Kan geen herstelpunt meer maken met win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Grominet

Op aanraden van swake

In het HJT log heb ik dit gezien , wat de oorzaak is van het probleem.

O23 - Service: Volume Shadow Copy (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)

Systeemtaken - Bestand Rapport vssvc.exe (Microsoft ShadowCopy)

swake, dit topic wordt helaas hoe langer hoe onduidelijker, ondanks het opsplitsen ... en volgens mijn bescheiden mening lig je me aan de basis van deze onduidelijkheden ... het lijkt me de moeite dat je één en ander nog eens bekijkt en ook herbekijkt: ik stelde hier een vraag aan je in een ander topic (er kwam daar alvast nog geen antwoord op ...), maar je geeft dan hier een antwoord terwijl ik hier (dacht ik) geen enkele vraag had gesteld over O23 - Service: Volume Shadow Copy (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing) ... ?

Op deze manier kan (denk en vrees ik) niemand meer volgen: niet enkel de topic starter, maar ook niet de hulpverleners.

De analyse van het logje: deze gebeurt hier dan weer dacht ik door een bevoegd persoon ?

Ik ben hier nog niet zo lang actief, maar ik meen alvast begrepen te hebben dat de malware-topics bewust afgeleid worden zodat enkel bevoegde leden tot analyse kunnen overgaan ?

Je geeft eveneens aan een probleem te hebben gevonden in het logje van kieken10: heb je dan ook een oplossing voor deze dame ?

En, hoe vinden we dan weer in de schermafbeelding van Nickkenny terug dat Eset NOD32 niet actief is, of dat dat een trial (probeer) versie is ? Of komt deze info eveneens uit het HijackThis-log dat reeds werd ontleed ?

Alle respect hoor, maar beide topics zijn zo goed als niet meer te volgen op deze manier ... -m-
 
Ik ben ook even het overzicht kwijt wat wel en niet geprobeerd is.

Daarom hier nog een mogelijke oplossing.

Staat de Systeembeveiling misschien uit ? Zie afbeelding hieronder, je moet de bovenste selectie aangevinkt hebben om Systeemherstel te kunnen gebruiken.

Herstelpunt.jpg


Dit bereik je zo: Linksonder de Startknop en dan Configuratiescherm. Dan Systeem en Beveiliging. Daarna Systeem. Dan links weer kiezen voor Systeembeveiling. In het volgende popup blad selecteer je de schijf waar de besturing op staat. ( meestal de C schijf ) en klik daaronder op Configureren. Nu krijg je het blad van mijn afbeelding te zien. Alles moet ingesteld zijn zoals in mijn afbeelding, alleen de schijfbalk mag je zelf een waarde geven. Als je voldoende schijfruimte heb, kun je deze wat ruimer zetten. Als er nog weinig schijfruimte is, kun je hem wat minder zetten. Het minimum is 1%
 
kieken10, het moet toch lukken om hier met zijn allen uit te geraken zodat je problemen opgelost zijn?

Bekijk het topic nog eens rustig en voer stap voor stap de aangeboden tips uit. Post de resultaten en de bevindingen. Mocht je ergens vastlopen, geef dan duidelijk aan wat er gebeurt en vermeld tevens eventuele foutmeldingen.
 
kieken10, je geeft aan dat je één en ander niet meer kan volgen in je topic dat ondertussen ook opgesplitst werd.

Dit en zeker ook het feit dat er andere problemen in je topic werden gepost maakt het er allemaal niet gemakkelijk(er) op, dat was trouwens ook voorspeld. Uit respect voor de topicstarter en de mensen die bijstand bieden denk ik dat het belangrijk is dat er GEEN nieuwe, soortgelijke of andere problemen in topics van andere mensen worden gepost: topics ontaarden met dergelijke aanpak immers in een waanzinnige kakofonie die op den duur helaas niemand meer kan volgen.

Ik ga proberen je hieronder een leidraad te geven om opnieuw de bomen door het bos te zien: probeer de tips stap voor stap uit en geef hier dan in je topic per tip feedback zodat de hulpverleners de stand van zaken weten. Mocht je een foutmelding krijgen bij het uitvoeren van één of andere tip: graag vermelding hiervan, een schermafbeelding is dan ook altijd welkom ter verduidelijking.

Voor alle duidelijkheid vermeld ik nog eventjes dat de woorden in het blauw linkjes zijn, als je erop klikt kom je op een pagina met meer info uit.

Ik begin met het samenvatten van je topic:

1: Lana postte hier een tip, deze heb je uitgevoerd en het resultaat heb je dan ook hier gepost, keurig geïllustreerd met een schermafbeelding. Als reactie op deze foutmelding heb ik in bericht 23 een tip gepost die verwees naar deze info, welke helaas geen oplossing bleek te zijn.

2: ik postte hier een link naar een ander topic waarin de topicstarter een gelijkaardig probleem had als jij. De topicstarter gaf aan dat zijn probleem is opgelost na het uitvoeren van de aangereikte tip. Blijft dus de vraag of die tip jouw probleem oplost?

3: er werd dan voorgesteld om een check te doen op de aanwezigheid van malware, deze werd dan ook uitgevoerd en je systeem werd clean bevonden.

4: DDragon80 stelde hier een schijfcontrole voor, welke (denk ik) nog niet werd uitgevoerd, dat is me niet duidelijk. Lukt het om die schijfcontrole uit te voeren zoals voorgesteld?

5: Luc reikte deze tip aan, werd deze uitgevoerd? Via de link in Luc's bericht kan je een hotfix downloaden.

6: Ik heb dan zelf hier nog gevraagd om een scan van de systeembestanden uit te voeren

7: Deze tip kwam van Lana: een controle of de systeembeveiliging actief is op je systeem.

Tot zover dit overzicht, ik hoop dat bovenstaand overzicht je wat kan helpen om weer de weg te vinden in je eigen topic.

Het "to-do-lijstje" nu:

Begin eerst met puntje 7 in bovenstaande opsomming (controleren of de systeembeveiliging actief is) en post nadien zoals gevraagd je bevindingen.

Als tweede actiepunt ga je aan de slag met de tip van Luc, zie puntje 5 in bovenstaande opsomming: download en voor de hotfix uit. Post nadien je bevindingen.

Daarna (indien nog niet uitgevoerd) ga je aan de slag met de manuele schijfcontrole (zie punt 4 in bovenstaande opsomming). Post nadien zoals gevraagd je bevindingen.

Als vierde actie ga je aan de slag met de scan van systeembestanden (zie punt 6 in bovenstaande opsomming), post nadien je bevindingen.

Mocht er iets niet duidelijk zijn, loop je ergens vast, krijg je foutmeldingen: dan lezen we dat graag hier.

Succes bij het afwerken van het lijstje kieken10 !
 
punt 6 hoe geraak je daar ""Typ de volgende opdracht bij de opdrachtprompt ""

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )
Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.
Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.
Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[SR]" %windir%\\Logs\\CBS\\CBS.log > "%userprofile%\\Desktop\\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
 
ik heb het log eens nagezien en er zijn heel wat missende of beschadigde bestanden die niet hersteld konden worden ..
mijn advies luid om de Windows 7 te herstellen vanaf de installatie dvd .

Ashampoo_Snap_2013.07.18_15h03m22s_002_.png
 
dan ben je niet in het bezit van een Win7 dvd..
de optie om te herstellen zoals ik aangaf bericht #56 is wanneer je opstart vanaf een Win7 dvd

jij spreekt nu over een voorgeinstalleerde Windows dan is er waarschijnlijk een recovery partitie aanwezig ...waarmee je deze terug naar de fabrieks instelling zet .
waarschuwing :
zet je de pc terug naar de fabrieksinstelling geraak je dus alles kwijt ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan