Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,ik heb een probleempje en dat is het volgende:

Mijn computer wil niet via een USB Stick booten,hij start wel op maar als het blauwe venster van SETUP komt dan loopt hij vast en gaat niet meer verder,Wie kan mij hierin helpen,hij heeft het altijd gedaan maar nu niet meer,ik denk dat het een BIOS probleem is,maar daar heb ik geen verstand van.:vraagteken::vraagteken::vraagteken::vraagteken::vraagteken: ik zet hem in de bios wel op 1ste opstart USB.Ik hoor het graag van U.

Mijn computer draait op Windows 10 Pro,heeft een Asrock Z97 Extreme6 moederbord met een Intel Core I5 4690 Processor en 16 gb geheugen(Kingston Hyperx Fury).

Grts: liawi
 
het kan ook aan de usb stick zelf liggen ... formateer deze eens en nadat deze geformateerd is rechts klik op deze stick >eigenschappen en laat de stick eens scannen op fouten .... word de stick goed bevonden maak je deze opnieuw aan met Rufus
 
Ik heb een test gedaan. Telkens een Stick van 8GB gebruikt. Zelfde werkwijze genomen.
1 Stick Kingston
1 Stick Traveller
Met Kingston geen probleem.
De Traveller met niets op te starten. ????????

Maar ik moet Qtex bijtreden met de bewering dat als ge daar een ISO van Windows opzet, ge enkel kunt installeren vanaf stick. Dit is dus niet opstarten en werken vanaf stick.
 
Heren,ik heb alles wat hier word voorgesyeld geprobeerd,ik heb zelfs 6 usb sticks geprobeerd en allemaal lopen ze vast,de sticks zijn 16 en 32 gb groot,heb secure boot ingeschakeld maar ik blijf hetzelfde resultaat houden,kreeg de laatste keer een foutmelding zoiets van "Clock Watchdog Timeout
Krijg nu ook stopcode "Machine Check Exception"
 
Hoi Skippy,het is nu meestal de fout 'Machine Check Exception"en soms "Clock Watchdog Timeout".
Dus goed is het niet.

Vreemd !!In bericht #7 zeg je geen foutmeldingen te krijgen Kan niet booten met USB Stick

En nu krijg je verschillende foutmeldingen.


  • Clock Watchdog Timeout
  • Machine Check Exception

Ik vrees hier dat er hardwarematig iets niet goed is waardoor deze foutmeldingen komen.
Beide foutmeldingen wijzen richting de processor.

Kan zijn dat deze niet goed werkt met het moederbord.

Is de processor misschien overclocked en verkeerde waarden toegepast. Zet het BIOS eens terug naar de default settings.
 
Laatst bewerkt:
je zou volgens je handleiding de cmos jumper kunnen omzetten om de bios weer naar de standaard waarden te zetten .. blz 29


2ca403d0ab-Ashampoo_Snap_2016.12.03_14h28m52s_002_.png
 
Hoi Skippy,waar moet ik zijn om de bios naar default instellingen te brengen?
Ik kan het namelijk niet vinden in de bios.

Meestal rechts op de menu balk onder Exit. Hier kun je kiezen de default settings of setup defaults of hoe ze dat verder nog meer kunnen noemen. Elk BIOS is weer iets verschillend.



Hier even een Google plaatje. Kun je ook de F9 toets gebruiken.

maxresdefault.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan