Kan geen herstelpunt meer maken met win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit verklaart alles

Dit verklaart alles

Nu komt denk ik de aap uit de mouw.
Heb zelf in zeven al een keer mee gemaakt, dat de SSD vol liep.
Waarom dat is weet ik nog niet. Trim stond aan, maar toch werkte het niet.
Heb toen de tool van Samsung gebruikt om hem weer op orde te krijgen.
Als je schijf geen ruimte meer heeft maakt hij geen herstel punten meer aan. Vol = vol.
Stuur me een mail dan help ik je verder.

Let Op:
Met zo'n kleine SSD moet je je bestanden op een andere schijf zetten, of je wil of niet.
En als hij echt 60 Gig is, dan moet je ook nog eens 10 gig blank laten. (niet toegewezen).
Een SSD kan niet goed werken als hij geen ruimte krijgt voor zijn eigen onderhoud !!
 
Sorry dat ik niet eerder alles heb gelezen

Sorry dat ik niet eerder alles heb gelezen

Hallo Kieken10,

Zie nu dat de moderator mijn email adres (ondanks dat het door een bot niet kon woorden gelezen) heeft verwijderd.
Heb nu het hele draadje doorgespit en zie dat ik eerder en beter advies had kunnen geven.

Weet niet precies hoe je PC is ingericht en wie dat heeft gedaan, maar het was geen deskundige.

Eerst een waarschuwing. Als je de illusie hebt dat WindowsLiveMail weer tot leven komt na herstel moet ik je teleurstellen.
Hij herstelt de Windows files, maar niet jou bestanden.
Als degene die voor jou installeerde het goed heeft gedaan staan je bestanden van live mail op je E drive. Maar dat is nog maar de vraag.

Ik zou je adviseren een nieuwe install te doen.
Daarvoor moet je eerst in het Bios aangeven dat je wilt booten van CD/DVD of via [F12] voor je DVD kiezen.
Wel direct op [F12] gaan tikken hoor, voor je het weet is hij al te ver.
M.B.T. Bios Let op dat je vaak direct na dat je op de Aan/uit knop hebt getikt, je op [Del] moet gaan tikken, tot je ziet "enterering setup" of zoiets om in het bios te komen. Ook die is voor je het weet te ver.

Boot van DVD:
Verwijder in Setup de C partitie en maak een nieuwe aan van 49152 MB. Dat is de tweede na die van 100 MB
Je systeem partitie wordt dan 48 Gig.
Laat de overgebleven 8 gig (ongeveer) leeg, die zijn voor de SSD zelf.
Een SSD heeft altijd lege ruimte nodig omdat hij pas lege ruimte kan gebruiken nadat hij hem echt gewist heeft.
Dus hij verplaatst de data die hij wil bewaren, wist het blok en zet de data weer terug. Dit staat bekend als Trim.
Een HDD doet dat niet, die overschrijft gewoon de data.
Laat hem installeren.
Omdat je SSD zo klein is zou ik je adviseren de pagefile op drive C niet groter te maken dan 200 MB en op je E drive ( die ik overigens D zou noemen) een pagefile van twee keer de grootte van je intern geheugen, tenzij het 4 gig is of meer.
Bij 4 gig of meer mag de PageFile op C vervallen. Je krijgt dan geen DumpFiles meer, maar die leest toch geen mens.

Altijd tot hulp bereid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan