Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
...het betreft mijn PC2 van mijn buurman geërfd.

Hoewel ik Administrator ben en ik dacht dat alles van vroeger overgeschreven was, blijft de oude naam 'edward' er nog opstaan en zie ik het af en toe opduiken.

De map wissen of de naam wijzigen gaat niet.

Wat kan ik doen?

Zie foto:
P1140005.jpg
 
Icoontje bureaublad 'mijn computer'. Rechtsklik - Eigenschappen. Geavanceerde instellingen - Gebruikersprofielen (middelste vak) instellingen. Selecteer profiel van edward. Maar omdat die mss al deels verwijderd is, gaat daar een andere beschrijving staan (onbekende gebruiker ofzoiets...) Selecteren en verwijderen klikken. Kan even duren als die bijvoorbeeld veel IE temp bestanden heeft... dus geduld.
 
Dan kan je die map Edward normaal zonder problemen verwijderen. Indien niet, ownership rechten op nemen en dan verwijderen. Maar de profiel instellingen zijn alleszins ok zo te zien. Daar ligt het niet aan.
 
Maar 'edward' staat er niet... De standaardmap kan trouwens niet verwijderd worden want het knopje verwijderen wordt grijs.

Take ownership heb ik gedaan en dan kwam: kan de map niet vinden.

Raar is dat allemaal...
 
In de profielinstellingen is alles normaal. Daar dien je niets te veranderen. Is al gebeurd. Mogelijk is er een fout in het NTFS. Open die Edward folder eens en kijk welke subfolders je manueel kan verwijderen en waar het probleem ongeveer zit...
 
Veel subfolders o.a. 'favorieten', maar als ik dat bekijk zijn dat de mijne..!?
Nu vrees ik als het lukt om 'edward' weg te doen, ik wat van mijn eigen spul weg doe.

Ik begin alleszins de subfolders te verwijderen waarover ik geen twijfels heb. Maar is 'edward' daarmee weg?
 
Open een opdracht prompt en typ whoami.
Als daar Edward komt, dan is dat jouw folder. Indien niet, geen probleem dan.

Verwijder wat je kan. Loop je ergens vast, dan weet je welke folder moeillijk doet. Zorgen om dan op te lossen.
 
Nu blijven alléén subfolders over die spullen van mij bevatten, o.a. downloads, bureaublad en favorieten.

Ik had moeten bij het installeren van Windows10 moeten zeggen dat alle oude bestanden weg moesten en dat heb ik niet gedaan.

Maar toch moet 'edward' weg. De sukkelaar is overleden, maar zijn gebruikersnaam niet...
 
Heb je de gebruikersnaam veranderd naar Walter? Ipv een nieuw profiel aan te maken?
In dat geval .... ben je idd onder Edward aan het werken. En dan kan je best onmiddellijk stoppen met bestanden te verwijderen.
Maak een nieuw profiel aan met een correcte naam, geef dit profiel admin rechten, log in met je nieuw profiel en verplaats al je bestanden van Edward naar je correct nieuw Walter profiel.
 
1) Nieuw account (profiel) aanmaken met admin rechten
2) inloggen met je nieuwe account
3) Edward profiel folder openen en mappen copieren naar je nieuwe profielfolder (Documenten, Favorieten, Pictures, Music, ... maw alles wat je nodig hebt en gebruikt)
4) Wanneer alles ok, Edward profielfolder/account verwijderen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan