Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Op mijn laptop heb ik een harde schijf met 750 GIB, momenteel met 2 hardeschijfstations: lokale schijf C: ( programs) en D: ! documenten.( nog 650 gib beschikbaar. Doel: de hd verdelen in 2 partities = 1/ de actieve lokale schijven C en D behouden met win 7, en
2/ een tweede actieve operationele schijf creeren met installatie van win 7 home premium en dit updaten naar 8. Maar hoe doe ik dat? Ik dacht eerst zelf te proberen, maar het lijkt me beter deskundige raad te volgen:
a/ hoe de harddisk partitioneren ( ik heb Acronis Disk Director gedownload )?
b/Hoe deze partitie operationeel maken?
c/ hoe een bootable opstartsysteem installeren?

Graag, indien mogelijk, een concreet en voor mij, begrijpbaar stappenplan.
Dank bij voorbaat,
Koekoek<!-- google_ad_section_end -->
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn laptop heeft een numeriek klavier, en de andere toetsen werken normaal.

Dan heb je toch een Numlock toets. Gaat die automatisch aan als je windows7 opstart? Men kan de waarde veranderen in het register om de Numlock toets automatisch te laten inschakelen bij het opstarten van Windows.

Met een numeriek klavier bedoel ik dit.
58d7b5be86.jpg
 
Wat bedoel je met "is enkel geschikt om een Upgrade uit te voeren"?

Naar het schijnt zou de PRO versie enkel geschikt zijn om.
Een upgrade uit te voeren op een laptop of tablet waarop WIN8 is geïnstalleerd te upgraden naar WIN8 PRO of op een computer/laptop waarop XP, vista of windows7 te Upgraden naar windows8 pro.
 
Wel, ik kan je zeggen dat deze informatie niet juist is. Is zelfs heel onlogisch... Microsoft heeft nog nooit een OS Edition uitgebracht waarnaar je alleen kan upgraden. Controleer je bronnen aub.
 
Naar het schijnt zou de PRO versie enkel geschikt zijn om.
Een upgrade uit te voeren op een laptop of tablet waarop WIN8 is geïnstalleerd te upgraden naar WIN8 PRO of op een computer/laptop waarop XP, vista of windows7 te Upgraden naar windows8 pro.

het is om van een Win7 naar een 8 te gaan of om van kleine 8 naar de pro te gaan!
 
Bij de opstart vn win 7, dan staat de numlock toets goed, bij 1x erop drukken ,is dit uiteraard hetzelfde probleem al bij win 8.
Na opstart Win 8 , 1 x drukken , en het is ook in orde.Is het nodig om het register iets te veranderen? Stoem van mij van dit niet te zien!!!
Swake: "mijn eerste bevindingen " lijken als eerste stap interessant: printen.
 
Zelf vind ik het handig dat de Numlocktoets automatisch aangezet word bij het opstarten van Windows.
Dit kun je aanpassen in het register door deze waarden aan te passen.Maak voor alle zekerheid eerst een backup van het register.

Ga naar de registersleutel HKEY_USERS, .DEFAULT, CONTROL PANEL, KEYBOARD
Zoek daar naar de registersleutel INITIALKEYBOARDINDICATORS
Dubbelklik op de sleutel en verander de waarde van 0 naar 2

Wanneer windows opstart zal nu de Numlock toets automatisch aangezet worden.
 
SWake:Gebeurt dit in register van win 7?

Een speciale vraag : om mijn win 8 pro telefonisch te activeren ( heb een gedownloade versie) zou ik (via skype?) een tollfree nummer ( in te vullen op het scherm van A, B ...... tot letter H) van het Verenigd Koningrijk nodig hebben . Kan hierbij iemand mij helpen. Ik heb geen skype, of kan ik de vaste telefoon gebruiken: maar hoe moet ik dat dan doen?
 
SWake:Gebeurt dit in register van win 7?

Een speciale vraag : om mijn win 8 pro telefonisch te activeren ( heb een gedownloade versie) zou ik (via skype?) een tollfree nummer ( in te vullen op het scherm van A, B ...... tot letter H) van het Verenigd Koningrijk nodig hebben . Kan hierbij iemand mij helpen. Ik heb geen skype, of kan ik de vaste telefoon gebruiken: maar hoe moet ik dat dan doen?

En vanwaar heb je deze gedownload?
Doet me een beetje denken aan een drugsdealer die naar de politie stapt om zen drugs legaal te laten verklaren...
 
Is niet onze verantwoordelijkheid. Koekoek is hopelijk verstandig genoeg om te weten dat je software dient aan te kopen. Indien dit niet zo is mogen we deze discutie niet verdergaan en moeten we hier afsluiten.
Een mogelijkheid is om een download versie aan te kopen via de Miscrosoft webshop. Op die manier verkrijg je digitaal je license key. Maar om even naar Microsoft te bellen om doodleuk te zeggen dat je hun product ergens gedownload hebt... das wel lef hebben. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan