tips.

Hartelijk dank.

Freddie
 
wat ik er van vind betreffende extra info word ik telkens naar Russiche site 's door verwezen !!
en daar heb ik geen goed gevoel bij , m.a.w. ik vind geen bruikbare info !
 
Hoi, ik heb eens op mijn servers gezocht naar documentatie voor dit scherm.
En ja hoor, ik heb dit gevonden voor een vergelijkbaar type van jouw NEC series.



Op pagina 3 staat dat er standaard een Audio kabel bij hoort.
Kijk eens op pagina 4 bij Hardware Installation. Men spreekt hier dat er achter een klepje een Audio Input moet zitten.

Het is dus een standaard Manual voor de 1700 serie, hiervan zijn meerdere modellen gemaakt die iets van elkaar kunnen verschillen.
 

Bijlagen

  • PDF-Manual-LCD1700M+(english).pdf
    575 KB · Weergaven: 148
Wil graag nog wat verder toelichten op mijn vraag.
De speaker was al gemonteerd aan de monitor.
Vanuit de speaker loopt er een kabeltje met een ronde stekker in de aansluiting op de monitor.
Weet niet hoe ze zo'n stekker noemen.
Verder zit er een kabel voor de voeding aan en een kabel met een blauwe platte stekker naar de pc toe.
Sorry maar weet echt niet hoe al die kabels heten.
Aan de zijkant van de speaker zit een rol voor het volume te regelen.
Maar ondanks jullie hulp krijg ik er geen geluid uit.
Misschien moet er iets geinstalleerd worden(software)of zo.
Weet het echt niet.

Groetjes Freddie
 
je vermeld dus
Vanuit de speaker loopt er een kabeltje met een ronde stekker in de aansluiting op de monitor. Weet niet hoe ze zo'n stekker noemen.?
dit is een audio jack kabel die je dient aan te sluiten aan de computer audio out ....

mijn gevoel zeg me dat tijdens het vervoer de audio jack los gekomen is ...dit dien je te controleren ...achter de afdekplaat aan de monitor .
hier een paar foto's
Ashampoo_Snap_2013.12.21_08h33m44s_001_.pngAshampoo_Snap_2013.12.21_08h36m47s_002_.png
54c1349222-Ashampoo_Snap_2013.12.21_08h47m02s_003_.png


een opmerking :
heb ook gezocht naar de cd rom maar daar is dus niets van te vinden waarschijnlijk omdat de NEC Multisync LCD 1970 een business versie betreft ...
 

Bijlagen

  • Ashampoo_Snap_2013.12.21_08h33m44s_001_.png
    Ashampoo_Snap_2013.12.21_08h33m44s_001_.png
    65 KB · Weergaven: 171
  • Ashampoo_Snap_2013.12.21_08h36m47s_002_.png
    Ashampoo_Snap_2013.12.21_08h36m47s_002_.png
    33.5 KB · Weergaven: 146
De kabel die je noemt(audio jack kabel)is dit niet.De kabel is veel dikker,ongeveer 9 mm.De aansluiting voor deze stekker zit onder aan de monitor.Het kabeltje is ook maar precies zo lang zodat hij alleen aan de monitor gekoppeld kan worden.Een audio jack kabel zit er niet bij en er zit op de speaker ook geen aansluiting daarvoor op.Alleen een aansluiting voor een hoofdtelefoon.Dus..............bedankt voor het snelle reageren.

Groeten Freddie
 
dan ontbreekt er bij u de audio jack kabel want de audio jack kabel dient aangesloten te zijn van de computer naar je monitor ..
de luidspreaker is een optie die naderhand er aan toe gevoegd werd ...daarom zie jij daar enkel de aansluiting die van de luidspreaker komt en die jij dan aan de monitor dient te koppelen ...of rechtstreeks aan de computer !
vermits daar ook de nodige aansluiting is voorzien ...Ashampoo_Snap_2013.12.21_09h40m06s_004_.png
is deze aansluiting niet aanwezig op je monitor dien je deze ronde audio aansluiting op je computer zelf aan te sluiten en gebruik je een verleng stuk ..of een verloopstuk .
de 9mm dikke kabel heeft deze een connector zoals hier afgebeeld ...Ashampoo_Snap_2013.12.21_09h49m22s_005_.png
 
Ik ga het nog een keer vertellen,want ik begrijp er niet veel meer van.
De 9 mm dikke kabel is verbonden met de speaker en de monitor ,deze kabel is ingeplugd met de 9 mm stekker in de monitor.
Daar zit een aansluiting.
Het kabeltje is slechts een 10 cm lang,dus kan nergens anders in.
De kabel komt uit de speaker en kan ik niet verwijderen.
Deze zit er aan vast met de 9 mm stekker aan het uiteinde die ik in de monitor plug.
Verder zit er een kabel aan voor de stroom een blauwe stekker denk voor het beeld op de pc van de monitor.
Dus wat kan ik nou het beste doen om geluid uit de speaker te krijgen.
Heb geen aansluiting op de pc behalve voor een hoofdtelefoon en luidsprekers.(blauw en lichtgroen)en aansluitingen voor een moederbord en muis.

Groeten Freddie
 
het zou ons enorm helpen indien jij ons afbeeldingen kon bezorgen van de aansluitingen monitor , achterkant pc blok + van het gene je in je bezit heb van kabels...
het zou best kunnen indien je deze pc over genomen heb van een ander dat je niet alles mee heb gekregen !
 
Ik ga het nog een keer vertellen,want ik begrijp er niet veel meer van.
De 9 mm dikke kabel is verbonden met de speaker en de monitor ,deze kabel is ingeplugd met de 9 mm stekker in de monitor.
Daar zit een aansluiting.
Het kabeltje is slechts een 10 cm lang,dus kan nergens anders in.
De kabel komt uit de speaker en kan ik niet verwijderen.
Deze zit er aan vast met de 9 mm stekker aan het uiteinde die ik in de monitor plug.
Verder zit er een kabel aan voor de stroom een blauwe stekker denk voor het beeld op de pc van de monitor.
Dus wat kan ik nou het beste doen om geluid uit de speaker te krijgen.
Heb geen aansluiting op de pc behalve voor een hoofdtelefoon en luidsprekers.(blauw en lichtgroen)en aansluitingen voor een moederbord en muis.

Groeten Freddie

De kleuren van de stekker kunnen veel zeggen. Als dit zo een kleine stekker is zoals op #12, dan is dit een Line in. Dan moet deze verbonden worden met de line out (groene ingang) op Uw pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan