harde schijf niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Bij mijn schoonbroer is plots de harde schijf niet meer zichtbaar.Hij heeft deze morgen pc angelegd en liet hem opstarten.Hij kreeg het windows inlogscherm te zien en plots was het gedaan.Heb gekeken in bios en staat daar niet tussen.Moet er morgen achter gaan en zal hem eens opendoen en kijken of alle kabeltjes nog vast zitten.Zou het kunnen dat de harde schijf er de brui aan gegeven heeft ?
 
Deze tutorial laat zien hoe je met een simple commando je master boot record terug kan herstellen.

Deze tutorial werk zowel voor computers met windows alleen als voor computers waar een dual boot met windows en linux opstaat.


Om te beginnnen plaats je je Windows XP cd in de CD-Rom speler en start je je computer. Wanneer je CD-Rom is opgestart zal je een keuzemenu krijgen voor wat je wilt gaan doen. Kies hier voor Windows herstellen. Log in met het administartor paswoord van je Windows XP als je dit hebt ingesteld. Als je geen paswoord hebt ingesteld voor de administartor druk je gewoon op enter. Nu zit je in de windows console. Vervolgens type je het volgende commando in en druk je op enter:

fixmbr
Herstart je computer terug. Dit kan je doen met het commando:

exit
Na het herstarten zal je zien dat je master boot record terug alive and kicking is.
Als ik dit toepas gebeurt er niets
 
simpel neem de harddisk eruit en test hem in een andere pc:vind deze pc hem niet dan is hij verhuist naar de harddiskhemel want dan kan je deze niet meer gebruiken

uwe bios kan defect zijn

heeft hij recentelijk nieuw geheugen geplaatst,mogelijk is het dan niet compatibel met de pc en kan dit bios problemen veroorzaklen of is er misschien een probleem met het geheugen,dingen die je allemaal kan uittesten

als de schijf nog goed zou zijn en de mbr is defect dan moet je opstartdiskette's hebben en opstarten in dos en dan eventueel fixmbr
 
simpel neem de harddisk eruit en test hem in een andere pc:vind deze pc hem niet dan is hij verhuist naar de harddiskhemel want dan kan je deze niet meer gebruiken

uwe bios kan defect zijn

heeft hij recentelijk nieuw geheugen geplaatst,mogelijk is het dan niet compatibel met de pc en kan dit bios problemen veroorzaklen of is er misschien een probleem met het geheugen,dingen die je allemaal kan uittesten

als de schijf nog goed zou zijn en de mbr is defect dan moet je opstartdiskette's hebben en opstarten in dos en dan eventueel fixmbr

Ging dit doen maar deze is sata en mijn pc's niet.
Heeft geen nieuw geheugen geplaatst.
Geheugen getest met memtest86 + en deze is ook.
Diskettestation zit niet op pc
 
Als de schijf zelfs niet met linux word gevonden kan je nog proberen op een andere connector van het moederbord, de datakabel kan je vervangen, deze kan ook stuk zijn.
Maar als je de schijf niet kan testen op een andere pc kan het misschien andersom.
Kijk eens met een andere sataschijf of die wel word herkend.
 
Mag slotje op.Aangezien ik deze niet verder kon testen heeft hij hem binnen gedaan in pc winkel.Vond wel raar als ik de knoppix cd instak dat hij plots aangaf bij IDE 'respawning to fast' of zoiets.Daardoor kon ik de knoppix cd niet meer opstarten.Is dit iets met spinnen harde schijf te maken ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan